معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همزمان با هفته دولت اعلام کرد: در طول دولت تدبیر و امید در حوزه شهرکها و نواحی صنعتی 7 هزار و 142 واحد به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین، علی یزدانی در آئین افتتاح بزرگترین مجتمع کاغذسازی کشور در شهرک صنعتی اشراق زنجان اظهار داشت: در طول سه سال گذشته 115 هزار فرصت شغلی در شهرکها و نواحی صنعتی  کشور ایجاد شده است. 

وی اضافه کرد: در طول این مدت 2هزار و 431 واحد تعطیل شده مجددا به چرخه تولید بازگشته و 60 شهرک و ناحیه صنعتی جدید نیز به بهره برداری رسیده است.

او اظهار داشت: صدور پروانه بهره برداری در 3 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 9 درصد و اشتغال به میزان 36 درصد رشد داشته است همچنین در حوزه اصناف نیز صدور پروانه با رشد 58 درصدی همراه بوده است. 

یزدانی افزود: صادرات غیرنفتی نیز از نظر وزنی 25 درصد و از لحاظ ارزش نیز 6.6 درصد رشد داشته است.

 وی تصریح کرد: همه این موضوعات نشان دهنده این است که حرکت دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی و رو به جلو ست.

وی با بیان اینکه مشکلات کشور تنها با اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون قابل حل شدن است، اظهار داشت: نباید انتظار داشت که مشکلاتی و موانعی ناشی از تحریم های چندین ساله است در طی مدت کوتاهی حل و فصل شود ولی می توان با همدلی و همفکری بر مشکلات فائق آمد.

مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان با سرمایه گذاری 4 هزار و 800 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 15 هکتار و اشتغالزایی مستقیم 250 نفر در شهرک صنعتی اشراق زنجان در مدت زمان کمتر از دو سال به بهره برداری رسید. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =