۰ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۵

ایرنا نوشت:

وزارت دفاع چین روز سه شنبه تصمیم آمریکا برای پیگرد پنج افسر ارتش چین به اتهام جاسوسی اقتصادی و سرقت اطلاعات از شش شرکت آمریکایی را ناشی از «ریاکاری و معیارهای دوگانه» واشنگتن خواند و این اقدام را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، وزارت دفاع چین در بیانیه ای اعلام کرد: ریاکاری و معیارهای دوگانه آمریکا در زمینه مساله امنیت سایبری با درنظرگرفتن ماجراهایی چون «ویکی لیکس» و «اسنودن» برای همگان مشخص است.

در این بیانیه آمده است: موضوع به اصطلاح «شبکه جاسوسی تجارتی» یک دروغ محض آمریکا و اقدامی است که برای گمراه کردن افکارعمومی و با انگیزه هایی پنهانی صورت می گیرد.

بر اساس این گزارش، وزیر دادگستری آمریکا روز گذشته - دوشنبه - از تصمیم دولت آمریکا برای پیگرد چند نظامی چینی خبر داد و اعلام کرد: پنج افسر ارتش چین به جاسوسی اینترنتی برای جمع آوری اطلاعات از شش شرکت آمریکایی اقدام کرده اند.

در بیانیه وزارت دفاع چین آمده است: این وزارتخانه همه این ادعاها را رد می کند و تاکید دارد که پکن از مدافعان سرسخت امنیت سایبری است.

وزارت دفاع چین در بیانیه خود نوشت: دولت و ارتش چین هرگز اقدام به سرقت اسرار تجاری از طریق جاسوسی سایبری نکرده و در چنین فعالیت هایی شرکت نداشته است.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه چین نیز روز سه شنبه دراعتراض به اقدام واشنگتن، سفیر آمریکا در پکن را احضار کرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    1 1
    مرگ بر امریکای جاسوس و تروریست پرور
  • حمید IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    2 1
    وزارت دفاع چین در بیانیه ای اعلام کرد: ریاکاری و معیارهای دوگانه آمریکا در زمینه مساله امنیت سایبری با درنظرگرفتن ماجراهایی چون «ویکی لیکس» و «اسنودن» برای همگان مشخص است. دقیقاااااااا