بخش هایی از عرصه های طبیعی و جنگلی منطقه تفریحی مله گیجان در اطراف شهر ایلام عصر جمعه بر اثر سهل انگاری عامل انسانی دچار آتش سوزی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بدنبال وقوع آتش تعدادی از مردمی که برای گذران اوقات فراغت خود و تفریح به این منطقه آمده بودند با استفاده از امکانات اولیه برای مهار آتش سوزی اقدام کردند.
نیروهای یگان حفاظت اداره کل محیط زیست و منابع طبیعی استان ایلام نیز پس از اطلاع از این آتش سوزی با امکانات لازم به منطقه اعزام شده و عملیات اطفای حریق با همکاری مردم و نیروهای امدادی انجام شد.
هر چند هنوز اطلاع دقیقی از علت این آتش سوزی در دست نیست ولی با توجه به اینکه منطقه تفریحی و تفرجگاهی است احتمال اینکه عامل انسانی در این حریق دخالت داشته باشد، دور از انتظار نیست.
براساس اظهار نظر مسئولان یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان ایلام حریق در محدوده 200 تا 300 متری بوده و با اقدام به موقع مردم و نیروهای امدادی در اطفای آن، خسارت جزیی بر جای گذاشته است.
سال گذشته نیز بر اثر دخالت ها و سهل انگاری عامل انسانی بیش از یک هزار هکتار از جنگل ها و عرصه های طبیعی استان ایلام طعمه آتش شد و خسارت زیادی به این عرصه ها وارد شد.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت در غرب ایران قرار دارد و 440 کیلومتر نیز مرز مشترک با کشو عراق دارد این استان دارای 640 هزار هکتار جنگل و عرصه طبیعی است که 90 درصد آن را جنگل ها بلوط تشکیل می دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =