رایزنی کاندیداهای ریاست مجلس با نمایندگان پارلمان دوازدهم /یک «چهره جدید» وارد میدان می شود؟

نماینده منتخب مجلس دوازدهم شورای اسلامی می‌گوید: همه خیرالموجودین هستند و تفاوتی با هم ندارند. باید منتظر ماند و افراد خود را به عنوان داوطلب معرفی کنند، امکان دارد کسانی داوطلب ریاست باشند که هنوز خود را عرضه نکردند اما دارای قابلیت‌های خوبی باشند، ممکن است این افراد طی هفته‌های آینده خود را نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «۱۲۰ نماینده قطعاً به ریاست قالیباف در مجلس رأی می‌دهند و ۱۱۵ نفر باقی مانده از جمله اصلاح‌طلبان و مستقلین، هم تمایل دارند قالیباف رئیس مجلس شود.» این خبری است که روز سه‌شنبه خبرگزاری تسنیم منتشر کرده است، خبری که به نوعی درباره ریاست مجلس به قالیباف اطمینان خاطر می‌دهد.

اما هادی قوامی از جمله نمایندگان اصلاح‌طلب راه‌یافته به مجلس دوازدهم در واکنش به این خبر به خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید که قالیباف خیرالموجودین نیست و امکان دارد اصلاح‌طلبان و مستقلین به فردی غیر از قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم رأی بدهند.

او همچنین درباره اینکه امکان دارد گزینه مورد نظر نمایندگان مستقل و اصلاح‌طلب از میان همفکران خودشان باشد، گفت هر چیزی امکان دارد.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با هادی قوامی، نماینده منتخب مجلس دوازدهم شورای اسلامی را می‌خوانید:

****

*آقای قوامی! با توجه به اینکه در مجلس دوازدهم در طیف اصلاح‌طلبان و مستقلین قرار دارید، تاکنون در راستای رایزنی برای ریاست مجلس از طرف قالیباف با شما تماس گرفتند؟

دفتر قالیباف با نمایندگان تماس داشته و تبریک گفته البته بنده در جریان کم و کیف ماجرا قرار ندارم. البته نه تنها قالیباف بقیه هم تماس گرفتند، به این معنی که بسیاری از چهره‌هایی که در معرض برعهده گرفتن ریاست مجلس هستند، معمولاً با نمایندگان تماس گرفته و می‌گیرند.

قالیباف فقط برای تبریک تماس گرفت نه ریاست مجلس

*غیر از تماس تبریک، تماسی در مورد رایزنی برای ریاست مجلس هم دریافت کردید؟

خیر، قالیباف بابت ریاست مجلس تماس نگرفته فقط تبریک گفتند.

*اطلاع دارید که اخبار مربوط به رایزنی قالیباف با اصلاح‌طلبان جدی است یا...

نمی‌دانم، قالیباف به من فقط تبریک گفت.

*برخی بر این باور هستند که قالیباف خیرالموجودین است، اگر قالیباف نتواند کرسی ریاست مجلس را بگیرد، چه فردی می‌تواند جانشین او شود؟

همه خیرالموجودین هستند و تفاوتی با هم ندارند. باید منتظر ماند و افراد خود را به عنوان داوطلب معرفی کنند، امکان دارد کسانی داوطلب ریاست باشند که هنوز خود را عرضه نکردند اما دارای قابلیت‌های خوبی باشند، ممکن است این افراد طی هفته‌های آینده خود را نشان دهند.

*مانند چه کسانی؟

از بین ۲۹۰ نفر نماینده کسانی وجود دارند که در معرض ریاست نیستند ولی ویژگی رئیس شدن دارند، شاید هم از این وضع موجودی‌ها هم پایین‌تر نیستند.

امکان دارد فردی با گرایش مختلف داوطلب ریاست مجلس شود

*امکان دارد فردی از میان اصلاح‌طلبان و مستقلین مجلس فردی در معرض ریاست مجلس قرار بگیرد؟

ممکن است فردی از میان گرایش‌های مختلف مجلس بخواهد داوطلب رئیس مجلس شود.

احتمالاً فرد جدیدی را به عنوان رئیس انتخاب کنم

*گفته می‌شود حدود ۱۱۵ نماینده از جمله مستقلین و اصلاح‌طلبان تمایل به ریاست قالیباف را دارند؟

بنده هنوز تصمیم نگرفتم، امکان دارد تصمیم دیگری بگیرم و فرد جدیدی را به عنوان رئیس انتخاب کنم.

*با همفکران خود در مجلس که صحبت می‌کنید، آیا آنها به ریاست قالیباف تمایل دارند؟

بنده فعلاً در دانشگاه فردوسی هستم و از خرداد ماه در جریان کم و کیف قرار می‌گیرم.

رایزنی کاندیداهای ریاست مجلس با نمایندگان پارلمان دوازدهم /یک «چهره جدید» وارد میدان می شود؟

نمایندگان مستقل حواسشان جمع است چه تصمیمی بگیرند

*بر فرض رایزنی قالیباف با مستقلین و قرار گرفتن رأی آنها پشت قالیباف قرار بگیرد، مستقلین به ازای چه سهمی از او حمایت خواهند کرد؟

این مورد را نمی‌دانم اما همه آقایانی که در معرض ریاست مجلس هستند با همه رایزنی می‌کنند و این فقط متوجه قالیباف نیست.

*نکته‌ای در این میان وجود دارد که اگر مستقلین به قالیباف رأی بدهند، با توجه به سابقه قالیباف در چرخش‌های سیاسی، چه تضمینی وجود دارد به سمت تندروها نرود؟

نمایندگان نسبت به این رفتارها آگاهی دارند و حواسشان جمع است، این بار که می‌خواهند تصمیم بگیرند، دفعه بعد چه می‌کنند چراکه این رأی برای یک سال است و نه چهار سال.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906637

برچسب‌ها