نخستین اظهارات نمایندگان تهران پس از پیروزی در انتخابات مجلس دهم

نمایندگان پیروز تهران در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مهمترین مسئله پس از پیروزی در انتخابات را پایبندی به گفتمان امید و پرهیز از مسائل اختلاف برانگیز برشمردند.

فائزه انیسی نیا: پس از پیروزی کامل لیست امید در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی، نمایندگان منتخب شهر تهران، در نخستین سخنان خود، ضمن تشکر از مردم، رهبری و دست اندرکاران برگزاری انتخابات، ضرورت همکاری و همدلی دولت و ملت در چارچوب قانون را که پیشتر درشعارهای تبلیغاتیشان هم نمود داشت، تکرار کردند.

در زیر چکیده سخنان برخی نمایندگان پیروز تهران در انتخابات را بخوانید:

اسامی

چکیده سخنان

محمدرضا عارف

از 7 اسفند 1394 در تاریخ سیاسی این سرزمین به نام حماسه حضور و "بلوغ سیاسی" ملت یاد خواهد شد. رای شما مردم بزرگوار به اعضای لیست 'امید' مسئولیت خطیری را متوجه ما می کند. در این مقطع زمانی باید به رقابت های انتخاباتی پایان داد. بنده از تمامی نمایندگان منتخب تقاضا دارم، رفتار درچارچوب قانون و اخلاق، گفتار بر مدار صداقت و تصمیم بر مبنای عقلانیت را سرلوحه تمام تصمیمات و اقدامات خود قرار دهند.

فریده اولاد قباد

تعهد می‌نمایم که به عهد و پیمانم با شما عزیزان و آرمان‌های اصلاحات وفادار خواهم بود و به عنوان منتخب مردم تهران بزرگ در بهارستان اعلام می‌کنم که در انجام وظایف نمایندگی، امانت و تقوی را رعایت نمایم.

محمدرضا بادامچی

اميدوارم در سايه الطاف الهي با صيانت از آراء بسيار ارزشمند شما و با همكاري ساير نمايندگان محترم مجلس دهم بتوانيم گام هاي مهمي را در جهت اعتلاي ميهن عزيزمان ايران و رونق اقتصادي كشور برداريم.

کاظم جلالی کسانی که از سوی شورای نگهبان تایید شدند همه فرزندان انقلاب هستند، بعضی ها گفتند لیست انگلیسی، مگر مردم در تهران به لیست انگلیسی رای دادند؟ چهره های خدمتگذار را نباید تخریب کرده و آخرت خود را به پای دنیای کسی بفروشیم، نفاق، دو رویی و چاپلوسی از مشکلات ماست، با هم صادق باشیم و درست حرکت کنیم. رفتن افراد به مجلس در اختیار مردم است و خودشان تصمیم می گیرند. به این نتیجه رسیدیم که بعضی روش هایی که در اصولگرایی وجود دارد درست نیست و ما نسبت به برخی روش ها نقد داریم، باید کشور به سمت عقلانیت پیش رود. 

سهیلا جلودارزاده

حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس و حمایت همه جانبه آنها از جریانی که بدون تردید با راه یافتن به مجلس در جهت توسعه و اعتلای ایران اسلامی گام برخواهد داشت بار مسئولیتی بسیار سنگین بر شانه من و دیگران قرار داده که تحمل آن جز با استعانت از پروردگار متعال و قدم برداشتن در صراط مستقیم حق امکان پذیر نیست.

الیاس حضرتی

هر زمان كه مشاركت مردم در انتخابات گسترده بود، هميشه اصلاح‌طلبان برنده بودند و در مشاركت‌هاي پايين و حضور كم مردم، اصولگرايان توانستند راي بياورند. مردم به عملكردها نگاه مي‌كنند و سليقه خاص خودشان را دارند. مجلس دهم مجلس يكدستي نيست بلكه مجلس متنوعي شده است و اين همسويي نيست بلكه مجلسي است كه اكثريت آن اهل تعامل با دولت هستند.

غلامرضا حیدری

ممکن است همه افراد به صورت صد در صد مورد رضایت ما نباشند، اما کلیت مجموعه قابل دفاع بود و من این کلیت را یک بلوغ سیاسی تعریف می‌کنم. اجرایی شدن برجام یکی از اولویت‌های اصلی ما در مجلس دهم خواهد بود و می‌خواهیم با حفظ احترام متقابل و رعایت حقوق متقابل با کشورهای جهان تعامل داشته باشیم. آشتی ملی بهترین تصمیم در مقطع فعلی است.

علیرضا رحیمی

همچنان که ایثار و ایثارگری در مصادره جناحی نمی‌گنجد اراده مردم هم تحت قیمومیت هیچ گروهی درنمی‌آید و آنگاه که فضای انتخاب فراهم باشد ولو در شرایط سخت، مردم با تمام توان انتخابشان را پای صندوق رأی فریاد خواهند زد همان‌گونه که در هفتم اسفند حماسه‌ای ماندگار آفریدند.

پروانه سلحشوری

اگر اصولگرایان معتقدند‌ آمار فساد، طلاق و اعتیاد در تهران بالاست باید به خودشان مراجعه کنند چرا که این وضعیت فرآیند کار اصولگرایانی است که سه دوره مجلس و دو دوره دولت را در دست داشتند. اصلاح‌طلبان به عنوان یک جریان فکری برای مجلس دهم برنامه گروهی دارند. بدون شك پس از انتخابات همه بايد در جهت رفع مشكلات متعدد با همدلي و بدور از افراطي گري گام برداريم. نمايندگان منتخب، نماينده كل مردم حوزه انتخابيه هستند. چه آنهايي كه به آنها راي دادند و يا راي به كسان ديگري دادند و حتي آنان كه راي ندادند. 

فاطمه سعیدی

امیدوارم خداوند بزرگ عنایت فرماید تا بتوانم خدمتگزاری امین باشم و لطف و زحمات یکایک عزیزان را با امانتداری و درستکاری جبران نمایم.

محمود صادقی

افرادی که به تندروی معروف هستند تعابیر زشتی را روی خط رسانه‌ها به کار بردند که ما این را به پای همه اصولگرایان نمی‌نویسیم. ما معتقدیم تحمل این شوک برای اصولگرایان نیز سخت است. به ویژه برای کسانی که به جامعه تک‌صدایی عادت داشتند بنابراین طبیعی است که الان واکنش‌هایی نشان دهند. تخصص من حقوق است. بنابراین باید در مورد روش‌های قانونگذاری فعلی که ایرادهایی دارد کمک کنیم قانونگذاری ما تخصصی شود و درهای مجلس روی همه متخصصان و کار‌شناسان باز باشد. بهتر است فراکسیون‌های تخصصی تشکیل شوند تا فراکسیون‌های سیاسی.

احمد مازنی

منتخبین ملت و هواداران شان باید عقلانیت و متانت را بیش از پیش سرلوحه کار خویش قرار دهند و از هرگونه گفتار و نوشتار ناشی از غرور پیروزی و بی احترامی به رقیب یا حامیان آن ها به شدت پرهیز کنند، هم چنین نامزدهایی که به مجلس راه نیافتند، به آداب و اخلاق متناسب با قواعد مردم سالاری دینی عنایت داشته باشند، برای ساختن ایران عزیز و برای حل مشکلات مردم از یاری و همراهی با منتخبین ملت دریغ نکنند، و با نقد منصفانه، و ارائه پیشنهادهای عالمانه به نمایندگان مردم کمک کنند.

پروانه مافی

از شما مردم بزرگوار درخواست دارم، در ادامه مسیر، با مشورت ها، پیشنهادها و هدایت های خود مرا یاری نمایید و با دعاهای خود مرا پشتیبانی کنید. شما امیدتان را به امانت به دست ما سپردید.

علیرضا محجوب

برگزیده شدن نمایندگان تهران در جهت گیری مجلس موثر است. با وجود اینکه همه لیست تهران از یک گروه هستند، در مجلس آینده شاهد دست یاری به دولت خواهیم بود و فکر نمی‌کنم که شبیه مجلس پنجم باشد.

فرید موسوی

اینجانب به سلایق تمامی هم‌وطنان احترام می‌گذارم و مجدانه پیگیر حقوق و خواسته‌های شما خواهم بود. لازم است از رئيس جمهور اصلاحات كه عليرغم تمامى محدوديت ها با حمايت و حضور خود موجى از اميد در جامعه ايجاد نمود، صمیمانه سپاسگزاری نمایم. 

علی مطهری

نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که تصور شود با ایجاد برخی محدودیت‌ها می‌توان جلوی تاثیرگذاری افراد را گرفت. برخی با ممنوع التصویری رئیس جمهور اسبق خواهان جلوگیری از تاثیرگذاری او بودند اما در عمل دیدیم که تاثیر او چگونه بود. مسئولان امنیتی از این مسئله باید درس بگیرند و بدانند که این روش‌ها درست نیست.

محمدرضا نجفی

امروز دیگر موسم رقابت‌ها به سر آمده و عهد رفاقت ها و ساختن‌ها رسیده است. می‌دانم که با دغدغه های بسیار به میدان انتخابات وارد شدید اما خدای را باید به شهادت گرفت که در قلب و جان من و دیگر دلسوزان همراه، اساسی‌ترین همت و عزم، پاسخ گفتن به دغدغه‌ها و مشکلات و مطالبات به حق شما مردم است

علی نوبخت حقیقی

خواهم کوشید تا رهنمود‌های فصل سوم قانون اساسی را درباره حقوق ملت، بکاربندم.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    28 5
    براشون ارزوی موفقیت دارم ب امید امید دارم
  • ایرانی IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 6
    اقای محمد رضا نجفی که خلاف عمل کرده و به موقع استعفا نداده جه طور میخاد قانون وضع کنه
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    فقط به صدای ملت گوش دهید این بزرگترین خدمت به نظام است