اپلیکیشن موبایلی که داد رانندگان تاکسی در اروپا را درآورد

رانندگان تاکسی در لندن، پاریس، برلین و چند شهر دیگر اروپایی در اعتراض به اپلیکیشن موبایلی که به نظر می رسد کار و کاسبی آنها را کساد خواهد کرد خیابانها را بند آوردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،اپلیکیشن اوبر بر روی تلفنهای همراه هوشمند نصب می شود و مسافران می توانند به وسیله آن براحتی و با فرستادن یک پیامک، تاکسی خود را رزرو کنند. رانندگان خودروهای ثبت نام شده در این اپلیکیشن افراد عادی هستند و کرایه آنها کمتر از تاکسیهای عادی است.

از طرفی رانندگان خودروها بر خلاف رانندگان تاکسیهای مرسوم، لازم نیست که گواهینامه مخصوصی برای این کار داشته باشند. گواهینامه ای که دریافت آن گاهی بسیار گران تمام می شود.

ریچارد لیپولد، رئیس اتحادیه کارگری رانندگان تاکسی در برلین می گوید: «قطعا از لحظه ای که شما از این اپلیکیشن استفاده می کند، خطر شما را تهدید می کند. ما نمی توانیم چنین چیزی را تحمل کنیم. مشکل اینجا است که این خودروها ممکن است بیمه نباشند. شما نمی توانید نسبت به سلامت سفر خود و این که راننده شما آموزش دیده است اطمینان داشته باشید.»

رانندگان تاکسی این اپلیکیشن را تهدیدی برای شغل خود می دانند. چرا که با همه گیر شدن این اپلیکیشن هر فرد عادی که یک خودرو داشته باشد می تواند تبدیل به راننده تاکسی شود.

اعتصاب کارکنان تاکسی در بارسلونا و مادرید، بسیاری از مسافران را آزرده کرده است. یکی از آنها می گوید: «من صبح امروز درخواست تاکسی کردم اما هیچ تاکسی نبود که من را به مقصدم برساند. به همین دلیل مجبور شدم با خودروی شخصی بیایم.»

فرد دیگری می گوید: «من همین حالا از والنسیا رسیده ام. قرار بود که از اینجا به شهر دیگری بروم اما حالا نمی دانم چگونه باید بروم.»

حدود 30 هزار راننده تاکسی و لیموزین، در مسیر لندن به میلان در مقابل مکانهای دیدنی شهرهای مختلف خودروهای خود را پارک کرده اند و از مقامهای اروپایی می خواهند که فعالیت شرکت آمریکایی اوبر را قانونمند کنند.

منبع : یورونیوز

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NL ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    8 2
    «من صبح امروز درخواست تاکسی کردم اما هیچ تاکسی نبود که من را به مقصدم برساند. به همین دلیل مجبور شدم با خودروی شخصی بیایم.» جالبه
  • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    2 0
    این سیستم که مثل مسافر کش های شخصی خودمان است که اگر نبودند سیستم حمل و نقل کشور لنگ می ماند اکثر تاکسی ها که افتخار نمی دهند جلو مسافر توقف کنند.