اختصاص ۹۰ درصدی ظرفیت خط تولید پگاه لرستان به مناطق مختلف استان

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان گفت : همکاری پگاه لرستان در تهیه و توزیع شیر مدارس با آموزش و پرورش، در سطح کشور بی‌نظیر بود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، در نشستی که با حضور روزبه کوشکی مدیرعامل پگاه لرستان و به میزبانی یونس بهاروند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، عملکرد و همکاری مشترک دو مجموعه در طرح تولید و توزیع شیر مدارس مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

یونس بهاروند تولید بیش از ۹ میلیون پاکت شیر استرلیزه و توزیع آن در بین دور افتاده‌ ترین مدارس استان را امری بسیار سخت و بی‌سابقه شمرد و اذعان داشت که این کار بزرگ بدون همکاری و عملکرد بی‌نظیر شرکت پگاه لرستان امکان‌پذیر نبود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح توزیع شیر مدارس رایگان یکی از مهم‌ترین خواسته‌های دولت و شخص رئیس جمهور از وزارت آموزش و پرورش بود که خوشبختانه استان لرستان توانست استان پیشگام در زمینه عقد قرارداد و شروع تولید و توزیع شیر مدارس در سطح کشور باشد و اکنون نیز که به پایان سال تحصیلی نزدیک می‌شویم، تمامی شیرها تولید شده و طبق برنامه تا پایان سال تحصیلی در بین دانش آموزان استان توزیع خواهد شد.

روزبه کوشکی ضمن ابراز خرسندی از اجرای صد درصدی طرح توزیع شیر مدارس استان توسط شرکت پگاه لرستان و سهیم بودن این مجموعه در امر سلامت تغذیه جامعه دانش آموزی، اجرای این طرح را با توجه به گستردگی، کوهستانی بودن و دسترسی سخت به مدارس روستایی و همچنین ظرفیت محدود خطوط تولید نسبت به حجم بالای سفارش را از جمله مشکلات پیش روی اجرای این طرح دانست که همه این موارد بیانگر نیاز به یک تلاش همه جانبه و برنامه‌ریزی دقیق بود.

کوشکی افزود: بیشتر بار این مسئولیت از، تهیه شیر خام و اقلام بسته‌بندی، اختصاص ۹۰ درصدی ظرفیت خط تولید محصولات استریل و توزیع آن در بین مناطق مختلف استان بر دوش مجموعه پگاه لرستان بود که خوشبختانه توانستیم با تکیه بر تلاش و دانش کارکنان مجموعه این مسئولیت بزرگ را به صورت صد درصدی به سرانجام برسانیم.

مدیرعامل شرکت پگاه لرستان در ادامه خاطرنشان شد: تنها انگیزه پگاه از مشارکت در این طرح بزرگ را انجام مسئولیت‌های اجتماعی و ارائه خدمات به دانش‌آموزان و تحقق دغدغه تغذیه سالم و افزایش سرانه مصرف شیر در جامعه به خصوص جامعه دانش‌آموزی کشور دانست و در ادامه اظهار داشت که انتظار میرود آموزش پرورش نسبت به پرداخت و پیگری مطالبات پگاه نهایت همکاری را به عمل آورد تا متعاقبا پگاه بتواند طلب دامداران را به موقع پرداخت نماید.

در ادامه این نشست ضمن اشاره به بازدید علمی بیش از ۲۷ مدرسه و مرکز آموزشی از شرکت پگاه لرستان در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ و نقش مثبت آن در افزایش فرهنگ مصرف لبنیات پاستوریزه، مقرر شد هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری زنگ تغذیه در بین جامعه فرهنگی استان، با مشارکت پگاه لرستان و آموزش و پرورش، انجام گیرد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =