تسنیم نوشت:

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: متاسفانه با یکسری باندهای سازمان یافته روبه رو هستیم که با طراحی یک تصادف ساختگی بعضاً خسارت های میلیاردی دریافت کرده اند.

شب گذشته برنامه نگاه یک با دعوت از "امین" رئیس کل بیمه مرکزی و "پورابراهیمی" نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بررسی عملکرد صنعت بیمه در کشور پرداخت.
در همین راستا امین رئیس کل بیمه مرکزی درخصوص عملکرد صنعت بیمه، خصوصا بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه در کشور ما قدمت زیادی دارد و سابقه بیمه هم به لحاظ خدمات و هم تربیت نیرو قابل توجه است.
او با بیان اینکه مهمترین شاخص برای وضعیت بیمه، شاخص ضریب نفوذ بیمه است، گفت: البته این نرخ در جهان 7.5 درصد و در ایران 1.7 درصد است.
امین ضمن اشاره به اینکه در ایران دارایی بیمه مرکزی 20 هزار میلیارد تومان است و نفت و مالیات هیچگونه سهمی در آن ندارند، گفت: متاسفانه ضریب نفوذ در ایران بسیار پایین است که این نشان از عدم وجود وضعیت مناسب صنعت بیمه در کشور است.
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه درخصوص بیمه های شخص ثالث گفت: صنعت بیمه در سال 17 میلیون بیمه نامه شخص ثالث صادر می کند که حدود هزار و 600 تا 700 عدد از این بیمه نامه ها با خسارت مواجه می شود که شرکت های بیمه حق پرداخت خسارت های جانی و مالی را دارند.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: متاسفانه با یکسری باندهای سازمان یافته روبه رو هستیم که با طراحی یک تصادف ساختگی بعضاً خسارت های میلیاردی دریافت کرده اند اما با ایجاد یک فضای رقابتی بین بیمه ها شاهد بررسی دقیق تر پرونده ها هستیم تا اگر مشکل جدی بود به سرعت بررسی شود در حال حاضر بیش از 10 درصد خسارت های پرداختی، ساختگی هستند.
وی ادامه داد: کار بیمه گر شناسایی و ارزیابی ریسک است و بیمه گر اختیاری در تعیین حق بیمه ندارد ولی باید قادر باشد احتمال وقوع این ریسک را پیش بینی کند.
او گفت: مکانیزم بیمه در جهان، پاداش و تنبیه است ولی در ایران اینگونه نیست پس با وجود اینکه قانون اختیار را از بیمه گر سلب کرده و اجازه ارزیابی ریسک را به او نمی دهد، چگونه می توان انتظار رقابت در صدور بیمه نامه را بین شرکتهای بیمه داشت؟
به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، در حال حاضر رقابت بیمه ها در خدمات رسانی است و تمام تلاش ما برای کنترل توانگری شرکت های بیمه است و آن ها هم با توجه به سرمایه ای که دارند می توانند ریسک پذیر باشند.
او در خصوص تخلف یکی از شرکت های بیمه گفت: یکی از شرکت های بیمه با تخصیص و تقسیم نادرست سرمایه شروع به فعالیت کرده است که متاسفانه در حال حاضر هم توانایی پرداخت خسارت به مردم را ندارد.بیمه مرکزی هم پیگیر این پرونده است و اقداماتی هم در این خصوص انجام داده و کارهای اجرایی و رسیدگی های لازم را بر عهده ی قوه قضاییه گذاشته است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    4 0
    بدون نفوذ به سیستم بیمه امکان ندارد حتماً تو بیمه آدم دارند
  • حقیقت جو A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    1 1
    از 17 میلیون بیمه نامه 1700 تا با خسارت مواجه می شوند. یعنی یکی از هر 10000 تا . اگر متوسط حق بیمه هر خودرو فقط یک میلیون تومان باشه . بیمه 10 میلیارد تومان پول گرفته که خسارت یک ماشین را پرداخت کنه با همه اینها همین بیچاره که بهش خسارت دادن وقتی بخواهد دوباره ماشینش را بیمه کنه که یک کوپن از دست داده اینقدر حق بیمه اش را گرانتر باید پرداخت کنه که اکثر مردم از خیر خسارت گرفتن میگذرند.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    2 0
    گويا در همه امور، دستهاي پشت پرده وجود دارد. پس وظيفه پليس و سازمانهاي نظارتي چيست؟