مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در سال 93 تعداد 80 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان که همگی مرد بودند جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت

 

به گزارشخبرگزاری خبرانلاین منطقه  مازندران،  علي عباسي گفت: بر اساس آمارهاي مراکز پزشكي قانوني استان در سال گذشته به ترتیب شهرستان ساري  با  17 و نوشهر با 10 فوتی بيشترين و شهرهاي بهشهر ،سوادکوه ،رامسر هر كدام با يك مورد فوتي كمترين موارد مرگ ناشي از حوادث كار را داشتند.

 وي افزود: بر اساس اين گزارش در سال‌های متوالی عمده دلايل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندي و پس از آن برق گرفتگی است به نحوي كه در سال گذشته 40 مورد مرگ‌هاي ناشي از حوادث كار به دليل سقوط از بلندي و 18 مورد نيز برق گرفتگي است.

مدير كل پزشكي قانوني استان مازندران با بیان اینکه خرداد و مرداد ماه هر کدام با 13 و بهمن ماه با 8 مورد بیشترین ماهی بود که در آن حادثه رخ داد، افزود: سن 21 الی 40 سال با 45 فوتی دارای بیشترین فوتی و کمترین آن مربوط به  ماه‌های فروردین و شهریور هر کدام با دو فوتی است.

عباسی با بیان اینکه از این تعداد ذکر شده 64 نفر  متاهل و مابقی مجرد هستد، افزود: تعداد 6 نفر از فوت شدگان ناشی از حوادث کار دارای ملیت غیر ایرانی افغان هستند.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اينكه بيشترين حوادث ناشي از كار در بخش ساختمان است،  گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ايمني در كار، رعايت استاندارد‌ها و قوانين مربوطه، آموزش و ايجاد نظام اطلاع رساني و عبرت از حوادثي كه اتفاق افتاده از مهمترين راهكارها در راستاي كاهش حوادث ناشي از كار دانست.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =