معرفی برندگان جشنواره فیلم لندن / جایزه اصلی به «ایدا» رسید

فیلم «ایدا» به کارگردانی پاول پاولیکوفسکی جایزه بهترین فیلم پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم لندن را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برندگان بزرگترین رویداد سینمایی بریتانیا شنبه شب در وایت‌هال شهر لندن معرفی شدند و «ایدا» (Ida) جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه اصلی را برد.

این فیلم درباره یک راهبه تازه‌وارد است که در لهستان دهه 1960 با گذشته خانواده خود رودررو می‌شود.

«ایدا» اولین فیلم لهستانی‌زبان پاول پاولیکوفسکی کارگردان بریتانیایی متولد ورشو است که بیش از همه با فیلم «The Last Resort» و فیلم برنده جایزه بفتا «تابستان عشق من» شهرت دارد.

«ایدا» پیش از این در جشنواره فیلم تورنتو جایزه فیپرشی و در جشنواره فیلم گدینیا جایزه اصلی را دریافت کرد. این فیلم همچنین شنبه شب همزمان با اعلام برندگان این دوره جشنواره لندن، جایزه بزرگ بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ورشو را هم برد.  

«ایدا» تولید مشترک لهستان، بریتانیا و دانمارک است.

فیلیپ فرنچ منتقد سابق نشریه آبزرور و رئیس داوران بخش مسابقه اصلی برندگان این دوره جشنواره فیلم لندن BFI فیلم «ایدا» را تحسین کرد و گفت: «ما عمیقا تحت تاثیر فیلمی جسورانه قرار گرفتیم که با ظرافت و متفکرانه به یک موقعیت تاریخی بسیار بحث‌برانگیز - اشغالگران نازی و هولوکاست - می پردازد.»   

جایزه بهترین چهره تازه‌کار بریتانیایی به جاناتان آسر فیلمنامه‌نویس «Starred Up» رسید که اولین فیلم بلند داستانی او است. این جایزه به یک نویسنده، تهیه‌کننده یا کارگردان اعطاء می‌شود.   

فیلم سنگاپوری «Ilo Ilo» به کارگردانی آنتونی چن برنده جایزه ساترلند بهترین فیلم بلند اول بخش مسابقه شد. این فیلم درباره یک خدمتکار فیلیپینی است که در بحبوحه بحران مالی در آسیا در سال 2007 با خانواده‌ای سنگاپوری زندگی می‌کند.

«Ilo Ilo» که اولین فیلم بلند داستانی چن است، ماه مه در جشنواره کن در بخش دو هفته کارگردانان کن نمایش داده شد و جایزه دوربین طلایی بهترین فیلم اول را برد. این فیلم به نمایندگی از سنگاپور در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار 2014 رقابت می‌کند.

جایزه گریرسن بهترین مستند بخش مسابقه هم به «پدران من، مادرم و من» رسید که درباره فردریشاف بزرگ‌ترین کمون اروپاست که در دهه 1970 توسط اوتو مول فعال وینی تاسیس شد.

همان‌طور که قبلا اعلام شده بود سر کریستوفر لی بازیگر قدیمی بالاترین نشان افتخار جشنواره لندن را دریافت کرد. این جایزه را جانی دپ به او اعطاء کرد.

پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم لندن 9 تا 20 اکتبر (17 تا 28 مهر) برگزار شد. «کاپیتان فیلیپس» ساخته پل گرین‌گرس فیلم افتتاحیه جشنواره بود.

جشنواره فیلم لندن را مؤسسه فیلم بریتانیا (‌BFI) برپا می‌کند. اولین دوره جشنواره لندن سال 1956 برگزار شد.

اسکرین دیلی / 19 اکتبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =