ایرنا نوشت:

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خواستار همراهی جامعه جهانی با ایران برای نقش آفرینی و فعالیت بیشتر در مبارزه با مواد مخدر شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، عبدالرضا رحمانی فضلی که روز چهارشنبه برای شرکت در پنجاه و هفتمین نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل وارد وین شده است در رابطه با برگزاری این اجلاس گفت: ما امیدواریم بتوانیم نقش جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با مواد مخدر که یک نقش مهم و بین المللی است، در اجلاس مطرح کنیم.
او گفت: با توجه به تاثیرات مواد مخدر در بروز آسیب های اجتماعی، وارد شدن هزینه های هنگفت در امر مبارزه با مواد مخدر به ایران و همجواری کشورمان با افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر، لازم است که در این اجلاس ها شرکت داشته باشیم و بتوانیم موضوع را به خوبی مطرح و نقش ایران را در بازدارندگی، کنترل و مبارزه با این امر را برای اعضای این اجلاس بیان کنیم.
دبیرکل ستاد با بیان اینکه ایران در زمینه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و کنترل و ترانزیت مواد مخدر همکاری های بین المللی خوبی دارد، گفت: در این نشست ها که به صورت عمومی برگزار خواهد شد، نظرات را مطرح می کنیم البته به صورت سه جانبه نیز با افغانستان و پاکستان نشست خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم در این اجلاس نقش ایران را در مبارزه با مواد مخدر که یک نقش بین المللی و مهم است مطرح کنیم.
او با بیان اینکه در سال جاری بیش از 500 تن مواد مخدر در ایران کشف شده است، گفت: در مسیر کنترل و همچنین ایجاد مانع برای ترانزیت موادمخدر در شرق کشور، شهدای زیادی تقدیم نظام شده اند و هزینه های اجتماعی بسیار بالایی صرف شده که امیدواریم در این نشست بتوانیم همگرایی و همخوانی را متوجه این مساله کنیم.
پنجاه و هفتمین نشست سالانه کمیسیون موادمخدر سازمان ملل با شرکت مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف جهان از روز پنجشنبه 22 اسفند ماه جاری بمدت دو روز در مقر سازمان ملل متحد در وین برگزار می شود.

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =