تهیه‌کننده «ورود آقایان ممنوع» با اشاره به تعداد کم فیلم‌هایی که احتمال پرفروش شدن دارند، پیش‌بینی کرد بازار اکران فیلم‌ها غیر از موارد خاص به صورت کلی رونق چندانی نداشته باشد.

منیژه حکمت در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین، در مورد ارزیابی خود از اکران سال 1390 اظهار داشت: «اکران نوروزی امسال موفق بود. «ورود آقایان ممنوع» و یکی دو فیلم دیگر نیز باقی مانده که به نظر می‌رسد آن‌ها هم اکران خوبی داشته باشند، اما غیر از این آثار در مورد سایر فیلم‌ها تصور نمی‌شود شرایط اکران چندان خوبی داشته باشیم، زیرا اغلب آثار با نگاه و ساختار دولتی ساخته شده‌اند که در صورت اکران هم نمی‌توانند در جذب مخاطب تاثیر چندانی داشته باشند.»

این کارگردان و تهیه‌کننده با نگاهی به اکران نوروزی سینماها گفت: «در مورد دو فیلمی که در نوروز امسال پرفروش شدند پیش‌بینی دست‌یابی به این فروش‌ها وجود داشت. همواره سینمای ایران فیلم‌های اینچنینی داشته که در اکران موفق باشند، اما واقعیت این است که نمی‌توان روی این آثار در مورد کلیت شرایط اکران اظهار نظر کرد.»

حکمت ادامه داد: «اکران مطلوب، اکرانی است که به نفع 50 درصد آثار اکران شده باشد، و قطعاً جمع‌بندی در این زمینه بعد از پایان نمایش فیلم‌ها امکان‌پذیر خواهد بود. ارزیابی وضعیت اکران فیلم‌های سینمایی باید حاصل مقایسه فروش فیلم‌ها و هزینه تولید آن‌ها باشد. علاوه براین‌ها باید قیمت بلیت‌‌ها را نیز در نظر داشته باشیم تا تعداد واقعی تماشاگران روشن شود.»

او تاکید کرد:‌ «تکلیف اکران و وضعیت نمایش فیلم‌‌ها با شعار روشن نمی‌شود و باید برنامه‌ای مشخص در این زمینه پیش رو داشته باشیم.»

حکمت اظهار داشت: «حدود 80 درصد فیلم‌های سینمایی که امسال اکران خواهد شد با بودجه دولتی تولید شده‌اند. به طور کلی پیش‌بینی خوبی برای اکران امسال ندارم. حتی در مورد «اخراجی‌ها 3» باید فروش آن را با چهار سال قبل و در نظر گرفتن قیمت بلیت آن زمان و این روزها مقایسه کنیم تا دریابیم خیلی هم فروش آن چشمگیر نیست.»

54143

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =