واکنش ظریف به حمله شیمیایی در حلب/عکس

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار توئیتی به حمله شیمیایی اخیر در حلب واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ظریف در توئیتی نوشت :

" غرب کجاست که حمله شیمیایی تروریست ها در حلب را محکوم کند؟ الگوی غربی: حمله شیمیایی زمانی باید محکوم شود که ادعا شود توسط دشمن انجام شده و نه یک متحد. وقتی صدام علیه ایران از سلاح شیمیایی استفاده کرد چشم ها بسته شد ولی وقتی او دشمن شد جنگ به راه انداختند تا سلاح شیمایی او را نابود کنند! "

پیش از این نیز  سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز نگرانی و تاسف عمیق از اخبار منتشر شده در خصوص اقدام گروه های تروریستی در حمله شیمیایی به مناطق مسکونی در حلب، این اقدام پلید و غیر انسانی را شدیدا محکوم کرد و افزود: علت چنین اقدام غیرانسانی از سوی گروه های تروریستی حمایت های بی دریغ فکری، سیاسی، مالی و نظامی برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای از این گروه های تروریستی در حال اضمحلال است.

لازم به ذکر است که گروه های تروریستی با ده ها خمپاره و راکت مناطق مسکونی شهر حلب واقع در شمال سوریه را هدف حمله شیمیایی قرار دادند که در جریان آن 100 تن زخمی شدند.

منابع میدانی اعلام کردند که تروریست ها شنبه شب در این حمله ده ها راکت حاوی مواد شیمیایی به مناطق مسکونی حلب از جمله «الخالدیه» و ' جمعیت الزهرا' شلیک کردند.

خبرنگار سانا در حلب گزارش داد: گروه های تروریستی این منطقه را با خمپاره های انفجاری هدف قرار دادند.

شهر حلب مرکز استانی به همین نام که پیش از بحران 2011 به عنوان 'پایتخت تجاری سوریه شناخته می شد، از نیمه سال 2012 میلادی به جبهه اصلی جنگ داخلی در این کشور تبدیل و به مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی و تحت اشغال تروریست ها تقسیم شد.

منابع میدانی اعلام کردند که مصدومان حملات راکتی تروریست ها به خاطر احساس خفگی ناشی از گاز کلور برای مداوا به مراکز بیمارستانی شهر منتقل شده اند.
 

ظریف همچنین در توئیتی دیگر و در سالروز بمباران بی سابقه اندیمشک نوشت :

 چنین روزی در سال ۱۳۶۵: هواپیماهای عراقی— که با ۷۵ میلیارد دلار کمک مالی سعودی برای صدام تهیه شده بود— یک شهر ایرانی (اندیمشک) را برای یک ساعت و ۴۵ دقیقه بمباران کردند. این طولانی ترین بمباران هوایی از جنگ جهانی دوم بود که بیش از ۱۰۰۰ نفر را شهید و مجروح کرد.  این هم دلیل دیگری است که ما با غیرنظامیان یمنی که قربانی آخرین ائتلاف سعودی هستند احساس همدردی می کنیم.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 827774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =