آخرین تصمیم بنزینی/ یک خانواده ۴ نفره ۱۲۰ لیتر در ماه بنزین دریافت می‌کند/ آن‌هایی که نمی‌خواهند بفروشند

ایسنا نوشت: عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی گفت: کمیته مدیریت مصرف سوخت درخصوص افزایش قیمت بنزین تصمیمی نگرفته و در حدی که مردم بنزین نیاز داشته باشند بدون اینکه بخواهیم مبلغ بیشتر از جیب آنها برداریم به هر فرد سوخت تعلق می‌گیرد اما بیش از حد معمول باید بهایش پرداخته شود.

علی بختیار درباره آخرین تصمیمات کمیسیون انرژی در زمینه مدیریت مصرف سوخت بیان کرد: کمیته‌ای که دو هفته پیش در کمیسیون انرژی به منظور بررسی نحوه مدیریت مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق آن تشکیل شد، جلساتی را برگزار کرده و در نهایت به نتایجی رسیده است که این نتایج در جلسه هفته آتی کمیسیون بررسی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در کمیته درخصوص افزایش قیمت بنزین بحثی نشده است، تصریح کرد: در حدی که مردم بنزین نیاز داشته باشند بدون اینکه مبلغ بیشتری بپردازند، به هر فرد سوخت تعلق می‌گیرد اما برای اینکه قاچاق صورت نگیرد تمهیداتی اندیشیده شده است که یکی از آنها احیای کارت سوخت است.

بختیار خاطرنشان کرد: نرخ دومی که برای بنزین تعیین می‌شود برای افرادی است که بیش از حد معمول بنزین استفاده خواهند کرد. کسی که بخواهد بیش از اندازه بنزین مصرف کند باید بهایش را بپردازد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: تاکید کمیسیون انرژی بر این است که به میزانی که مردم به سوخت نیاز دارند سوخت در اختیار آنها قرار گیرد. ۶۰ لیتر که قبلا اختصاص داده می‌شد کفایت افراد را نمی‌کرد بلکه سقف تعیین شده به میزانی خواهد بود که مردم را در مضیقه قرار ندهد.

بختیار خاطرنشان کرد: طی آخرین تصمیمات اتخاذ شده قرار بر این شد از آنجا که ما حدود ۸۰ میلیون لیتر مصرف بنزین داریم و قصد نداریم که با کاهش آن مردم را در تنگنا قرار دهیم ما این ۸۰ میلیون لیتر را به میزان یک لیتر روزانه در اختیار هر فرد قرار می‌دهیم. به عنوان مثال یک خانواده چهار نفره ۱۲۰ لیتر در ماه بنزین دریافت می‌کند که در کلانشهرها نیز برای رفت و آمد کفایت می‌کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به افرادی که این میزان از سهمیه خود را استفاده نمی‌کنند اجازه داده خواهد شد که در سامانه‌ای مازاد سهمیه خود را به نرخ آزاد بفروشند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی گفت: ما نیاز مردم را تامین می‌کنیم و اجازه می‌دهیم برندینگ‌هایی که در جایگاه‌های مختلف مستقر می‌شوند مازاد سهمیه افراد را خریداری کرده و متناسب با کیفیت و نوع خدمات رسانی آن را به صورت نرخ دوم شناور بفروشند.

بختیار در پایان گفت: این آخرین تصمیمات اتخاذ شده در کمیته مدیریت مصرف سوخت است که هنوز قطعی نیست ولی ان‌شاءالله در جلسه هفته آتی کمیسیون انرژی بررسی شده و به تصویب می‌رسد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 824044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    166 9
    کاش به جای این که جلسه بگذارید که نرخ بنزین را بالا ببرید جلسه می گذاشتید که قدرت خرید مردم و دستمزدشان بالا برود
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      205 5
      من کارگر پمپ بنزین هستم و سهمیه بندی چند سال پیش سرنوشتمو عوض کرد چون یه خانومی بنزین کارتش تموم شده بود و من واسش با یه کارت دیگه زدم و ایشون از جوونمردی من خوشش اومد و بهم جواب مثبت داد و الانم هر دومون خوشبختیم و داریم با هم تو مترو ناخن گیر میفروشیم
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      57 2
      نه سخته براشون بعد مجبورن بشینن فکر کنن
  • آرمان IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    94 8
    این میشه نصف سهمیه قبلی. یعنی میشه 30 لیتر. بعد ایشون فرمودند قبلا 60 لیتر بود کفاف نمیداد!!
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    42 56
    یعنی این تصمیم گیرهای ما در جهان یه‌دونه‌اند به خدا! آخه مثلاً پراید یه خانواده 3 نفری با یه خانواده چهارنفره یا دونفره چه تفاوتی در مصرف سوخت خواهد داشت؟ آیا مثلا خانواده چهار نفره مسافرت یا تردد بیشتری میکند؟ اصلاً آمار و ارقام رو چه جوری درآورده اید که مثلاً 60 لیتر سابق کفایت نمیکرده و حالا دو برابرش میکنید؟ بابا والله بالله این سطح از مصرف انرژی در کشور بی سابقه و در مقایسه با جهان بی نمونه است. شما همون 60 لیتر رو به ازای هر ماشین در نظر بگیرید باقیش سلامتیتون!
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      68 7
      احتمالا شما چند تا ماشین داری.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    اینها هم پوپولیست هستند. بنزین باید لیتری 5000 تومان شود. اگر هم قرار شود که سهمیه ای شود ، هر خانواده بین 40 تا 60 لیتر کافی است.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    39 13
    120 لیتر برای یکماه کم هست .... ضمنا با این تصمیم برای سوخت مازاد بازار آشفته ای تشکیل میشه که قیمتش قابل کنترل نخواهد بود .... برای این کار دولت از طریق یک شرکت خصوصی و به صورت اینترنتی باید بنزین مازاد را خودش از مردم از طریق همان سامانه و با یک قیمت مشخص خریداری کنه ... همینطور امکان ذخیره بنزین مازاد برای ماه های بعد هم باید وجود داشته باشه ....
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    48 27
    ای چه روشیه خب خانواده ۲ نفره سوار یه ماشین میشن خانواده ۴ نفره هم سوار یک ماشین میشن مصرف سوختشون که تغییر نمیکنه
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    90 9
    پس آماده پذیرش خیل بیکاران باشید هر چند براتون مهم نیست بیزینس هایی مثل اسنپ و تپ سی هم تعطیل خواهند شد اقای نماینده این طرح هایی که میدی برای جایی خوب که حمل و نقل ریلیش ظرفیت جابجایی مسافر داره همین الان که این همه از خودروهای شخصی یا کرایه ای اسفاده می کنند تو مترو دست یکی تو دهنت نمی تونی راهت سوار بشی یا تاکسی به اندازه کافی باشه ... از اون طرف رانتی که برای تاکسی ها ایجاد میشه رو چطوری میخواید کنترل کنید باز قاچاق انجام میشه چون قاچاقچی مردم عادی نیست و وابستست هر روز پاتون گذاشتید رو گلوی مردم میخواید خفشون کنید ..... ادم سیر از حال گرسنه خبر نداره حکایت شما نماینده هاست
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    77 6
    واقعا کجا درس خوندن امثال شما ؟!!
  • سعید IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    81 3
    این همون نماینده ای نبود که 4 صباح پیش طرخ محدودیت سکه گذاشته بود ؟ به طرح جدید اش نگاه کنید !! خنده داره به خدا . از فردا بازار سیاه خرید فروش بنزین هم راه می افته. مملکت داره به قهقرا میره . به قول نقی معمولی فقط بذاریددددد برههههه ...
  • GB ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    57 2
    اشتباه پشت اشتباه
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    30 48
    اینکه بر اساس فرد است عالیست
  • آرش IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    29 27
    خدا رو شکر میکنم پارسال با تحلیل گری آشنا شدم که بورس انرژی ایران و کارکرد های اون و همچنین اقداماتی که دولت در سال 97 قصد انجامش رو داره به ما توضیح داد.این سرآغاز بورس انرژی ایران هس.گاهی میگم ما مردمی که به هیچ جا وصل نیستیم با کمی تلاش و فکر هم میتونیم تو این کشور به نون و نوا برسیم این کار فروش در واقع فروش گواهی صرفه جویی انرژی هس.معایب هدف مندی قبلی رو نداره .مزایای زیادی داره از جمله قطع یارانه ثروتمندان.کاهش فاصله فقیر و غنی.کار بعدی در چند سال بعد اینه برای برق و گاز هم همین گواهی رو صادر کنن.هر کس نخواست ببره تو بورس انرژی بفروشه به ثروتمندان با نرخ آـزاد جهانی
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      61 6
      هر چی صرفه جویی یارانه های قبلی خرج این ملت شد این یکی هم میشه به دلت صابون نزن اون سرزمینی که در خیالاتت سرزمین فرصتهاست اینجا نیست جای دیگس
    • علیرضا IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      75 5
      با فروش 60 لیتر بنزین فاصله غنی و فقیر پر می شه . خدایا
    • آرش IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
      1 1
      من و تو که فقیریم 80 لیتر بنزین مصرفمونه.اون کسی که ثروتمنده در مال بیشتر از 400 لیتر بنزین مصرف میکنه.این ادم بنزین 1000 تومنی با 10000 تومنی براش فرقی نداره.معنی نداره اون ادم بیشتر از ما یارانه بگیره.فقیر هم میتونه بنزینش رو به قیمت ازاد به اون فرد بفروشه.قیمت ازاد جهانی.نه تنها بنزین در اینده برق و گار هم همینطور میشه.فقیر میتونه استفاده نکنه به قیمت ازاد جهانی بفروشه به ثروتمند.دولت هم نیازی نیس پولی که باید خرج ساخت کشور بشه رو بده به یه عده ثروتمند برن دور دور همش
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    48 21
    مثلا یه بچه سوخت مصرف میکنه ؟حداقل باید بر اساس ماشین باشه نه نفرات خانواده .مگه یارانه ست؟
  • هادی IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    61 3
    بدبختی های جدیدد در راهه ...
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    93 5
    این همه احمق آمده
  • مهندس بیکار IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    92 4
    الان واقعا جای سواله؟ اون آدم بدبختی که با کلی سختی درس خونده و مدرک گرفته و کاری براش نیست و در نهایت برای امرار معاش رو میاره به مسافرکشی باید با این تصمیم های عجیب و قریب واقعا چکار کنه و خرج خانوادش رو چطوری تامین کنه؟ سر بزاره بمیره؟
  • مجید IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    56 21
    تکلیف افرادی که ماشین ندارند چیه؟ همه چیز بنفع کسانی هست که بیشتر مصرف میکنند. کسی که در سال 2000 لیتر بنزین مصرف میکند در حقیقت دارد از بیت المال شش میلیون تومان دستخوش دریافت میکند بعبارتی هر کس بیشتر ماشین دلشته باشد و بیشتر مصرف کند بیشتر هم گیرش میافتد این میانه کسی مثل من که ماشین ندارد دستش به هیچ جا نمیرسد. لطفا منتشر کنید