واحدمرکزی خبر نوشت:

دولت آمریکا تحت فشار است سندی را مربوط به قتل آمریکاییهای مظنون به تروریسم با هواپیماهای بدون سرنشین منتشر کند. 

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، با افزایش فشار افکار عمومی و قانونگذاران در آمریکا وزارت دادگستری آمریکا سندی را منتشر خواهد کرد که قبلا محرمانه محسوب می شد. این سند مربوط به استفاده از حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا برای کشتن اتباع آمریکایی است. یک مقام آمریکایی که نامش را فاش نکرده است در این سند مقررات مربوط به قتل آمریکاییهای مظنون به تروریسم در خارج از این کشور است. درخواست برای انتشار این سند پس از آن مطرح شد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیوید بارون را به عنوان نامزد جنجال برانگیز برای پست قضاوت در دادگاه استیناف معرفی کرد. او یکی از نویسندگان این سند است. برخی این سند را سند قتل می نامند. قانونگذاران از هر دو حزب تاکید کرده اند با فرد مورد نظر رئیس جمهور مخالفت می کنند مگر اینکه این سند علنی شود. تا اینجا کاخ سفید اجازه داده است فقط چند سناتور خاص و آن هم پشت درهای بسته این سند را مشاهده کنند. برنامه ترورهای آمریکا با هواپیماهای بدون سرنشین هم در داخل و هم در سطح بین المللی انتقادات زیادی به همراه آورده است.
لاشل رادی فعال ضد ترور با هواپیماهای بدون سرنشین گفت در این حملات غیرنظامیان زیادی کشته می شوند که اصلا ربطی به تروریسم ندارند و هیچ تهدیدی برای آمریکا ندارند.
کاخ سفید سال گذشته اذعان کرد حملات هواپیماهای بدون سرنشین چهار شهروند آمریکایی را در یمن کشته است که از جمله آنها انور العولقی و پسرش بود. آمریکا همچنان استفاده از این روش را برای کشتن جنگجویان مخالفان آمریکا توجیه می کند.
لاشل رادی گفت برنامه ترورهای آمریکا با هواپیماهای بدون سرنشین در دراز مدت به امنیت ملی آمریکا آسیب می زند و جان عده زیادی انسانهای بی گناه را در سراسر جهان می گیرد.
یک دادگاه فدرال امسال حکم داد سیا، وزارت دفاع و وزارت دادگستری مجبور نیستند به درخواستها برای انتشار اسناد مربوط به قتل با هواپیماهای بدون سرنشین که بر اساس قانون آزادی اطلاعات باید انجام شود، پاسخ دهند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    0 1
    اسناد ایران همگی محرامنه هستند
  • بی نام A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    0 1
    اونها کجان ما کجا