۳۵ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰
چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم

ای کاش می توانستم تعبیر یوسفعلی میرشکاک را درباره ممیزان این روزگار این جا بنویسم. نه این که محافظه کاری کنم، نه. برای من نوشتنش آسان است اما حوصله شکایت و دادگاه و این حرف ها را ندارم و در ضمن نمی خواهم دوستان خبرآنلاین را به زحمت بیندازم. البته فکر می کنم خیلی هایتان شنیده اید اما اگر کسی نشنیده و دوست دارد بشنود به مصاحبه ایشان با حسین دهباشی مراجعه بفرماید.

بله، درست حدس زدید کسی که در این روزگار بر روی سریالی مهر ممنوعیت بزند مصداق همان چیزهایی است که میرشکاک گفت. آن هم سریالی که خیلی ها دیده اند. بسیاری از رسانه های ایرانی درباره آن نوشته اند و به تیتر یکِ چندین و چند روزنامه اصلاح طلب و اصولگرا تبدیل شده. سریالی که اگر هم کسی ندیده باشد حتما با این حرف های خنده آورنده ترغیب می شود که ببیند. سریالی که یافتن آن قطعا از یافتن سریال های داخلی راحت تر است. سریالی که از همه سریال هایی که ما ساخته ایم چند سر و گردن بالاتر است. سریالی که البته آشکارا به تحریف تاریخ پرداخته. از همه جالب تر این که کشوری که خودش از حیث نظری و تئوریک پایگاه داعش محسوب می شود این سریال را ساخته و هنرمندانه رگ و ریشه داعش را به ایرانی ها ربط داده. حالا شما برو با داعش در سوریه و عراق بجنگ. بازی را آن کسی می برد که رسانه را می فهمد و با زیرکی و ظرافت ایدئولوژی اش را تبلیغ می کند. و تو هنوز فکر می کنی با زدن و بستن و ممنوع کردن و توقیف و پلمپ می توانی کاری از پیش ببری. بچرخ تا دنیا هم بچرخد و به زودی به تو بفهماند یک من ماست چه قدر کره دارد. هرچند تو اگر خردک عقل و فهمی داشتی باید خیلی زودتر از این ها می فهمیدی که نفهمیدی. حقا که یوسفعلی درست گفت.

همین سریال خوش ساخت مغرضانه و تحریف گر، امسال ماه رمضان به مراتب از سریال های فاخر و نیمه فاخر تلویزیون شما بیشتر دیده شد. گواهش هم این که الان هیچکس فیلم ها و سریال های مناسبتی و غیرمناسبتی شما را در همین ماه رمضانی که گذشت به خاطر نمی آورد اما هرجا که می روی بحث سریال حشاشین داغ است. و باز بد نیست حضراتِ عشقِ ممنوعیت بدانند که این سریال با همه عیب و ایرادهایش چه شور و شوقی را در مخاطب ایرانی برانگیخته تا از حسن صباح و اسماعیلیان و سلجوقیان بیشتر بداند. سری به کتاب فروشی ها بزنید و بپرسید در این ایام چه مقدار مردم به آن ها مراجعه کرده اند و کتاب هایی در این موضوعات خواسته اند. شما از کلمه شبهه می هراسید چرا که فکر می کنید شبهه افکنی یعنی برباد دادن چیزی که شما آن را مطلق و بی عیب می دانید اما خیر و برکاتی که در شبهه افکنی است را نمی توانید درک کنید. نمی توانید چون همه عمر مطلق اندیش بوده اید و خود را مبرا از هر عیب و ایرادی دانسته اید. گمان برده اید حق به تمامی در اختیار شماست و هرکه چون شما نیندیشد راه ضلالت و گمراهی را می پیماید. درست به همین دلیل حق پنداری است که نه تنها نتوانسته اید برای تبلیغ آن چه مدعی آن هستید کاری از پیش ببرید بلکه هرگاه خواسته اید به زعم خود باطلی را معدوم نمایید شده اید مبلغ تمام قد آن. الان هم فکر می کنید با تحکم و ممنوع اعلام کردن سریال حشاشین کار این سریال ضاله تمام است و ضربه محکمی بر پیکر استعمار وارد آورده اید. طیب الله. بتازید و بر گرده دریا تازیانه فرود آورید که زمین و زمان تحت سیطره شماست تا کور شود هرآن که نتوان دید.

چه تکاپوی رقت انگیزی است باد را بندی زمین کردن

یا به سودای کشتن خورشید اسب میدان جنگ زین کردن

حکم کردن به خاک تا نرود هرگز از ملک خویشتن بیرون

آتش و آب را به دستوری راهی سرزمین چین کردن

بر هوا بخیه و به سندان مشت می زنند و به خویش می بالند

گویی از روز اول خلقت بوده تقدیرشان چنین کردن

عقل و تدبیر اکتسابی نیست، گرگ هرگز پلنگ می نشود

گرچه در اوج صخره بنشیند طعمه ماه را کمین کردن.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1901544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 73
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید ترک IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    آقای موسوی خود جنابعالی که ازعناصر فرهنگی کشور هستید تا الان چه گلی به سر فرهنگ این کشور زده اید ؟؟ این همه حجم ادعا وو این سیل انتقادهای بیجا و باجا به یک قشر خاص کشور از طرف کسی که خودش صاحب سبک وراه و منش باشد خوب است ولی شما !!! ولی استفاده ای که از شما می بریم حب ورزی به محمدخاتمی و محمدرضا شجریان و عادل فردوسی پور و بغض ورزیدن به مخالفان آنان است .همه قلم زنی شما بر محور این حضرات می چرخد!! ضمنا سرنوشت غم بار مهدی نصیری و پرت و پلاهای زیباکلام ما می ترساند که نکند آقای میرشکاک هم دیر یا زود به همان مسیر آنها برگردد . که برمی گردد. با کمال تاسف . ضمنا فرهنگ ایران اسلامی از زمان ابن عربی مورد تاراج دشمنان دانا قرار گرفته زده اند و بدجوری هم زده اند . سریال حشاشین پیش کش !!
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      چرا باید از ساخت سریال به اصطلاح ضد ایرانی ناراحت بشیم.ما هم میتونیم سریال بسازیم و واقعیت رو از دید خودمون بگیم.وقتی نمی سازیم نمیتونیم جلوی ساختن سریال توسط بقیه کشورهارو هم بگیریم.مصر،ترکیه و عربستان همیشه تو طول تاریخ قبل و بعد از اسلام رقیب سیاسی و تجاری و فرهنگی ما بودن و به ما به چشم رقیبی که باید ضعیفش کرد نگاه میکردن و میکنن.آیا ما هم از این نگاههای کلان داریم؟!!!.
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      66 5
      واقعیت از دید ما!! عجب مزخرفی؛ تن فلاسفه مطرحی مثل کانت توی گور لرزید
  • همون ! IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    فرهنگ اسلامی از دیرباز مورد هجمه دوستان و دشمنان قرار گرفته . دشمن که تکلیفش معلوم است ولی دوستانی هم بوده اند که نتوانستند از زیربار مسئولیت روسفید بدر آیند پشیمانانه بر علیه فرهنگ برحق تاخته اند و خواهند تاخت !! سریال حشاشین مثل همه سریال ها از خاطره ها محو خواهد شد و به تاریخ هم نخواهد پیوست . در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت این .. هم بگذرد !! ولی این ما هستیم و کوهی از تکلیف و چشمان خمار و عاجز شده در برابر دوستان بادعا و دشمنا دانا و زیرک . ضمنا برای میرشکاک دعای خیر دارم . پشیمان شدن از یک راه صعب تبعات سنگینی دارد .
  • عماد IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    نویسنده محترم متن بالا (آقای سید عبدالجواد موسوی) چنان خود را بالا دیده و چنان نصحیت می کند که گویی نقد و تحریم سریال حشاشین توسط مسئولین جمهوری اسلامی که از شواهد و قرائین بر می آید که این سریال دروغین با بودجه و هدایتگری سفارتخانه غربی و عربی و عبری و تحریف تاریخ تولید شده به مذاق ایشان و خوش نیامده . هدف سریال حشاشین اینست که ترور و سرآغاز ترور را به اسلام و به خصوص به شیعه‌ها ربط دهد. سریال ظاهرا در حال زدن القاعده و داعش است اما در عمق بیشتری شروع می‌کند به اینکه تروریست از اعراب نیامده و به شهرهای شهر ری و قم و اصفهان تأکید دارد.سریال حشاشین یک نگاه سیاسی ضد جمهوری اسلامی ایران دارد. ایران در بین برخی از کشورهای عرب زبان منطقه به عنوان فتنه منطقه شناخته می‌شود و موضوع کلید بهشت که در سریال بسیار به آن تأکید می‌شود تداعی کننده همین عبارت در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق است و مشخصا فیلمنامه مخصوصا روی این موضوع مانور می‌دهد. استفاده از جملاتی مثل زدن سر مار نیز به گفته برخی کارشناسان دلالت بر سران سیاسی ایران در دنیای عرب زبان‌ها دارد. جناب موسوی کاش ایرانی و آزاده بمانید .
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      جناب عقل کل! همه این اکتشافات شما را آقای موسوی دو هفته پیش در همین خبرآنلاین نوشت.
    • مبارز ..... IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      با عماد موافقم . قطعا همان طوری که داعش را برای سرنگونی جمهوری اسلامی و زدن ریشه های انقلاب اسلامی ایجاد کرده بودند هر کاری را هم انجام داده و خواهند داد من جمله سریال سازی و فیلمسازی برای همین هدف است . در این دنیای غربی های اعراب !! ایران تنهاست . وملتی که از تنهایی نترسد قطعا پیشران خواهد بود به شرط تدبیر و تعقل برای انجام اقدامات تهاجمی که مثل رعد وبرق تاثیر داشته باشد . امیدی به امثال آقای موسوی نیست که مرحوم آل احمد فرمود اگر باختیم بالاخره بچه هامون یاد می گیرند چطور بجنگند تاببرند . ایران مظلوم نباید مورد عقده گشایی انتخابات زده و سیاست زده امثال موسوی قرار بگیرد .
    • منفکر IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      76 4
      چون آینه بنمود راست خود شکن ، آینه شکستن خطاست شاید سن شما نمیخورد که قتل های زنجیره ای و ترور مخالفان حتی در خارج کشور را بیاد بباورید.....اگر اقدام مناسبی برای کنترل نفوذی ها میشد شاید هیچ کس در جهان این وصله ها به ایران را باورش نمیشد ...
    • یاسین IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      53 6
      سلام علیکم و رحمته الله... برادر مبارز عزیز مبارزه کن؟ یعنی خدایی و خداوکیلی الان بچه هایی که شما تربیت کرده اید در این عصر دیجیتال و کامپیوتر و اینترنت انقلابی انقلابیند؟؟؟ و از ارزشهایی که شما میگویید در آینده پاسداری میکنند؟؟؟ خدا خیرتان دهد و مرحبا بر شما خداوند حفظتون کند الهی آمین؟؟؟ و اما سریال حشاشین؟؟ در اینکه ممکن است یک فیلم یا در یک سریال اقرار بیش از حد و دروغ پردازی شود خب هیچ شکی نیست؟؟ ما هم در سریالهایی که میسازیم کم اقرار و دروغپردازی نمیکنیم!! اما برادر عزیز حرف اصلی اینست که آنان چه دروغ و چه درست ساختند و ما نمیتوانیم و هنوز که هنوز است خیلی از مسائل پبش افتاده بر سر راه فیلم سازی و سریال سازی داریم!!عزیزان دل انگیز به هر حال ما سریال حشاشین را دیدیم و خیلی هم خوشمان آمد با اینکه بقول شما عزیز برادر تاریخ را جعل کرده و خیلی هم خوشمان آمد، حالا چون دیده ایم که از دین خارج شده نیستیم که؟؟؟ بسیار هم قشنگ بود!!
    • مبارز .. IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      3 42
      جناب یاسین . حق مطلب را درک می کنیم . منکر کم کاری ها در عرصه فرهنگ نیستیم . تکفیر و تقبیح نمی کنیم کسانی را که حشاشین را دیده اند . ولی ادعای عناصر فرهنگی و عقده گشایی را نمی پذیریم . اینکه اقای موسوی از وطایف اهل قلم بودنش عدول می کند و فقط می تازد و زمین و زمان را به هم می دوزد تر وخشک را باهم می سوزاند و قس علیهذا . برای ماقابل قبول نیست .
  • ایران امپراطور IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    72 7
    بدانیم و هوشیار باشیم که این یک سریال و فیلم است نه یک مرجع دقیق و درست تاریخی . تحقیق کنیم و مطالعه کنیم از کتب معتبر یا حتی اطلاع رسانی کنیم بر افکار عمومی تا به حقیقت پی ببرند
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    123 9
    جناب موسوی درود بر شما // نه دفاع صد در صد کردید نه سریال را رد کردیید /// بلکه بیشتر به دیدگاه بینندهها اشاره کردید و تحقیر کردن سیما را با هزینه سرسام اور از جیب عموم مردم و مزخرفاتی که درست میکنند برای حداقلیترین بیننده تلوزیون تا بلکه به خودشون بیان // ولی جناب موسوی این را بدانیدکه / انکس که نداند ونداند که نداند .در جهل مرکب ابد ادهر بماند . ممنون از نوشته شما
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    63 8
    دوستان حالا چجوری میشه این سریال رو گیر آورد
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      18 0
      سایت های داخلی هم دارند بصورت سانسورشده.
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      4 0
      اوایل انقلاب یادمه هر چیزی روی دست مغازه داران میموند و مشتری نداشت فوری با یک ترفند همه رو می‌فروختند مثلاً جارو در مغازه زیاد بود فوری می‌نوشتن جارو با دفترچه بسیج اقتصادی داده میشود اونوقت آدم بود که توی صف می‌ایستاد تا جاروی دفترچه ای بخره و فکر میکرد چقدر زرنگه
  • نگار IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    26 24
    اصلا این سریال چیه و کجا پخش میشه مطمئن هستید ازش استقبال شده ما که اسمش رو هم نشنیدیم
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      14 2
      شما خواب تشریف داشتین
  • مدرس دانشگاه و محقق تاریخ US ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    12 77
    گروه مخوف و مافیایی خشن ورژن قدیمه سازمان منحرف منافقین خلق است و حسن صباح در ان دوران مثل رجوی ملعون الان برای جامعه مضرر بود
  • علی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    12 49
    یعنی فقط می‌خوام به هر قیمتی بازدید بگیرن مثلاً چیکار کنم بزار سریالی که تحریف کرده تاریخی و هزارتا انگ زده تو پلتفرم هاتون بمونه..خب باید حذف شده دیگه...ولی باید همزمان که حذف بشه درباره این تحریفات صحبت بشه..هر سریال یا فیلمی که هزینه بشه معلومه که دیده میشه ولی سوال اینجاست سریالی تاریخی که تاریخو تحریف کرده آیا ارزش دیدن داره یا نه؟معمولا نه چون سریال تاریخی نیست سریال تخلیه..باید رسانه به مردم اینو بگه که این سریال فقط به عنوان یک سریال تخیلی ارزش دیدن داره..
  • علی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    37 23
    کاش اندکی حس آزادمردی و حقیقت طلبی داشته باشیم آنوقت قبول میکنیم که آری حسن صباح و پیروانش وحشتناک‌ترین گروه تروریستی در زمان خویش بودن همیشه متفق مسیحیون بودن بر علیه جهان اسلام..سپاه اسلام(سلجوقیان)در جنگ با صلیبیون بیشترین ضربه را از حشاشیون خوردن..ماهیت حشاشیون نفاق و ترور بود بر علیه جهان اسلام
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      5 4
      چی می زنی برو ببین توی سوریه طرفداران حسن صباح مخالف مسیحیت می جنگیدند یا موافقش!!!حکایت شما حکایت علمای پاکستانه که عملیات انتحاری در افغانستان مجاز و در پاکستان حرام می دونستن
  • احمد IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    15 89
    اصلاحطلبا با وجود شماها بقران که ما نیازی به دشمن خارجی نداریم خود شماهام تواین مملکت بودید ولی چیکار کردید واسه کشور جز مزخرف گفتنو نق زدن
    • ابوالفضل IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      73 5
      چقدر شما بلای جان مردم شدین شما اصولگرا ها واقعا جان مردم به لبشان رساندین
    • فرهاد IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      19 2
      هرکتاب وحتی ویکی پدیا هم حسن صباح روملعون وتروریست خطاب کردند،این سریال که یه وجهه روحانی هم به این آدم داده بازم میگن که تحریف تاریخ بوده،این سریال نقصهایی داره مثلأمرگ آلپ ارسلان بزرگ رودریک مبارزه با یک صلیبی نشون میده که اصلأاینجوری نبوده وباخنجریک اسیرکه زیرآستینش مخفی کرده بوده وسمی هم بوده زخمی میشه وچندروزبعدوفات می‌کنه یاوقتی قصرسلطان ملکشاه رونشونت میده یک فضای سردوافرادخشن نشون میده،حسن صباح هم بقول درست شمابیشترازصلیبیون به پیکره اسلام ضربه زده،باصلیبیهااتفاق کرده تابه سلجوقیان ضربه بزنه،ترورمیکرده،عملیات انتهاری میکردن،،،ایناهمه در تاریخ هست کجاش تحریفه؟
  • حسین IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    15 3
    🙏🙏🙏💚💚🤍🤍❤❤🚩🚩
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    17 45
    یه جوری گفتی هرجا می روی صحبت از سریال حشاشین است انگار ملت صبح تا شب در حال یقه دریدن برای این سریال اند.بابا بی خیال این هرجایی که میگی دقیقا کجاست؟چرا این هرجاهای شما انقدر فرق داره با هرجاهایی که ما می بینیم.کجا الان دارن در مورد این سریال حرف می زنن ؟ادرس بده ببینیم دقیقا کجاست؟
  • سیمیا IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    97 4
    رویای بهشت، بهشت اجباری؛ همه چیز از اونجا شروع شد که آدمای عادی ادعای خدایی کردن خدایی رو به خدا واگذار کنین، تلاش کنید انسان باشین
  • مریم US ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    55 11
    درود و احسنت به قلم توانای آقای موسوی ( هرچند این مثبت منفی ها شک برانگیزند
    • بی نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      22 6
      ولی احسنت شما اصلا شک برانگیز نیست مریم خانوم :)
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    38 11
    باسلام آفرین بر ذره.ذره.تراوشات مغزی شما وای کاش بجای بگیروببند وبزن وبکوب اقل ذره ای تفکروتعقل بکار میگرفتند
  • معصومه IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    2 15
    سلام شاید هم این سریالو ممنوع کردن که دقیقآ مردم بیشتری برن ببیننش بنظرم مثلآ بهتر بود می گفتن از نظر ما این سریال به فلان دلایل محلی از اعراب نداره
  • علی اصغر از تهران IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    37 8
    اولا حسن صباح اینقدر هم مبرا نبوده است کسی که خواجه نظام الملک وزیر سلجوقی را ترور میکند کسی که فداعیان خود را اخته میکند که به انحراف کشیده نشوند و در زمان عملیات حشیش استفاده کنند پرونده درخشانی نداشته است البته در ان زمان این مسائل عادی بوده است همین اواخر آقا محمد خان قاجار در کرمان هفتاد هزار چشم در آورد که اسم کرمان شهر کوران بود حالا مصر سیاسی بازی کرده مال همه را کرده توی تغار مال مارا اورده نوک منار
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    24 1
    تاریخ ایران همیشه خودی غیر خودی بوده وحسابی. که غارت کردن مملکت را رها ودنبال عیاشی می‌رفتند واین باعث افول فرهنگی و پیشرفت کشور می شد. حالا هم یک عده همانطور هستند خدا. به آخر. عاقبت این کشور. رحم کن
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    23 3
    قلمت طلا .
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    47 8
    کلید دار بهشت/مثل اینا که ما رو به زور میخوان ببرن بهشت
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    14 25
    فهم باید داشت تا فهمید برخی مفاهیم را . سریالی ساخته اند برای زیر سوال بردن ایران و نشان دادن مبدا تروریست ، چرا برخی اینقدر نفهمند !!!
  • ابراهیم IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    14 1
    آفرین
  • DE ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    24 1
    مشکل نه در گروه حسن صباح است و یا تحریف تاریخ ، بلکه مشکل اصلی عدم پخش سریال حشاشین نهفته در همان دلیل دارد که کتاب خداوند الموت نوشته ذبیح الله منصوری ابتدا ممنوع و سپس پاورقی های و بخش های توصیفی آن حذف و رفع توقف شد ! مشکل آن در چگونگی پرورش و تربیت و باورمندی اعتقادات افرادی هستند که وظیفه ترور کردن را به عهده دارند است و بقیه داستان است و بس ...‌
  • محمد رضا IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    22 2
    توی دنیای ارتباطات و دهکده کوچک جهانی ما از میزان تلفات اسراییل در حمله موشکی ایران خبر نداریم . چه میدونیم زمان حسن صباح چه گذشته
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    27 5
    سریال گویای حال الان ما هستش دقیقا
  • امید IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    20 2
    با این که حسن صباح و اسماعیلیان قابل دفاع نیستن ولی بدون شک کلیات فیلم میخواد میخواد ایران رو بد نشون بده مثلاً پرچم اسماعیلیون سفید بود ولی توی فیلم سیاه نشون میدم و می‌خوان شبیه داعش نشون بدن
  • شایان US ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    41 2
    دمتگرم اینام میرن فقط فیلمو سریال های مسخره و دلقک بازی میسازن تو ماه رمضان که ملت مشکلاتشون رو مثلا فراموش کنن خوراک داخل اونم یه سری خاص که تلوزیون ملی رو میبینند این صدا و سیمای ورشکسته کی میخواد به خودش بیاد خدا میدونه شد محل کاسبی آقایون یه روزی میفهمن که دیگه کار از کار گذشته سریالم میسازن فقط در مورد تاریخ عرب یکی نیست بگه آخه ما دینمون اسلام هستش هویتو تاریخمون که عرب نیست این همه اسطوره و بزرگان سرزمین چرا یک سریال از رستم خشایار شاه کوروش کبیر کاوه و.....نمیسازید فاخر و ماندگار چرا ترس دارید از تاریخ این مرزو بوم معنیش چیه ملت تاریخ و هویتشو فراموش نمیکنه همونطور که قرنها نکرد و نخواهد کرد به خودت بیا
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    33 2
    اینایی که الان دستور ممنوعیت و پلمپ میدن دغدغه تاریخ و فرهنگ رو ندارن فقط میخوان سرمایه مهاجرت به کانادا رو تامین کنن
  • هاله IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    11 1
    ببینید این سریال درام داستان‌های قرار نیست کاملا تاریخی باشه وارسته مختار هم داستانش تو سریال دستکاری شده بوده اینقدر ایرانی رو دوست نداشته اما درام سریال وسیناریو اینجوری نوشته شده
  • غلام IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    17 11
    انشاالله از ماهواره نگاه میکنیم سریال خیلی خوبیه همش واقعیت داره
  • فرهاد IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    18 3
    حشاشین کلمه ای نیست که پرورده ذهن یه عده مغرض امروزی باشه،تاریخ روبازکنیم حسن صباح رویک تروریست معرفی کرده وتابعینش روهم حشاشین گفته اند،هرکتابی هم درموردشون باشه نوشتن حشاشین چون واقعأاین افراد بودن که الآن نام برده میشن،حالایه عده بیان بگن سریال تحریف تاریخه،بگیم قبول ولی آیاانکارحشاشین و کارهای حسن صباح چه معنی میده؟
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    21 1
    وقی خواسته و ناخواسته نتونستیم تارخ واصل خودمان را بازگو کنیم دشمنان کم کاری تورا تبدیل به فرصت جهت ضربه زدن به حریف میکنند سرمان را تا کی زیر برف خواهیم برد
  • بهمن IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    27 5
    جناب موسوی! ازاینکه متفکرانه، عمیق ومتین قلم میزنیدمتشکرم، دست مریزاد، بدون شک اینگونه نوشته هادرارتقاسطح آگاهی وفهم مشترک احادجامعه موثراست.
  • مارکو پلو US ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    16 3
    چرا ما باید همیشه حق به جانب ما باشد .مگر ما تافته جدا بافته ایم.من دو دقیقه از فیلم را دیدم .خوشم نیومد .چون من طرفدار سینمایی هالیوود هستم.ولی به خودم اجازه نمیدم که به دیگران بگم فیلم حشاشین را ببینن یا نبینن.به سلیقه و نظر یکدیگر احترام بگذاریم.
  • امیر گمار US ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    26 6
    بسیار زیبا ،صریح، وصحیح ، ممنون از جناب موسوی
  • ژاپن IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    24 1
    آب ریخته شده که دیگه جمع نمی‌شه با این فیلتر کردن و جلوگیری ها اشتیاق ایرانی ها برای نگاه کردن بیشتر میشه امروزه هم که رسانه حرف اول میزنه حالا ای من تو بگیم این مطابق با تاریخ نیست مردم اون چیزی رو که میبین باور میکنن تازه فقط همین نیست این دفعه خود ایران برای تحریف تاریخ خودش دست به کار شده به زودی مست عشق هم میاد اما این دفعه طبق میل ترکیه‌ای ها تا این دفعه زبان فارسی را به بد سخره بگیرند
  • مهدی IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    8 0
    به نظرم مسئله با انواع نقد و تحلیل پیچیده تر شده است. باید دید تاریخ چه می گوید؟ حسن صباح و گروهش چندان مثبت نبوده اند که بگوییم سریال حشاشین در حال منفی نشان دادن آنهاست.سریال نقاط مثبت دارد.مثلا هوش و ذکاوت نظام الملک بیانگر هوشمندی ایرانی هاست.بالاخره خوب و بد همه جاست.به نظرم میشد تصمیم بهتری گرفت
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    2 10
    )سا ساخته و هنرمندانه رگ و ریشه داعش را به ایرانی ها ربط داده. حالا شما برو با داعش در سوریه و عراق بجنگ. بازی را آن کسی می برد که رسانه را می فهمد و با زیرکی و ظرافت ایدئولوژی اش را تبلیغ می کند!!!!) عجبا از این حرف! یعنی چون ما با ظرافت تبلیغ نمی کنیم، باید بُعد دیگر ماجرا را که کلا به گروه دیگری در کشور مربوط می شود، زیر سوال برده و تاجازه دهیم داعش تا سرزمین نو نفوذ کند؟؟ ما بابد دست داعش را فرسنگها دورتر می بستیم که دستش به ما نرسد. زحمات سردار دلها را چه راحت زیر سوال بردید، با این همه ادعای دانش و تفکر اصلا متوجه تفاوت ماهیت مجزای این دو موضوع نبوده اید که هیچ یکی نفی دیگری نیست!!
    • مریم IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      7 3
      اصلا چنین منظوری که شما برداشت کردید نداشت هیچکس منکر زحمات سردار سلیمانی نیست ولی اگر سال ۲۰۱۲ که مردم سوریه خواهان برگزاری انتخابات بودند انجام میشد شاید داعش شکل نمیگرفت ، داعش کیا بودن ؟ مخالفان دولت بشار اسد
  • فاطمه IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    8 24
    همانطور که فیلم ۳۰۰ ساخته شد شرش خود آمریکا و اسرائیل راگرفت حشاشین هم خر سازندگانشو میگیره هرکه باعلی در افتاد ور افتاد شک نکنید
  • دوستدار وطن IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    16 1
    در هیچ کتاب تاریخی نوشته نشده که فدائیان اسماعیلی که به آنها لقب حشاشیون داده شده است به زن و کودک و آدم بی دفاعی حمله کنند و آنها را مورد تجاوز قرار دهند . تمام هدف های فدائیان اسماعیلی دشمنشان بوده و هیچ گاه خونریزی و جنایتی در کار آنها قرار نگرفته است و به هیچ عنوان آنها با داعش و القاعده و منافقین خلق قابل مقایسه نیستند. قلعه الموت زمانیکه مورد تهاجم مغول قرار گرفت بزرگترین کتابخانه جهان را در خود جای داده بود و خواجه نصیرالدین توسی 30 سال در قلعه الموت زندگی کرد . لطفا بدون مطالعه به کسی و یا جمعیتی حمله نکنید
  • علیرضا IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    9 1
    سریال عربی؟؟؟ والا خود عرب ها هم سریال ترکی و ایرانی و انگلیسی میبینند اما اتفاقا قشری سریال عربی هنوز میببند که افکار عرب گرایی و نژادپرستانه و هم فکری های داعشی پس تاثیر سریال عربی صد برابر سریال ترکی یا مثلا اسپانیایی هست مصر و لبنان برترین سازندگان سریال عربی هستند بهتر هست ما هم یک سریال خوش ساخت از فاطمیان مصر بسازیم
  • علی IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    16 0
    کاملا درست گفتید هر بار که خواستند کاری کنند برعکس شده شما آمار واقعی را نگاه کنید کلی کانال داریم ولی هیچ بیننده ای ندارند همین ن خ فوق مضخر
  • ایران IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    5 1
    احسنت و هزار آفرین
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    12 1
    حکایت مسئولان در جمهوری اسلامی، حکایت همان سرفرو بردن کبک زیر برف است ،ساترا ممنوع کرده مردم که چشماشان را نمیشه بست،
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    1 1
    منظور شما از اینکه داعش رابه ایرانیان نسبت دادند وحالا شما برید با داعش بجنگید رو نفهمیدم
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      11 2
      روشن است. منظور این که شما می روید با داعش می جنگید و هزینه اش را می دهید اما بازی را در میدان سیاست کسی می برد که اهمیت رسانه را می داند
  • مجید میری982 IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    8 1
    ای کاش بیشتر تاریخ ایران زمین را مردم مطالعه می‌کردند و ای کاش فیلم‌هایی در مورد اقتدار تاریخ ایران ساخته می‌شد و ای کاش حسن صباح می‌بود و میدید که چگونه تحریف شده است
  • خواهان عدالت IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    10 1
    قلمتان توانمندتر دمتان گرمتر فکرتان سبزتر ووجودتان گرامایه تر از چنین انتقاد برازنده ای در عجبم که کسی را بفکر فرو نبرد وبراه نیاورد امان امان امان ازکسانیکه نمی فهمند
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    7 0
    بسیار عالی وستودنی بود اکثریت قریب به اتفاق شاید حوصله خواندن کتاب تاریخی را نداشته باشند اما دیدن فیلم یا سریال اوراآگاه میکند اما تحریف را اساتیدفن میدانند جای تعجب است که چرا در کشور دست اندر کاران با داشتن منابع اصیل اقدامی نمی کنند. دست مریزاد.
  • ایران IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    18 2
    50ساله ساله انقلاب 57 شده است از خودتان بپرسید چنتا فیلم وسرال تایخی درمورد شاهان وقهرمنن تاریخ ایان ساختید؟ همش کلیک کردید رو یک وره خاص قجاری.. مانمیگیم برید درمورد امپراطوری ساسانی اشکنی خامنشیان بسازیزید درمورد سلجوقیان ووخوارزم شاهیان ونادرشاه وکریم خان زندچی اختید؟ یک سریال تاریخی مذهبی ساختید انم مختار که بیشرتش تحریف تاریخ بود وتعصبات مذهبی ..که خیلی شیعیان مختارها کارهایی کرد قبول دارندولی ازش امام زاده ساختید این فرقه حشاشیون یاهمان نزاری ها واسماعیله چندتا فیلم ایرانی سات شده عمخیام وعطار نیابوری وحافظ وسعدی که ایرانی هستند.چندتا فیلم ساختید؟بوده صداسیما انقد هست ده تاکشور سر کند.. کلیک کردید پایتخت ون خ.... دوتا سریا ازبس کش دادیدحال به زن شدن موضع ونبوع که ندارید...قست 1تا 10پایتخت ون خ می سازیسرخودتان شیره مالیدن
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    3 0
    اعراب به سرپرستی عربستان، مصر امارات اردن کلأ از ایران و ایران جماعت خوششون نمیاد و اگه زورشون برسه بلایی که سر سوریه آوردن سر ایران میارن از ترسشون هست که حرکتی انجام نمیدن مردم کل دنیا دارن بر علیه رژیم صهیونیسم دارن تظاهرات میکنن بعد همین کشورها دارن رابطه برقرار میکنن مردم این چند کشور هم با دولتهاشون نیستن فقط سران ترسو که آنها رواز تاج و تخت ور ندارن با نها هستن.
  • بهادر IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    3 2
    بعضیا فقط دوسدارن مطلبي بتویسن که چیزی گفته باشن.تمام دشمنانی مثل مغول و اعراب و غیره که به ایران حمله کردن با وجود چندین سال حکومت بر ایران نهایتا در فرهنگ غنی ایران زمین حل شدن.اگه قرار باشه فرهنگ ایران و شیعه با یه سریال مزخرف از بین بره همون بهتر که بره.هر چند که خیلیا از این بیشتر تلاش کردند و نشد مثل فیلم سیصد.در دنیای فرهنگ و سیاست تصمیم گیرندگان و کسانی که باید بفهمند عده خاصی هستن و مردم تاثیر گذار نیستند چون حافظه مردم کوتاه مدت و با تغییر فضا متحول میشه.اصل کار فرهیختکان و فرهنگ شناسان و سیاستمداران و تصمیم گیرندگان هستند که متوجه میشوند و در رسانه های خودشون اعلام میکنند که ایران به درازای تاریخ فرهنگ دارد و زمانی که در اروپا مردم مثل وحشیها در جنگل زندگی میکردند ایران متمدن و بومی اصیل منطقه بوده(کارشناس ترکیه) و یا اعلام میکنند ایران با اتکا به نیروهای بومی به قدرت منطقه ای تبدیل شده (فرمانده سنتکام) پیکره فرهنگ و جغرافیای ایران عزیز خیلی بزرگتر از اونیه که نیش پشه بهش اثر کنه.خدا ما و سرزمینمان را از شر خائنین به وطن نگهدارد.
  • احمو IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    3 0
    یکی مختار میسازه یکی حشاشین اغا شما بیا بساز در اراجیف سازی که حرفی برا گفتن دارید. خوزعبلاتی مثل گاندو. الان بزار ممنوع کنن یا حتی حرام اعلام کنن مهم اینه که اکثریت به چند نوع دوبله و زیر نویس فیلم رو دیدن و تحسین کردن. الان میخاید باور کنیم مسعولین محترم واقعا نگران تحریف تاریخ حسن صباح هستند؟ عجیبن غریبا
  • رها SE ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    3 0
    چرا به جون هم افتادید.؟ چرا به حاشیه میروید؟ حشاشین، افیونین یا هر چیز دیگه. گوشه چشمتان را کمی باز کنید و حقیست را ببینید. تا ۴۵ سال پیش مردم این مملکت معتقد بودند و بااخلاص و پایبند به دین و مذهب و حالا..... چه میزان از ان اعتقادات باقیمانده و چرا؟؟؟؟؟؟؟ کمی ریشه یابی کنید اینقدر به مسائل جنبی نپزدازید و به پر و پای هم نپیچید. به همین راحتی.
  • سعادت IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    1 0
    یه کشوری، سریالی که ضد خودش بوده رو توقیف کرده خدارو شکر که ساخته هالیوود نیست این سریال وگرنه گمونم کار از خشم به جرح می‌رسید. حالا چون سر و گردن کیفیت ساختش بیشتره دیگه عیبه توقیف نکنید.... بگذریم، داعش رو که از روی نقشه حذف کردیم هیچ، به زودی پدرش رو هم درمیاریم (به ۲ معنا)
  • و IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ممنون بابت این مقاله و به زبان آوردنش واقعا خوشحال/شگفت زده شدم درست/ممنون/احسنت 👏💯💯
  • ناشناس IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    1 1
    مشکل مملکت ما فقط یک چیز است اینکه مسولان کشور ها همگی عقلشان و فهم و درکشان قدیمی و پوسیده است. و به درد حال حاضر نمی خوره.