وزیر بهداشت گفته است که فقط یک بیمار از بیمارستان رها شده است و رها کنندگان بیمار قصد تخریب آبروی نظام سلامت کشور را داشتند از دادستان تهران و وزارت اطلاعات درخواست کردیم آنها را به اشد مجازات محکوم کنند.

الناز محمدی :اول گفته شد که تعداد بیماران رها شده در بیابان دو نفر است، بعد اعلام شد که سه نفرند و با اینکه مسئولان وزارت بهداشت پذیرفتند که تعداد این بیماران بیشتر از یک نفر بوده است، حالا وزیر بهداشت حرف دیگری می‌زند.

بعد از آنکه معاون وزیر بهداشت، عامل رها شدن دو بیمار بی بضاعت در بیابان را کارمندان رده پایین بیمارستان امام خمینی اعلام کرد، امروز و بعد از تمام اظهارنظرهایی که در این مدت در این مورد منتشر شده است، مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت گفته است که فقط یک بیمار از بیمارستان رها شده است و رها کنندگان بیمار قصد تخریب آبروی نظام سلامت کشور را داشتند از دادستان تهران و وزارت اطلاعات درخواست کردیم آنها را به اشد مجازات محکوم کنند.

او پس از آن این سخنان را بر زبان آورده است که بعد از این دو هفته‌ای که از ماجرای رها کردن چند بیمار بیمارستان امام خمینی که در مورد تعداد آن‌ها هنوز نظر قطعی وجود ندارد، سر و صداهای زیادی در این مورد به راه افتاده است.

وزیر بهداشت با اینکه در چند روز اول گفت که باید این اتفاق پیگیری شود و وزارت بهداشت خودش پیگیر این موضوع است، حالا ورق در سخنان او برگشته است. او حالا به اصطلاح دست پیش را در این مورد گرفته و توپ را به زمین دیگری انداخته‌ است. او وزارت اطلاعات را مسئول پیدا کردن کسانی که قصد بی‌آبرو کردن نظام سلامت کشور را داشته‌اند، دانسته و گفته است که با بیان اینکه این کار تعمدی بوده گفته است که « از دادستان تهران و وزارت اطلاعات خواستیم که موضوع را به طور جدی پیگیری کند و انگیزه این افراد ریختن آبروی کسانی است که در نظام سلامت زحمت می‌کشند.» وحید دستجردی از دادستان خواسته‌ است تا افراد خاطی را به اشد مجازات محکوم کند.

وزیر بهداشت درباره خود این بیماران رها شده هم گفته است که« اول اینکه یک بیمار بوده است نه 2 بیمار، و دوم اینکه این بیمار تمام خدمات درمانی را ظرف 4 روز دریافت کرده و هزینه لازم را برای پرداخت خدمات ارائه شده نداشته است و همچنین آدرس مشخصی داشته است. این بیمار را با لباس بیمارستان و به همراه داشتن برگه‌های رادیولوژی و نسخه‌های بیمارستان در پشت وانتی سوار می‌کنند و فرد دیگری لباس بیمارستان را می‌پوشد و او را از بیمارستان خارج می‌کند.»

قبل از این، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس هم به خبرآنلاین گفته بود که « این همه نظام برای سلامت مردم هزینه می کند. این درست نیست که عده ای با یک تخلف، چهره نظام را خراب کنند.» رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین گفت:« این اتفاق توسط هر کسی افتاده باشد، باید مجازات سختی داده شود. چون عملی به شدت غیر انسانی و غیر اسلامی است. وزارت بهداشت و قوه قضاییه باید به شدت برخورد کنند. نظام این همه برای برای سلامت مردم هزینه می کند، این درست نیست که عده ای با این تحلفات بخواهند چهره نظام را خراب کنند. باید برخورد شدیدی با این افراد شود.»

ماجرا از آنجا آغاز شد که ماموران گشت کلانتری 171 شهید مصطفی خمینی، در اواخر فروردین ماه امسال ساعت 10 صبح، دو تن را با لباس‌های بیمارستانی در حالی که از ناحیه پا، سر و صورت دچار سوختگی بوده و زخم‌های آنان عفونت کرده بود، در کنار اتوبان خلیج‌فارس رها شده یافتند.

به گفته ماموران پلیس این افراد ادعا کردند که بیماران یک بیمارستان دولتی در تهران هستند و به دلیل نداشتن هزینه بیمارستان، آنان را به وسیله آمبولانس به این محل آورده و در آنجا رها کرده‌اند.

در بررسی‌های بیشتر ماموران یک پاکت حاوی عکسهای رادیولوژی را که ممهور به مهر یکی از بیمارستان دولتی بود کشف کردند و پس از آن پلیس چندین بار با این بیمارستان تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد. این در حالی بود که مسئولان بیمارستان عنوان می‌کردند چنین موضوعی صحت ندارد و بیمارانی با این شرایط در بیمارستان‌شان نداشته‌اند.

جانشین کلانتری 171 شهید مصطفی خمینی درباره سرنوشت این بیماران که در عکس‌های منتشرشده لباس آبی‌ رنگ بیمارستان را نیز بر تن دارد به ایسنا گفت که این دو بیمار توسط عوامل اورژانس به بیمارستان فیروزآبادی در شهرری منتقل شده و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و برای بررسی بیشتر به دادسرا فرستاده شده است.

بعد از آن پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در نمابری اعلام کرد: «عاملان رها کردن دو بیمار یکی از بیمارستان‌های دولتی در کشتزار‌های اطراف تهران تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند. چندی پیش دو بیمار که در یکی از بیمارستان‌های دولتی تحت درمان قرار داشتند شبانه توسط یک دستگاه وانت‌بار از بیمارستان به یکی از کشتزار‌های اطراف تهران منتقل و در آنجا رها شدند.

بررسی‌ها نشان داد که تنها دقایقی بعد یک راننده کامیون که در حال گذر از محل بوده با مشاهده موضوع مراتب را به نیروی انتظامی اطلاع داده است. تحقیقات اولیه حاکی از آن است که بیماران مذکور به دلیل عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های درمانی در این بیمارستان دولتی به این محل منتقل شده‌اند. در این زمینه پرونده قضایی در دادسرای ناحیه 6 تهران (خارک) تشکیل شده و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.»

ولی حالا وزیر بهداشت و بعد از آنکه رئیس بیمارستان امام خمینی برکنار شده، به کل موضوع را سیاسی کرده و جای وزارت بهداشت و وزارت اطلاعات را برای پیگیری با هم عوض کرده است.

45/ 231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام MY ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    1 0
    به نظرم مربوط به وزارت راه و ترابری میشه. چون بیخود راه درست کردن تا مریضها رو وسط جاده ول کنن
  • آدم عادی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    0 0
    کی بود کی بود من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود
  • بدون نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    0 0
    به نظرمن تقسیر ان راننده بوده که اطلاع داده صبرمیکردند تا ان بنده خداها تموم میشدندکسی که پول نداره تواین کشوربه چه دردی میخورد واقعا باید خون گریه کرد
  • بدون نام DK ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    1 0
    تابلوی جدید راهنمایی و رانندگی: انداختن مریض (ها)در این مکان مطلقا ممنوع
  • بدون نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    0 0
    واقعاً که! چه بنویسم که سانسور نشود!
  • بدون نام DK ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    0 0
    اخراج بیماران از بیمارستان هم، ماموریت دولتی حساب میشود ان هم با بنزین سهمیه ای ماموریت های دولتی، و مردم هم بایستی هزینه اش را بدهند...!!!!!
  • بدون نام US ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    0 1
    به نظر من این حق ماست که از حداقل درمان در یک کشور اسلامی ثروتمند بهرمند شویم. ما انقلاب کردیم تا شاهد این ظلم ها نباشیم
  • بدون نام CA ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    0 0
    مسئول درخواست پول قبل از بستری هم وزارت اطلاعات است؟؟ خانم وزیر خودت رو به کوچه علی چپ نزن. وضع بیمارستانها اسفناک است. البته مسبب آن شما نیستید ولی حداقل صورت مسئله را پاک نکنید و با مردم شفاف باشید.
  • بدون نام AU ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
    0 0
    این کیف پول من هم دزد زد و وظیفه وزارت اطلاعات هستش تا پیداش کنند.
  • بدون نام IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
    0 0
    به به،جانم،نوع پرستی را دارید
  • امید بهمنی IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
    0 0
    با این کار زشتشون اصول انسانی و اصل انسانیت رو زیر پا گذاشتن. بایدطوری باهاشون برخورد بشه که خدای ناکرده کسی دیگه ای جرات اینجور کارا رو نداشته باشه تا بخواد از ابروی نظام مایه بذاره
  • بدون نام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
    0 0
    جناب اقایون دکتر اون سوگندنامه بقراط را برای چی می خونید؟خجالت داره؟
  • بدون نام IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
    0 0
    مقصر مردم هستن
  • بدون نام IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
    0 0
    متاسفم اقایون و خانوم های به اصطلاح دکتر
  • بدون نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
    0 0
    عوض معذرتخواهی دوقورت ونیمشونم باقیه
  • بدون نام IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
    0 0
    متاسفم اقایون و خانوم های به اصطلاح دکتر
  • آق بابا IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
    0 0
    احتمالاً عزيزان وزارت بهداشت در حال حاضر مشغول زدن رد گروهك ريگي هستن
  • بدون نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    ودر زندانها بهداشت رعایت نکیشود ودوش کامل ندارند هر نفر