امام خمینی: شاه، بختیار و شریف‌امامی باید کشته شوند/ این‌هایی که برای اعدام هویدا هیاهو می‌کنند حقوق بشر را پای‌مال می‌کنند

این‌هایی که ادعای حقوق بشر می‌کنند و برای القانیان و هویدا هیاهو می‌کنند، این‌ها هستند که حقوق بشر را پای‌مال می‌کنند... ما هر نخست‌وزیری را که در آن زمان نخست‌وزیر بوده است اگر پیدا کنیم مثل شریف‌امامی، مثل بختیار این‌ها محکوم به قتل هستند... حالا که حکمی صادر نشده است برای قتل محمدرضا لکن اگر او را پیدا کنیم چنین حکمی صادر می‌شود. او باید کشته بشود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۵۸ امام خمینی در میان جمعی از کارکنان سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان وابسته به وزارت بازرگانی که به دیدار ایشان رفته بودند، از اعدام سران رژیم شاه در دادگاه‌های انقلاب دفاع کردند. در ادامه بخشی از سخنان ایشان را که مشروح آن فردای آن روز در کیهان منتشر شد می‌خوانید:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

البته آن‌هایی که منافع خودشان را در خطر می‌بینند با منافع ارباب‌های خودشان از این نهضت به هر صورتی که باشد شکایت دارند و با هر توطئه‌ای می‌خواهند این نهضت را خاموش کنند. گاهی به بهانه‌ی حقوق بشر از این اعدام‌هایی که در ایران شده است انتقاد می‌کنند و این را یک امر خشونت‌میز می‌دانند. این‌ها در ایران نبودند که ببینند چه شد و در ۵۰ سال یا بیش‌تر در ایران چه گذشت و بر جوان‌های ما اخیرا چه گذشت. لکن اطلاع دارند. همچون نیست که بی‌اطلاع باشند. این‌ها مطلع هستند که شاه سابق و شاه جلوتر با ایران چه کرد و جنایات این دو مرد یا نامرد به ایران چه بود. خیانت‌های این‌ها را اطلاع دارند. این جمعیتی که ادعا می‌کند جمعیت حقوق بشر است و حالا برای حقوق بشر دارند سینه می‌زنند چرا این عده که تا حالا کشته شده‌اند چرا کشته شدند و این یک خشونتی است. این‌ها خشونت‌هایی را که در عصر این پدر و پسر بوده نادیده گرفتند.

آن قتل‌هایی که به دست عمال این‌ها واقع شد و گاهی هم به دست خود محمدرضا واقع شد آن‌ها را اصلا نظری ندارند. نه آن وقت که ملت ایران آن‌طور ابتلا داشت و آن‌طور این‌ها غارت و قتل می‌کردند یک کلمه گفتند و از حقوق بشر اسم بردند و نه در آخر که تمام جنایاتی که در ایران ظرف دو سال آخر واقع می‌شد که همه‌ی ملت‌ها اطلاع پیدا کردند و ملت ایران آن‌طور گرفتار شد که جوان‌های ما را در خیابان‌ها دسته‌جعی کشتند.

این‌ها از واقعه‌ی ۱۵ خرداد اصلا چیزی ذکر نمی‌کنند. در ۱۵ خرداد به طوری که گفتند من در حبس بودم لکن آن‌طوری که بعد از بیرون آمدن من از حبس گفتند قریب به ۱۵ هزار نفر را کشتند. از قراری که باز می‌گفتند خود محمدرضا با هلیکوپتر عامل قتل هم بوده است. این طرفداران حقوق بشر این ۱۵ هزار جمعیتی که در یک روز کشته شد این‌ها را مثل این‌که بشر نمی‌دانند. یا بشر می‌دانند و برای این‌ها حقوق قائل نیستند. اگر این‌ها بشر هستند و حقوق دارند و این ۶۰ هزار نفر یا بیش‌تری که در این چند ماه در ایران کشته شدند، از بهترین جوان‌های ما کشته شدند، از همه‌ی طبقات؛ طبقه‌ی روحانیون، طبقه‌ی دانشگاهی، طبقه‌ی تجار، اداری همه نوع جمعیتی، دهقان و کارگر کشته شد این‌ها اصلا به روی خودشان نیاوردند که این کارها شده است و ما ندیدیم که فریادی از این‌ها دربیاید که چرا حقوق بشر را ملاحظه نمی‌کنید، چرا این‌قدر آدم می‌کشید. حالا که ما این جنایتکارها را که هر کدام از این‌ها چندین نفر آدم را کشته‌اند یا آن‌طور این‌ها را شکنجه دادند و زیر شکنجه مردند و پاهای آن‌ها را اره کردند یا آن‌ها را در تابه گذاشتند و بو دادند از همه‌ی طبقات در زندان‌ها آن‌طور عمل کردند که یک شب من در آن زندانی که بودم صدای ضجه و ناله‌ی اشخاصی را شکنجه می‌دادند، خودم شنیدم بعد که آن مسئولین زندان پیش من آمدند من اعتراض کردم و گفتم زندان‌ها باید جای تربیت باشد نه جای این‌طور وحشی‌گری‌ها، گفتند این چیزی نبود یک سربازی بود که فرار کرده و یک سیلی به او زدیم. در صورتی که شاید بیش‌تر از یک ساعت او را شکنجه می‌کردند و من فریاد او را می‌شنیدم.

بختیار و شریف‌امامی

این طرفدارهای حقوق بشر، این حقه‌بازها که می‌خواهند همه‌ی منافع ماها را بدهد به ارباب‌های‌شان آن روز خفه شده بودند و قلم‌های‌شان شکسته بود. حالا که ما این‌ها را پیدا کردیم و چند تای‌شان را کشته‌ایم و این‌ها را محاکمه کردند و اقرار نمودند به این‌که چه کردند و پرونده‌های‌شان معلوم است که مسئله این‌طور است و آن‌هایی که تاکنون کشته شدند اشخاصی فاسد و مفسد و بسیاری از آن‌ها قاتل و مفسد فی‌الارض بودند معذالک ما اخیرا یک قدری مجازات را تخفیف دادیم که کسانی که ثابت شد قاتل هستند یا کسانی که شکنجه کردند و به قتل منتهی شده است یا کسانی که امر کردند دسته‌جمعی مردم را بکشند این‌ها را گفتیم از این به بعد این‌ها مورد اعدام باشند. دیگرانی که شکنجه کردند البته آن‌ها اعدام نمی‌شوند لکن به جزای خودشان می‌رسند. یک کسی که پای کسی را اره کرده لکن آن کسی که پایش را اره کردند نمرده است، این را نمی‌شود ما بگوییم بسم‌الله تشریف ببر اهلا و سهلا، این باید به مجازات برسد. اگر آن آدمی که دستور داده پای شخصی را ارده کردند پیدا بشود پای او را به حساب حکم شرع باید اره کنند. اگر آن آدمی را که آن‌طور شکنجه کردند الان ما پیدا کنیم و او را ببینیم آن هم تقاص کند، ما به او اجازه می‌دهیم برود تقاص کند. این برای حقوق بشر است، این بشر حق دارد، آن بشر هم حق دارد، این بشر سلامت این را سلب کرده است حق این است که سلامت او را باید سلب کند. این بشر یکی را کشته است حق ورثه‌ی او این است که او را بکشند. ما ورثه را پیدا نکنیم حق حاکم هستیم او را می‌کشتیم. ما تا حالا این عده‌ای که کم بودند و چیز زیادی نبودند این عده را دادگاه‌های انقلابی کشته‌اند. برای احقاق حقوق بشر این‌ها را کشتند. این‌هایی که ادعای حقوق بشر می‌کنند و برای القانیان و هویدا هیاهو می‌کنند، این‌ها هستند که حقوق بشر را پای‌مال می‌کنند. هویدا ۱۳ سال بود که نخست‌وزیر بود و تمام جزئیات گردن نخست‌وزیر است ما هر نخست‌وزیری را که در آن زمان نخست‌وزیر بوده است اگر پیدا کنیم مثل شریف‌امامی، مثل بختیار این‌ها محکوم به قتل هستند. بختیار خودش اقرار کرد که به امر من قتل واقع شد این‌ها عامل قتل هستند و جمعیت را به قتل‌عام وادار کردند. این‌ها مفسدند. این‌ها فاسدند. ما برای حقوق بشر داریم این کار را انجام می‌دهیم و این جمعیتی که صدا می‌کنند این‌ها عمال استعمارند.

اصلا این جمعیت‌هایی که در آمریکا یا جلوی دیگر درست شده است به عنوان خدمت حقوق بشر و جمعیت کذا و کذا همه‌ی این‌ها را درست کردند برای این‌که حقوق بشر را ضایع کنند. این همه خیانت این مرد نانجیب به ایران کرده است و این هم قتل و غارت کرده است حالا که می‌گویند او باید به قتل برسد حالا که حکمی صادر نشده است برای قتل محمدرضا لکن اگر او را پیدا کنیم چنین حکمی صادر می‌شود. او باید کشته بشود...

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =