بخشدار مرکزی نیکشهر در ادامه برگزاری برنامه پنجشنبه‌های دورهمی به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن از بانویی کدخدا در این بخش قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ براساس گزارشی که «محمد بلوچزهی» بخشدار مرکزی نیکشهر منتشر کرده است : کدخدا «جان بی‌بی» بانوی معتمد و متنفذ روستای «کناردان» میهمان پنج شنبه‌های دورهمی این هفته بخشداری مرکزی شهرستان نیکشهر بود تا به مناسبت هفته زن از مقام شایسته این بانوی معتمد و متنفذ عرصه اجتماع تجلیل کنیم.

توضیح عکس: نفر اول سمت چپ، کدخدا «جان بی‌بی» و نفر دوم سمت چپ، «جمیله ملازهی»

«پنجشنبه‌های دورهمی» عنوان سلسله نشست‌هایی است که «محمدبلوچزهی» پس از تصدی پست بخشداری برگزار می‌کند. او که از جمله انتصاب‌های استاندار از میان جوانان فعال سیستان و بلوچستان بوده در این برنامه‌ها مسائل مختلف منطقه نیکشهر را با مردم و فعالان اجتماعی - فرهنگی مطرح می‌کند.

بلوچزهی درباره برنامه پنج‌شنبه ۲۷ فروردین‌ماه توضیح داده است: در جامعه سنتی بلوچستان و در طول تاریخ این سامان، زنان بلوچ همواره توانسته‌اند نقش سازنده‌ای را ایفا کنند و بر عرصه اجتماع تاثیرگذار باشند.

کدخدا «جان بی‌بی» برخلاف اینکه سواد خواندن و نوشتن ندارد اما به‌واسطه رابطه اجتماعی گسترده‌ای که دارد به‌عنوان یکی از معتمدان و متنفذان محلی روستای «کناردان» بخش مرکزی شهرستان نیکشهر شناخته می‌شود که از نفوذ و جایگاه ویژه‌ای نزد مردم روستا و حتی روستاهای اطراف برخوردار است. در روستای کناردان پیش از این بانویی بنام «داد بی‌بی» بعنوان کدخدای و معتمد محل این روستا فعالیت می نمود که چند سال پیش درگذشت.

سلسله نشست‌های گفتمانی و اندیشه‌ای «پنج شنبه‌های دورهمی» این هفته به میزبانی دانشگاه پیام نور شهرستان و به پیشنهاد ریاست این دانشگاه گفتمان محور و فعال این دانشگاه با حضور زنده دانشجویان و اساتید در سه محور فضای مجازی فرصت‌ها و تهدیدها، نقد و بررسی عملکرد شش ماهه بخشداری مرکزی و تجلیل از بانوان فعال در عرصه‌های مختلف به مناسبت هفته زن تداوم گفتمان کرد.

در این نشست همچنین « جمیله ملازهی» عضو شورای شهر نیکشهر و تنها زن عضو این شورا نیز حضور داشت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =