مرکز آمار ایران ، نرخ تورم نقطه به نقطه (مهرماه نسبت به ماه مشابه پارسال) را 32.3 درصد اعلام کرد که در مقایسه با 37 درصد شهریورماه گذشته، 4.7 درصد کاهش یافته است.

مرکز آمار ایران نرخ تورم مناطق شهری کشور را در12 ماه منتهی به مهر سال جاری نسبت به دوره مشابه پیشین  36.2 درصد اعلام کرد.

شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در مهر ماه  به 172.6 رسید که در مقایسه با شهریور 1.4 درصد افزایش نشان می دهد.

گفتنی است، مرکز آمار ایران نرخ تورم مناطق شهری را در12 ماه منتهی به شهریور سال جاری نسبت به دوره مشابه پیشین  36 درصد اعلام کرده بود.

این گزارش همچنین حاکیست که شاخص گروه عمده ˈخوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیاتˈ در این ماه به رقم 213.9 رسید که نسبت به ماه قبل 1.3 درصد افزایش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی ˈخوراکی هاˈ در ماه مورد بررسی به عدد 211.6 رسید که نسبت به ماه قبل 1.4 درصد افزایش نشان می دهد.

شاخص گروه اصلی ˈخوراکی هاˈ نسبت به ماه مشابه سال قبل 46.2 درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه 52 درصد است.

شاخص گروه عمده ˈخوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیاتˈ نسبت به ماه مشابه سال قبل 46.7 درصد رشد نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به مهرماه 92 نسبت به دوره مشابه سال قبل 53.7 درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به شهریورماه 92 (53.9) کاهش یافته است.

همچنین براساس گزارش مرکز آمار ایران، شاخص گروه عمده ˈکالاهای غیرخوراکی و خدماتˈ در مهرماه امسال به رقم 158.4 رسید که 1.5 درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد.

میزان افزایش شاخص گروه عمده ˈکالاهای غیرخوراکی و خدماتˈ نسبت به ماه مشابه سال قبل 26.5 درصد بوده و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به مهرماه سال 92 نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه 29.6 درصد است که نسبت به تورم دوازده ماه منتهی به شهریورماه سال جاری (29.4) افزایش یافته است.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    31 0
    این چه کاهشی هست که همه چیز گران تر شده؟! احتمالا مرکز آمار ایران، آمار رو برعکس منتشر کرده است!
    • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
      38 0
      عزیز دل کاهش نرخ تورم به معنای کاهش قیمت نیست که. این یعنی نسبت به قبل کمتر افزایش پیدا کرده. هر وقت تورم منفی باشه قیمت ها کاهش پیدا میکنه. الان مثلا از ۵۹ درصد شده ۵۸ درصد.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
      7 0
      در ماه گذشته 1.4 درصد تورم داشتيم كه معادل 17 درصد سالانه هست يعني در حدود قبل از يارانه ها و تحريمها.... نميدونم تا حالا كي قيمت چيزي كاهش يافته كه الان مردم خوش خيال منتظر كاهش هستند!!! فكر ميكنن كاهش تورم يعني چيزي ارزون بشه اون يعني تورم منفي و نه كاهش تورم در پيشرفته ترين اقتصادهاي دنيا كه رشد نقدينگي و بهره بانكي و رشد دستمزذها نزديك به 2-3 درصد هست هم تورم منفي خيلي به ندرت اتفاق ميفته و البته نگران كننده هم تلقي ميشه چون نشان دهنده ركود ميتونه باشه
  • ایرانی A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    5 0
    گرونی جزدی از زندگی مردم در ایران شده است.
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    9 0
    مركز آمار متعلق به دولته نه؟
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    7 0
    رفتم خوراکی بگیرم از سوپر مارکت یارو میگفت چیپس ببر چون میخواد گرون شه!
    • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      2 0
      البته وقتي چيپس ميخري، حدودا 95% هوا خريدي كه نمي‌دونم قراره گرون بشه يا نه
  • محاسبه تورم A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    5 0
    در محاسبه تورم نقطه به نقطه داده هاي يكسال گذشته و در محاسبه تورم داده هاي دو سال قبل موثر هستند بنابراين حتي اگر شش ماهه دوم سال 8-9 درصد تورم داشته باشيم (يعني كمتر از نرخ بهره بانكي و در حدود قبل از تحريمها و هدفمندي يا به عبارتي شرايط عادي سابق) طبق داده هاي بانك مركزي (كه الان حدود 42 نقطه به نقطه و 40 درصد تورم متوسط هست) تورم نقطه به نقطه ميتونه تاپايان سال به 25 درصد و تورم متوسط تازه به 35 درصد كاهش پيدا كنه... بعضيا كاهش تورم رو با كاهش قيمتها اشتباه ميگيرن كه اصلا همچين چيزي نيست يا برخي انتظار دارن بهبود شرايط سريع در نرخها اعمال بشه... مثلا اگه يكي از مسئولين بياد و از كاهش تورم تا پايان سال به 35 درصد بگه مسخره به نظر مياد در حالي كه همين هم چندان دست يافتني نيست