اعلام آمادگی نروژ برای بازداشت نتانیاهو

وزیر خارجه نروژ سه‌شنبه شب اعلام کرد که اگر حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سوی دیوان بین‌المللی کیفری تائید شود، وی در صورت سفر به این کشور بازداشت خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین از خبرگزاری سما فلسطین، اسپن بارت ایده وزیر خارجه نروژ در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت از دادگاه لاهه صادر شود، در صورت ورود آنها به کشورمان مجبور خواهیم شد آنها را دستگیر کنیم.

وزیر خارجه نروژ، افزود: همه کشورهای امضاکننده باید بر اساس تصمیم دیوان بین المللی کیفری عمل کنند و نروژ اولین کشور اروپایی است که آنها را تهدید به دستگیری می‌کند.

به گزارش ایرنا؛ وی تاکید کرد که کشورش با تصمیم دیوان بین المللی کیفری که خواستار دستگیری نتانیاهو پس از متهم شدن وی به ارتکاب جنایات جنگی در غزه شده بود، مخالفت نخواهد کرد.

«کریم خان» دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری روز دوشنبه اعلام کرد که این دیوان به دنبال صدور حکم بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و همچنین شماری از مقامات حماس است.

این اولین باری است که دیوان بین‌المللی کیفری رئیس یکی از نزدیک‌ترین متحدان آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

هیاتی از قضات دیوان بین‌المللی کیفری درخواست کریم خان برای صدور حکم بازداشت را بررسی خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است.

این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند. همزمان پرونده دیگری علیه این رژیم در دیوان بین المللی کیفری مطرح می‌شود.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    9 3
    خیلی عالی میشه که کسانی که مال هر کشوری هستند که جنایت جنگی یا جنایت بر مردم کردن حکم دستگیری اونها صادر شود وواقعا هم دستگیر محاکمه بین‌المللی بشوند وچه کاره درستی کرده دادگاه بین‌المللی که نتانیاهو وبقیه ظالمان جنک طلب رو حکم دستگیری اونها رو داده باید واقعا محاکمه سخت بشوند تا دیگر در جهان هیچ جنگی وکشتار نباشد خداوند می آفریند شیطان صفت‌های میگشند ونابود می‌کنند نعمتهای پرودگار عالم رو تشکر بسیار از دادگاه بین المللی برای یک بار هم دیدیم که کار درست بلد انجام بده افرین
  • یاسر IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    8 2
    حکم بازداشت تمام افسران ارتش وکابینه دولت و تمام وزرای تندرو وکسانی که در جنایت دست داشتن وتشویق میکردن واجرای میکردن باید انجام شود