۱ نفر
۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
تحریم‌های جدید نیوزیلند علیه روسیه

ایسنا نوشت: نیوزیلند از اعمال تحریم‌های جدید علیه شخصیت‌های حقیقی و نهادهای روسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نانایا ماهوتا، وزیر امور خارجه نیوزیلند گفت: امروز ما ۱۴ شخصیت حقیقی و هفت نهاد روس را در حمایت از اوکراین تحریم کردیم. این گروه شامل افراد نظامی، نهادهای دفاعی و مدیران دفاعی، رسانه‌های منتشر کننده اخبار نادرست و سازمان شبه نظامی و فرماندهان ارشد آن هستند.

وی همچنین افزود، این اقدامات شامل سهامداران و مدیران روس از کمپانی‌هایی هستند که موشک و تسلیحات طراحی می‌کنند و می‌سازند و همچنین گروه‌های شبه‌نظامی مرتبط با مزدوران گروه واگنر نیز در این فهرست تحریمی قرار دارند.

در این بیانیه از سوی وزیر خارجه نیوزیلند همچنین آمده که دولت ولینگتون تحریم‌هایی را علیه بیش از ۱۲۰۰ تبعه روس و نهاد این کشور تاکنون وضع کرده و اقدامات مالی را نیز در نظر گرفته که صادرات به روسیه و واردات به نیوزیلند را به شدت کاهش داده است.

اوایل اکتبر ۲۰۲۲، دولت نیوزیلند محدودیت‌هایی را علیه ۵۱ الیگارش روس و ۲۴ مقام مورد حمایت این کشور در قلمروهای اوکراین که در سپتامبر سال جاری میلادی به روسیه ملحق شدند، وضع کرد.

نیوزیلند همچنین صادرات شراب و غذاهای دریایی را به روسیه و واردات ودکا و خاویار از روسیه را منع کرد. این اقدامات تحریمی همچنین نفت، گاز و تجهیزات تولیدی مرتبط با آنها را هدف قرار داده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1689686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =