جام جم نوشت:

در حالی که بخش اجباری پرداخت خسارت مالی بیمه‌ها در قالب قانون بیمه شخص ثالث، سقف محدودی دارد، قیمت بسیار بالای خودروهای خارجی در این میان مساله‌ساز شده است.

ورود خودروهای خارجی به خیابان های کشور و افزایش آن، بخصوص در شهرهای بزرگ و تفاوت چشمگیر قیمت آن با خودروهای داخلی، یک مشکل جدید ایجاد کرده است؛ مشکلی به نام کافی نبودن سقف بیمه نامه های شخص ثالث برای پرداخت خسارت مالی.
یک مقایسه ساده، عمق مساله و خطری که از این جهت دارندگان خودروهای ایرانی و بعضا ارزان قیمت را تهدید می کند، بخوبی نشان می دهد.
قیمت حداقلی یک دستگاه خودروی خارجی حدود صد میلیون تومان است که این قیمت تقریبا معادل قیمت پنج پراید و سه پژو 405 است.
در همین حال قیمت بالای خودروهای خارجی باعث شده است که هزینه خرید قطعات یدکی و تعمیرات آن نیز بسیار بالا باشد.
به عنوان مثال قیمت یک دست سپر کامل عقب خودرو لکسوس حدود 12 میلیون تومان و ست کامل چراغ عقب خودروی بی. ام. و (فقط یک سمت)، هشت میلیون تومان است.
حال تصور کنید خودروی ارزان قیمتی چون پراید یا وانت نیسان از پشت به یکی از این خودروهای گران قیمت بکوبد؛ اتفاقی که این روزها به دلیل افزایش خودروهای خارجی در تهران و کلانشهرها اصلا بعید نیست.
شاید صاحب خودروی ارزان قیمت و مقصر، در نگاه اول نداند که قرار است چه بلایی به سرش بیاید و در ذهنش داشتن بیمه نامه دور می زند و او را آسوده می سازد. اما وقتی دو طرف به شرکت بیمه مراجعه می کنند، تازه مقصر درمی یابد که هر کوپن بیمه نامه شخص ثالث حداکثر سه میلیون و 800 هزار تومان و در صورت داشتن الحاقیه، پنج میلیون تومان سقف برای پرداخت خسارت دارد و بنابراین باقیمانده مبلغ که معمولا هنگفت و گاه به اندازه یا حتی بیشتر از قیمت کل خودروی مقصر است، باید از سوی وی تقبل شود.
اینجاست که مشکل آغاز می شود، مشکلی که تقریبا برای تمام رانندگان ایرانی به طور بالقوه وجود داشته و برای آنها که ممکن است خودرویشان محل درآمد یک یا چند خانوار باشد، حادتر است.به خاطر داریم چندی پیش در یکی از استان های غربی کشور، یک وانت با یک لکسوس بشدت تصادف کرد و راننده وانت وقتی با حجم خسارت مواجه شد، دست به خودکشی زد.

خبرنگار ما برای دریافت نظرات شرکت های بیمه در این باره و یافتن راه حل، به شعبات چند شرکت بیمه ای مراجعه کرد و از آنان پرسید برای جبران خسارت مالی ناشی از هزینه بالای تعمیرات خودروهای خارجی چه باید کرد.تمام این شرکت ها متفق القول تصریح کردند که راه حل در افزایش سقف بیمه شخص ثالث است و راه دیگری جز آن وجود ندارد.
به گفته آنان، شرکت های بیمه در مراجعه شهروندان برای تمدید یا خرید بیمه نامه، مشکل تردد خودروهای خارجی و ریسک مالی بالای تصادف با آنها را مطرح می کنند و از آنان می خواهند سقف پوشش بیمه شان را بالا ببرند، اما به گفته این دفاتر، بیشتر بیمه گذاران یا از توان بالایی برای این امر برخوردار نیستند یا به موضوع اهمیت لازم را نمی دهند یا طرح این پیشنهاد را به حساب کاسب کاری و سودجویی دفاتر بیمه ای گذاشته و به آن عمل نمی کنند.

دفاتر بیمه ای خاطرنشان کردند که افزایش سقف پوشش خسارت برای بیمه شخص ثالث آن قدر زیاد نیست و شهروندان در صورت تمایل، هزینه زیادی از این بابت پرداخت نخواهند کرد.
به عنوان مثال یک خودروی پراید برای بیمه کردن شخص ثالث خود (با فرض تعلق نگرفتن تخفیف به دلیل داشتن تصادف به عنوان مقصر) در حالت معمول یعنی پنج میلیون تومان خسارت مالی هر کوپن بعلاوه 200 میلیون تومان دیه، باید 912 هزار تومان حق بیمه بپردازد.

حال اگر مالک این خودرو بخواهد سقف خسارت مالی هر کوپنش را به دو برابر یعنی ده میلیون تومان افزایش دهد و در همین حال سقف پرداخت دیه نیز به 225 میلیون تومان افزایش یابد، حق بیمه اش حدود 12 درصد یا فقط 121 هزار تومان افزایش می یابد و مجموع حق بیمه به یک میلیون و 33 هزار تومان می رسد.
برای برخورداری از سقف بالاتر پوشش های مالی و جانی شخص ثالث نیز به همین نسبت می توان محاسبه کرد.
حال سوال اینجاست که آیا مثلا پرداخت این مبلغ اندک برای بیمه شدن در برابر خسارتی که شاید به قیمت از دست رفتن پس انداز یک عمر خانواده تمام شود، به صرفه نیست؟
با این حال این موضوع از زاویه دیگری هم قابل بررسی است. این زاویه، مشکلات اقتصادی مردم و اقشار ضعیف است.
به هر حال رشد تورم و افزایش هزینه های زندگی، سبد خانوار را کوچک کرده و افراد را مجبور می کند، بین هزینه های خود اهم و فی الاهم کنند و در این فرآیند گاه بناچار هزینه هایی چون بیمه یا حذف شده یا سقف آن به حداقل ها محدود می شود.
اینجاست که برخی شهروندان به نقش بیمه مرکزی به عنوان حامی توأم حقوق مردم و شرکت های بیمه اشاره کرده و از این نهاد حاکمیتی می خواهند راه حلی برای این موضوع بیابد.
با این حال واکنش محمدابراهیم امین، رئیس کل بیمه مرکزی ایران به این زاویه دید در نوع خود جالب است.
او گفت: پوشش هایی که دارندگان خودرو برای بیمه شخص ثالث تهیه می کنند براساس آیین نامه ماده 8 قانون شخص ثالث تعیین و در آن ذکر شده که پوشش مالی 2.5 درصد مبلغ دیه است. یعنی برای تعیین 200 میلیون تومان دیه مالی سقف پرداخت هر کوپن بیمه پنج میلیون تومان است.
امین گفت: بر این اساس بابت این موضوع، حق بیمه تعیین شده و همه ملزم به خریداری آن هستند. اما همان طور که افراد می توانند به جای 200 میلیون تومان 300 میلیون تومان سقف پرداخت دیه را افزایش دهند، برای پوشش مالی هم می توانند به جای پنج میلیون تومان از 10 میلیون تومان استفاده کنند و حق بیمه آن را نیز بپردازند. اما این یک مساله اختیاری است و تحمیلی به افراد نیست که بخواهند این مازاد را حتما تهیه کنند.
او قدرت خرید مردم را در بحث بیمه کمرنگ دانست و گفت: اکنون بحث قدرت مالی مطرح نیست، بحث این است که مردم حاضرند هزینه هایی مانند سیگار را تقبل کنند اما حاضر نیستند خودروی خود را بیمه کنند. فضای فرهنگی که ما درست کردیم این گونه است که خودرو تهیه شود اما بیمه ای برای آن در نظر گرفته نشود.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: ما به شرکت های بیمه فشار زیادی می آوریم و همین کار باعث می شود تا آنها ورشکسته شوند تا افرادی را که ریسکشان بالاست و سالانه پنج بار تصادف می کنند پوشش مالی دهند.
امین گفت: هر کسی که خودرو خریداری می کند باید بیمه کافی و متناسب را هم در نظر داشته باشد. هر کسی هزینه آن چیزی را که استفاده می کند باید بپردازد.
بیمه هم یکی از هزینه های خودرو است که از سوی صاحب آن باید پرداخت شود. اگر ما با این استدلال که مردم قدرت خرید ندارند بخواهیم جلو برویم باید گفت کسی که قدرت خرید ندارد نباید خودرو تهیه کند که با موضوع بیمه مشکلی نداشته باشد. به هرحال هر هزینه ای را که ایجاد می شود یک کسی باید بپردازد. یا بیمه گذار یا بیمه گر یا دولت که این هزینه اکنون توسط بیمه گر پرداخت می شود.
این مقام مسئول ادامه داد: در همه جای دنیا بیمه ها واسطه می شوند که این هزینه ها سرشکن شود. اکنون اگر یک فرد با پرداخت حق بیمه یک میلیون تومانی دو نفر را با خودرو به صورت غیر عمد به قتل می رساند، بیمه مجبور است 400 میلیون تومان پرداخت کند. اکنون حداقل قیمت یک خودرو 20 میلیون تومان است و نباید بیمه یک میلیون تومانی مشکلی برایشان داشته باشد.
او در خصوص تعداد خودروها و هزینه های پرداختی توسط شرکت های بیمه گفت: در سال حدود 17 میلیون خودرو بیمه می شود اما از این میزان یک میلیون و 700 هزار خودرو متخلف است و تصادف را در کارنامه خود ثبت می کند. هزینه مالی و جانی که در یک سال برای این افراد متخلف پرداخت می شود حدود 7000 میلیارد تومان است. در نهایت این که رانندگان باید توجه بیشتری به قوانین و مقررات داشته باشند تا مشکلاتی چون تصادف با خودروهای خارجی برایشان پیش نیاید.
امین با ارائه پیشنهادی برای کاهش تخلفات رانندگی گفت: اگر از افراد متخلف پنج برابر هزینه بیمه عادی هم دریافت شود باز کم است. اما از سوی دیگر افرادی که تصادف نداشتند باید هزینه بیمه را نصف یا یک سوم پرداخت کنند که این مهم نیازمند تصمیمات قانونگذاران است. در این باره پیشنهادهایی به دولت ارائه شده اما تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید سعید سعید IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    کلا همش باید با استرس زندگی کنیم؟ دیگه بیمه هم کاری برامون نمیکنه ؟ دلم به پرایدم خوش بود اونم سوار نشم ؟
    • شهروند A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
      سوار شو ولي سعي کن درست و با دقت رانندگي كني
    • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
      86 5
      ترمز ماشینهای خارجی از 120 تا 0 فقط 5 ثانیه طول میکشه پراید برو تو 15 ثانیه اگه چب نکنه .چه ربطی به راننده بیچاره داره
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    این افرادی که ماشینهای چند صد میلونی سوار میشن اکثرشون فرهنگ و اخلاق ندارن با چشم خودم دیدم, تو ترافیک یک پژو بدبخت از پشت یک بی ام و بهش زده بود با اینکه مقصر نبود سرنشینان بی او و با چوب شیشه های ماشینشون رو شکوندن...
    • محسن A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
      49 2
      سلام دوست عزیز من هم یک بی ام و دارم.تو ارزونی خریدم 77 تومن که شاید الان 200 تومن ارزش داشته باشه و با این که هم قیمت ماشین کره ای هست ولی لوازمش خییییییلی گرونتره.من روز اول عید یک 405 که رانندش یک پسر 18 ساله بود و به قول خودش شاگرد جگرکی بود با ماشین قرضی از پشت زد به من.خلاصه بعد از بی ماشینی تو عید و 1000 بدبختی مجبور شدم جدای از بیمه از جیب خودم 8 تومن بذارم و طرف هم ظاهرا نداشت که بده. چی کار میکردم؟؟؟مینداختمش زندان یا ماشینشو مصادره میکردم؟؟ اخر از جیب دادم.شما اینور داستان هم ببین.خیلی ها تا یک ماشین گرون میبینن جو گیر میشن و میچسبونن پشتش.یک طرفه نبین.حالا من باید ماشینمو سوار نشم؟
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    183 9
    سپر لامبورگینی 17 میلیونه
    • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
      44 80
      خوم میدونم....همین چند روز پیش خریدم
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    پس برا چی باید ماشینم رو بیمه کنم ؟به من چه مربوطه که عزیز دلمون دوست داره لکسوس ومازراتی وپورشه سوارشه ومن مجبورم برای کسب درآمد خانواده واصلا آسایش خانوادم پراید سوار شم ؟ پس مفهوم بیمه شخص ثالث چیه؟ گرچه حق بیمه رو براساس قیمت ماشین پرداخت میکنیم که یه همچین وقتی از مزایاش بهره مند بشیم ، تفاوتی نمیکنه اونی که لکسوس هم سوار شده حق بیمه خودش رو پرداخت کرده چه بسا بیمه بدنه هم داشته باشه.
    • پای ثابت IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
      21 5
      دوست عزیز ماشین رو بیمه که میکنی چه تو پورشه باشن چه پیاده خدای نکرده خسارت دیه پیش بیاد دیه برای همه یکسانه.کسب در آمد از مسافر کشی شغل کاذبه.نه مالیات میدی نه بیمه رانندگان تاکسی داری.در مورد همه چیز حتی بیمه هرچقدر پول بدی آش میخوری.کسی که لکسوس میخره دوست داره از پولش برای فراهم کردن امکانات استفاده کنه.من خودم جز گروه پژو سوارانم اما غبطه نمیخورم خودمو سعی میکنم برسونم.اینکه ما پراید 5 میلیونی رو به قیمت 4 برابر میخریم یا 206 که 18 میلیون بوده 2 برابر شده تقصیر ما هست که میخریم.دلیل نیست که اونی که پول بیمشو داده ما بگیم خودش بیمه داره چراحق الناس کنیم.حق بیمه ثالث شما براساس قیمت ماشینت محاسبه نمیشه که اگر این بود پراید باید10برابرگرونترپول میداد .نه ترمز حسابی داره نه ایربگ.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    102 8
    در کناراین مباحث، متاسفانه صنعت بیمه به هرگز نیاز به بیمه پیدا نکن فکر میکند و این خلاف منطق بیمه است. در کنار تخفیف بیمه، اگر شما پس از 10 سال حتی یکبار هم تصادف کنید یعنی از بیمه استفاده کنید هم تخفیف شما کلا پاک میشود هم باید جزیمه بدهید. این معقول نیست. نباید اینقدر یکطرفه برخورد شود. ظاهرا در ایران هرچه فرد بی احتیاط تر باشد و به جوانب کارش کمتر فکر کند، بیشتر مورد حمایت قرار میگیرد.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    شما يك نگاهي به شعبات بيمه ها كه هر روز بيشتر مي شوند بكنيد بعد بگوئيد دارند ورشكست مي شوند .
    • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
      44 0
      درسته که تو ایران حق بیمه بسیار پایین تر از نقاط دیگر دنیاست اما میان قیمت ،کیفیت و ایمنی خودرو در ایران ونقاط دیگر دنیا تفاوت از زمین تا آسمان است.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
      75 15
      دوست عزیز اینها شعبات نیست.نمایندگی بیمه است که هزاران جوان بیکار به آن روی آورده اند و کمتر از 10 درصد آنها درآمد مکفی دارند
  • بی نام DE ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    با يك حساب سرانگشتي ،حق بيمه پرداختي ١٧ هزار ميليارد تومان ، و مجموع خسارت پرداختي هم طبق گزارش ٧٠٠٠ ميليارد تومان هست. سود ١٠ هزار ميليارد توماني اينقدر نيست كه خسارت بيشتري بپردازند و با زندگي مردم بازي نكنند؟ بله،در كشور هاي ديگه حق بيمه شابد زيادتر باشه،ولي خود خودرو قيمت بالايي نداره و ايمن هست. براي يك خودروي گران و بي كيفيت ،بايد حق بيمه از اين هم كمتر باشه
  • محمد A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    6 26
    در حال حاضر دوستان ميتوانند بيمه نامه ثالث با تعهدات 400 ميليون تومان خسارت بدني ‌ ديه و 30 ميليون تومان خسارت مالي صادر نمايند . طبيعتا" حق بيمه بالاتري هم ميبايست بپردازند ولي خيالشان كمي راحت تر است .
    • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
      26 2
      آخه عزیزم یه نفر که یک پراید 10تومنی داره که نمیتونه مثلا بره 5 میلیون بده تا بیمه ی با پوشش بالا بگیره همین الانم داره به زور جور میکنه حق بیمه میده
  • شهروز A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    105 8
    پس بیمه به چه دردی میخوره؟؟
  • بهنام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    اکثریت جامعه با وسایل نقلیه ده تا چهل میلیون تومان در گذران زندگی هستند. مسلما سالانه درصدی تصادف هم وجود دارد که مردم خود را با خسارت ها و مبالغ بیمه متناسب با همان قیمتها تطبیق داده اند. حال اگر افرادی هوس میکنند با اتومبیل های میلیاردی به میان این جامعه بیایند که به جرات میتوان گفت اغلب آنها حاصل دسترنج و عرق جبین نیست، عامه ی مردم چه گناهی کرده اند که میبایست چند برابر دارایی خود، خسارت تصادفات احتمالی را بپردازند.
    • مهندس رضائی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
      17 1
      آقا بهنام اگه تصادف احتمالی باشه مشکلی نیست ولی متاسفانه اکثر همین افرادی را که مثال زدید بدون توجه به قوانین و با رانندگی بسیار بد وقیحانه جلو دیگر ماشین ها میپیچند به پشتوانه بیمه. اکثر اینایی که ماشین خوب دارن هم لزوما وضع آنچنانی ندارند خیلی ها ماشیتن خوب دارند و لیزینگی آنرا خریداری کرده اند و اعتقاد دارند باید انسان از زندگیش استفاده و بهره ببره. هر کی میخواد چند برابر داراییش خسارت نپردازه خوب باید با دقت بیشتری رانندگی کنه اون عامه مردم هم یا باید این ریسک رو بپزیرن یا هزینه بیشتر کنن.
    • ناشناس A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
      59 17
      من خودم ماشینم تندر 90 هست.با فاصله پشت ماشین های گران قیمت ترمز مکنم/دلیل نمیشه اگر اون پولداره خسارتشو نگیره.هرکس باید خودش حواسش برانندگیش باشه.خوب وقتی من با ماشین ارزون قیمتم میرم پشت بی ام و 300 میلیونی سپر به سپر میچسبونم.باید منتظر تصادف و خسارت میلیونیشم باشم.بارها دیدم یکی با ماشینش چنان به این ماشین های گرون نزدیگ میشه که انگار پول مفت داره
  • بی نام DE ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    22 54
    یک خودرو چند میلیونی یا چند میلیاری در خیابان و در میان وانت نیسان ها،چراید ها ، پیکان ها و .. مثل خانمی است که لخت بیرون آمده و تمامآ آسیب پذیر خواهد بود .مالک حقوقآ هم نباید ادعایی برای خسارت بیش از سقف بیمه داشته باشد. و ضمنآ آوردن یک خودروی یک یا چند میلیاردی به خیابان یک نوع اختلال در اقتصاد و نطم عمومی است .
  • فرشید IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    97 9
    بهتره صورت قضیه را پاک نکنیم و فرهنگ بیمه بدنه را جا بیاندازیم . من از سال 75 که ماشین خودم رو سوار میشم تا الان همه شان را بیمه بدنه کردم تا در صورت وقوع چنین حوادثی چشم به بیمه ضعیف شخص ثالث یک تاکسی بار و یا مسافر کش نداشته باشم . کسی که بقول دوستان 200 . 300 میلیون پول ماشین میده قطعا گیر 4 . 5 میلیون بیمه بدنه اش نیست که نکنه . خداوندا اگر به کسی مال میدی . جنبه و گذشت و بخشش هم بده که شاهد خودکشی برخی طبقات ضعیف جامعه بدلیل عدم توانایی پرداخت خسارت نباشیم .
    • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
      76 8
      فرشید عزیز اگر این آقایون میخواستند به فکر اقشار ضعیف باشند که با رانتخواری و دوز و کلک حق و حقوق این اقشار را بالا نمیکشیدند که اینطور پولدار بشن.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    62 6
    اصلا چرا بیمه گذاشتید بسیاری از کشورها بیمه خودرو ندارند و مشکلات خودشان را با مشت لگد و اگر نشد چوب تو سر هم میزنند بسیار متمدنانه
  • محمد IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    112 4
    تو این 30 سال عادت کردیم جهت پول همیشه از سمت جیب قشر متوسط و پایین جامعه به سمت جیب قشر رانت خوار و مرفه و بی درد باشه این هم روش تو هیچ کجای دنیا بیمه این شکلی نیست که اینجا هست
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    81 6
    در یک تصادف با خودروی 206 من مجبور شدم 12 ملیون تومن از جیب بدم و بیمه 5 ملیون تومن. این یعنی پس انداز چندین سال کارمندی من
    • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
      21 2
      خوش به حال تو که پس انداز هم داشتی ما چی؟
    • سيد IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
      28 40
      خب که چی ؟ درست رانندگی نکنی تاوان هم باید بدی چیز عجیبی نیست
  • حسام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    20 3
    قائدتا صاحب آن خودرو چند صد میلیونی باید ماشینش را بیمه بدنه کند و مابه التفاوت خسارت را از بیمه خودش بگیرد
  • د A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    15 7
    این مورد همیشه برای خودم جای سوال داشت که چطور میشه این حالت رو درنظر گرفت که یک ماشین متوسط به ماشین گرون قیمت بزنه و... شما در نظر بگیرید منزلم جایی نزدیک بلوار اندرزگو هست و حتما می دونید از غروب تا پاسی از شب انواع ماشین های مدل بالای که حداقل از 200 تومن تا دو سه میلیارد با سرعت های سرسام اور تردد میکنن ،دور میزنن،راه بند میارن،کورس میذارن و هواسشون به سرنشین های ماشین های دور بغل و نه خوده ماشینه در نظر بگیرین به خاطر حواس پرتی اینها تصادف رخ میده ولی زور اینها می چربه،یک ماشین محلی به هر دلیلی میخواد به منزل برسه با اینها تصادف میکنه.الان گناهما چیه که ریسک تصادف یک پراید در این منطقه از مناطق پایین تر به مراتب بیشتر ه و با یک تصادف زندگیمون رو باید بفروشیم بدین به اینا
  • کیا A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    7 1
    افزایش تعهد مالی و جانی براساس سال های تخفیف عدم خسارت صورت میگیرد. کسی که از کوپن استفاده کرده باشد نمیتواند مالی 10 میلیون انتخاب کند.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    20 5
    بعضى ها طورى نظر ميدن كه به نظر مياد كه چشم ديدن پولدار ها رو ندارن، حسودى نكن برادر من، درست رانندگى كن. تا اونجايى كه من ديدم بيشتر ماشين هايى كه بد رانندگى ميكنن همين پرايد سوار ها هستن
  • ارش FI ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    8 3
    کسائیکه با ماشینهای سوپرلوکسشون تو خیابانها چرخ میزنن و پز میدن به اقشار متوسط و ضعیف اینوقتها هم هزینه تصادفاتی که قطعا" غیرعمدی هست رو خودشون بدن.مردم بدبختی که با هزار فکر و خیال و قسطهای معوقه و جنگ اعصاب پشت فرمان ماشینهای معمولی مینشینند چه گناهی کردن که تمام پس اندازشونو تقدیم این جماعت کنند؟ خودشون که پولدارن برن سقف بیمه بدنشون رو چند برابرکنن و برای کارهای ضروری بیان توی خیابون نه برای پز دادن و چشم چرونی لطفا درج کن خبرآنلاین
  • آريا IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    11 4
    تاوان اينكه يك سري مي خواهند ماشين گران قيمت در جامعه سوار شوند ديگران بايد بدهند و حق بيمه بيشتر پرداخت كنند. اين نمايندگان مجلس چه كار دارند مي كنند؟؟؟ چرا فكري به حال اين موضوعات مهم نمي شود.
  • مهدی A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    20 1
    چند ماه فبل در تصادف یک بی ام دبیلیو و یک پراید در تبریز که خودم از نزدیک در جریان کار بودم صاحب پراید باید حدود 13 میلیون هم اضافه پرداخت می کرد . اما صاحب بی ام دبیلیو از پزشکان نامی شهر بود و انصافا هم یک انسان به تمام معنا می باشد نه تنها هزینه 13 میلیونی را نگرفت بلکه اجازه نداد تا کوپن پراید هم پاره شود .
  • بیمه چی A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    7 1
    با احترام به نظر کاربران محترم ، جهت اطلاع عرض می نمایم که در ایران متاسفانه حق بیمه دریافتی با میزان خسارت پرداختی در بخش خسارات جانی دیه تناسب ندارد و شرکت های بیمه از حق بیمه رشته های بیمه ای دیگر بابت خسارت شخص ثالث پرداخت می نمایند و متاسفانه نرخ دیه نیز همه ساله از سوی وزارت دادگستری افزایش چشمگیری دارد که این نیز باعث افزایش حق بیمه ها می شود . در جواب یکی از دوستان نیز که فرموده بودند چرا اتومبیل پراید من باید اینهمه حق بیمه پرداخت نماید ، به اطلاع می رساند در سال 91و92 بیشترین میزان خسارت وارده توسط دو خودروی پراید و وانت نیسان بوده و مالکین خودرو های بالای 100 میلیون تنها 2/04 درصد از بیمه نامه های شخص ثالث خود استفاده نموده اند .
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    13 2
    راه حلش اینه که ماشین های گرون قیمت رو مجبور کنن از بیمه بدنه استفاده کنن همشون دارن کلا، بعد از بیمه اونا استفاده بشه.
  • سعید.س A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    12 2
    به عبارتی اگه با چنین ماشینهایی تصادف کردید ماشین رو همون جا بزارید و پا به فرار بزارید ..
  • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    3 7
    فکر کنم کسی کل مطلب را نخونده و نظر داده . تا اخر مطلب بخونید . بنده شخصا سواری سمند دارم و خسارت مالی اون راا هم تا 30 میلیون تومان بیمه کردم . تفاوت قیمتش هم نزدیک 300 هزار تومنه . خررید بیمه نامه مازاد در شرکتهای بیمه اختیاری هست و معمولا بیمه گرها به مردم توصیه میکنند که سقف بالاتری را بیمه انجام بدن ولی متاسفانه توی مملکت ما و برای ما ملت مرگ و حادثه بد همیشه برای همسایمونه و فکر نمیکنیم که ممکنه حادثه برای ما هم اتفاق بیفته ، همیشه بابای مردم فوت نمیکنه . تازه شرکت بیمه هیچ گناهی نداره و تا سقف تعهدی که بیمه فروخته خسارتش را میده .
  • امین EU ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    7 2
    ناز باشن مسئولان بیمه
  • مهرداد A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    33 5
    خوب دوستان چرا سقف بیمه رو بالا نمیبرین؟ چرا دوست ندارید با دقت رانندگی کنید؟ من خودم نزدیک ۱۲ ساله به کسی نزدم اقلا از ماشین جلویی ۴ متر فاصله میگیرم بعد میبینم راننده پراید بی مغز میخاد به ظور خودشو بین من و جلویی جا بزنه خوب این دوست به اصطلاح زرنگ خودش با دست خودش به خانوادش خیانت میکنه من نمگم کار بیمه درسته ولی ما هم با غدبازی حاظر نیستیم مسیولیت اشتباهات خودمونو بپزیریم
    • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
      8 4
      اولا بالا بردن سقف بیمه واسه کسی که یک ماشین ارزون سوار میشه وغالبا از قشر ضعیف هست هزینه بزرگی محسوب میشه ثانیا اتفاق میگن یه بار پیش میاد آدمی رو میشناختم دور از جون شما خیلی رعایت میکرد و اصلا یکسری برای این طرز رانندگی مسخرش میکردن بنده خدا در تصادف مقصر هم نبود کشته شد ثالثا شما مثل اینکه با رانندگان پراید کلا مشکل داری وقتی مثال میزنی احترام رو حفظ خیلی رانندگان پراید هم درست رانندگی میکنن وبعضی از رانندگان ماشین های مدل بالا تاکیید میکنم بعضی به قول شما بیمغز رانندگی میکنند
    • مهرداد A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
      5 1
      متن مقاله بالا داره تاکید میکنه که افزایش سقف بیمه مبلغ سنگینی نیست باز هم دقت کنی میبینی که من نگفتم که به شما برنن بلکه خودم در تصادف مقیر نبودم اما تا دلت بخاد بهم زدند امیدوارم رانندگی شما مثل مطالعه شما بی دقت نباشه
  • جواد IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    3 2
    اینکه حق بیمه نامه های پرداختی در ایران زیاده رو همه قبول دارن اما میدونید که درصد بالایی از این حق بیمه ها براساس قانون به عنوان عوارض به حساب نیروی انتظامی،وزارت بهد اشت و... واریزمیشه تا در قبال ان خدمت بهتری به آسیب دیدگان حوادث پرداخت بشه ویا نیروی انتظامی بهتر به اجرای قانون نظارت داشته باشه.جلب اینجاست که مطابق گزارش های متقن بسیاری از این نهادها گزارش نحوه هزینه کرد خودشون رو هم به بیمه مرکزی به عنوان نهاد حاکمیتی دولت نمیدن. یه موضوع دیگه: صنعت بیمه کشور در سال حداقل دیه 25هزار نفر کشته در حوادث رانندگی رو بدون اخذ کمک دولتی میده .یعنی اگه خدای ناکردن یک خودرو تصادف کنه و از محل این تصادف 5نفر کشته بدن بیمه در ماه حرام باید یک میلیارد تومن بده .
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    9 6
    "سپر کامل عقب خودرو لکسوس حدود 12 میلیون تومان و ست کامل چراغ عقب خودروی بی. ام. و هشت میلیون تومان است." دلیلش دلار 3300 تومانی است اگر دلار همان 1226 تومان شود خیلی مسائل تغییر می کند...آقای روحانی تا کی می خواهید جلوی کاهش قیمت دلار را بگیرید و مردم باید تاوان دهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    8 3
    ماشین بالای 50 میلیون باید بیمه بدنه اجباری داشته باشه.
  • محسن A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    17 1
    با سلام و عرض ادب به تمامی بازدید کنندگان گرامی : به بیمه ها که مراجعه میکنیم طوری صحبت میکنند که تمامی شرایط بنفع صاحب وسیله نقلیه است و بیمه ضرر کننده و غیره ولی خدا نکند که تصادف کنی تو متضرر میشوی و بیمه سودمند حرف و عملشان اصلا" یکی نیست و زمان دریافت خسارت هم طوری حساب میکنند که آن مبلغی را هم که دریافت میکنی خرج رفت و آمد و بیکاری ها و ... شده است
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    1 4
    من 10 روز هست که سمند خریدم پیش فروش خرداد اما هنوز پلاک ندارد. نمایندگی جواب نمیدهد ایران خودرو جواب نمیدهد راهنمایی رانندگی میگوید نمیدانم واقعاً از رسانه ها خواهش میکنم بعنوان ابزار جامعه مدنی، پیگیر حق مردم باشند و موضوع را از مسولین مربوطه پیگیری کنند. امضا: یک شهروند از مردم مظلوم ایران آمل
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    5 0
    تو همون پرداخت خسارت جانی هم مردم رو بیچاره میکنند تا پول بدن یکی از دوستان من 17 ماه پیش به صورت عابر پیاده با یک دستگاه پژو تصادف کرد راننده پژو بیمه هم داشت و مشکلی هم نداشت ودر دادگاه هم پذیرفت که مقصره وحتی تقاضای تجدید نظر خواهی هم نکرد ولی بعد از 17 ماه دوندگی تو کلانتری بیمارستان ودادگاه حالا مدت هاست پرونده رفته بیمه وهنوز بیمه خسارت به این بنده خدا که این مدت از کار افناده ومستاجر هم هست وزندگیش از هم پاچیده پرداخت نکرده باور کنید هر کی تو این سیر مراحل تعلل کرده بابت مشکلات شدید این شخص در دادگاه عدل الهی باید پاسخگو باشه
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    9 1
    بیشتر از بیمه باید بیم داشت تا لکسوس
  • ک A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    0 2
    من یه پورشه دارم پراید ندارم
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    1 0
    اقا عذر بدتر از گناه اینکه اگه تازه خسارت خودروی گرون قیمت رو هم بدی و مالک خودرو گرون قیمت بره برای افت قیمت خودروی خودش شکایت بکنه تازه قاضی محترم حکم میده افت قیمت بر اساس نظر کارشناس ازت گرفته بشه نداشته باشی که بدی هم باید بری زندان اینو پیگیری کنید که اصلاح بشه .خسارت رو که هر جور باشه میدیم دندمون نرم