با گذشت کمتر از یک ماه از فروش افزونه انقلابی کنسول بازی ایکس360 مایکروسافت، 2.5 میلیون نفر کینکت را خریداری کرده‌اند و این درحالی است که از امروز 50 بازی جدید ویژه کینکت به بازار عرضه می‌شود.

ابوالفضل کریمی: مایکروسافت اعلام کرد تاکنون نزدیک به 2.5 میلیون دستگاه از حسگرهای کینکت را به فروش رسانده و در این زمینه رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، فروش این سیستم کنترل‌گر بدون نیاز به دست، کمتر از یک ماه پیش شروع شد و به نظر می‌آید تا کریسمس این فروش فوق‌العاده ادامه داشته باشد. روسای مایکروسافت امیدوارند بتوانند تا پیش از آغاز سال جدید میلادی، بیش از 5 میلیون دستگاه از این کنترلگر‌ها را به فروش برسانند. علاوه بر این، مدیران مایکروسافت اعلام کرده‌اند که از امروز فروش 50 بازی ویژه کینکت را نیز در فروشگاه‌های مایکروسافت آغاز خواهند کرد.

البته در این بین رقبای جدی مانند پلی‌استیشن سونی و کنترل‌گر معروف این شرکت به نام Move هم وجود دارد که می‌تواند روی فروش مایکروسافت کینکت تاثیرگذار باشد. البته به نظر می‌رسد رقبای جدی در طول هفته‌های آینده همین دو محصول باشند، چراکه کنسول دستی 3DS شرکت نینتندو تا آغاز سال جدید عرضه نخواهد شد.

بسیاری معتقدند مایکروسافت در تلاش است با سیستم کینکت بخش بیشتر بازار بازی‌ها را به خود اختصاص دهد. در این افزونه که همراه با ایکس‌باکس 360 استفاده می‌شود، حسگر حرکتی، دوربین و میکروفون به کار رفته و به این ترتیب بازیکنان می‌توانند بدون نیاز به دسته و فقط با حرکات بدن و صدای خود کنترل بازی را در دست بگیرند.

طراحان مایکروسافت معتقدند با استفاده از کینکت می‌توان بازی‌ها را از حالت انفرادی خارج کرد و تعداد بیش‌تری از اعضای خانواده را در آن‌ها وارد کرد. این ویژگی که اولین بار در دستگاه‌های Wii مورد توجه قرار گرفت، نشان داد در صورتی که کنسول‌های بازی طوری طراحی شوند که اعضای خانواده را هم وارد بازی کنند، چه سود سرشاری نصیب شرکت‌های سازنده این بازی‌ها خواهد شد.

شاید به همین دلیل است که کینکت در بیش از 60 هزار فروشگاه در 38 کشور جهان به فروش می‌رسد و تاکنون نیز استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    0 0
    بی نظیره.