۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
حفر ۱۸ حلقه چاه آب شرب درچهارمحال وبختیاری

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری از حفر ۱۸ حلقه چاه تامین کننده آب آشامیدنی خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری ،مهندس محمد کریمی گفت: با هدف تامین آب آشامیدنی اهالی ساکن در شهرها و روستاهای استان چهارمحال و بختیاری و برای جبران کمبود آب شرب این شرکت در سال گذشته حفاری ۱۸حلقه انواع چاه دستی دهانه گشاد با حفر گالری، آهکی و ضربه ای را به انجام رسانید.

کریمی اعتبار هزینه شده برای حفر این چاهها را بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال اعلام نمود.

وی گفت: با حفاری این چاهها توانستیم ۱۷۶ لیتر آب به منابع آب شرب در دسترس اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری حفر عمیق ترین این چاهها را در بروجن به عمق ۲۸۰ متر و کم عمق ترین آنها را در بازفت ۱۵ متر عنوان نمود.

وی از همراهی مردم شریف که در این مدت با مدیریت مصرف آب آشامیدنی یاریگر فرزندان خود در شرکت آب و فاضلاب هستند قدر دانی نمود و افزود: هر گونه مدیریت مصرف آب کمک به افزایش ذخایر آبی برای آیندگان می باشد.

مهندس کریمی سرجمع حفاری های انجام شده در این ۱۸ چاه را ۱۲۶۴ متر اعلام کرد و افزود برای ۵ چاه حفر شده به صورت دستی ۱۰۱ متر گالری نیز برای افزایش آبدهی این چاهها حفر شده است.

وی گفت: بیشترین هزینه ها مربوط به حفر ۴ چاه آهکی حفر شده در شهرستان بروجن و روستاهای شهرستان خانمیرزا می باشد.

کریمی یاد آوری نمود :این چاهها در هفت شهرستان شهرکرد ، بروجن ، کیار ، کوهرنگ ، خانمیرزا ، لردگان و فلارد برای تامین آب شرب حفر شده اند.

مهندس اسماعیل حیدری خالص کارشناس ناظر اجرای تاسیسات تامین آب شرکت آبفا نیز در تشریح وضعیت این چاهها افزود اکثر این چاهها به صورت ضربه ایی تا عمق ۱۰۰ متر حفر شده اند و در مناطقی که فقر منابع آبی وجود داشته باشد اقدام به حفر چاه آهکی با دستگاه حفاری روتاری می شود و در مناطق آبرفتی هم حفر چاه دستی دهانه گشاد با ایجاد نقب صورت می پذیرد.

گفتنی است،پس از حفر چاهها عملیات آزمایش پمپاژ انجام می شود و درصورت داشتن دبی مورد انتظار مراحل تجهیز ، اجرای خطوط انتقال و تعیین حریم بهداشتی در دستور کار قرار می گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =