متن کامل توصیف رهبر انقلاب از «دا»/ به استخراج از این معدن ادامه دهید

متن کامل تقریظ شفاهی رهبر انقلاب بر کتاب «دا»‌ در حاشیه مراسم رونمایی از تقریظ بر کتاب «من‌زنده‌ام»‌منتشر و به نویسنده اهدا شد،.

به گزارش خبرآنلاین، هفته گذشته در حاشیه مراسم رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر كتاب «من زنده‌ام»‌ اثر معصومه آباد،‌ متن كامل تقریظ شفاهی رهبر انقلاب بر كتاب «دا»‌و «خاك‌های نرم كوشك»‌ نیز برای نخستین بار منتشر و به نویسندگان و راویان كتاب اهدا شد.

متن كامل بیانات رهبر انقلاب درباره كتاب «دا»‌به این شرح است:‌

«كتاب «دا» كه حقاً و انصافاً كتاب بسیار خوب و قابل طرح در سطح جهانی است، مربوط به بخش كوچكی از وقایع جنگ تحمیلی است و این نشان می دهد كه هشت سال دفاع مقدس دارای ظرفیت تولید هزاران كتاب به منظور انتقال فرهنگ و ارزش های اسلامی و انقلابی به جامعه و جهان است ... این كتاب در گستره كشور هنوز شناخته نشده است؛ در حالی كه چند صد هزار تا حالا چاپ كردید. اگر «دا» شناخته شود، میلیون‌ها نسخه از این كتاب فروش خواهد رفت و میلیون ها نفر از محتوای این كتاب بهره خواهند برد... شما هزار كتاب «دا» می‌توانید تولید كنید. «دا» یك رگه ارزشمند است كه در معدن پیدا كردید، این راه را ادامه دهید.»

آنطور که سوره مهر گزارش داده، «دا» خاطرات سیده زهرا حسینی از روزهای آغازین چنگ در خرمشهر است كه توسط سیده اعظم حسینی تدوین و تنظیم شده است. سال‌های محاصره خرمشهر توسط نیروهای عراقی محور مركزی این كتاب را تشكیل می‌دهد. جنگ از زبان دختری 17ساله بازگو می‌شود. بیان حوادث تكان‌دهنده و شرح جزئیات به‌اعتقاد اغلب كارشناسان، این كتاب را به‌عنوان مهمترین و تأثیرگذارترین اثر در زمینه خاطره‌نگاری دفاع مقدس معرفی كرده است.

«دا» علاوه بر دارا بودن خاطرات ناب یك دختر خرمشهری، دختری كه حاضر است برای دفاع از وطن در بحرانی‌ترین شرایط در شهری كه در حال سقوط و حمله نیروهای عراقی است، حضور داشته باشد؛ توانست بعد از سال‌ها میزان مطالعه ایرانی‌ها را تغییر دهد و هنوز بعد از گذشت بیش از چهار سال از انتشار خود جزو پرفروش‌ترین آثار در این حوزه باشد.

از دیگر ویژگی‌های كتاب كه آن را با دیگر آثار خاطره در حوزه دفاع مقدس متمایز می‌كند، بیان جزئیات وقایع و آمیختن آن با زبانی روایی و ساده است كه محتوای اثر را خواندنی‌تر می‌كند. اگرچه در تاریخ ادبیات دفاع مقدس آثاری با محوریت زنان رزمنده در قالب خاطره و حتی زندگی‌نامه به رشته تحریر درآمده است اما برای اولین‌‌بار بود كه یك كتاب با محوریت یك دختر در دل جنگ، با ذكر جزئیات و توصیفات ملموس منتشر شود؛ ازاین‌رو «دا» سرآغازی برای نگارش خاطرات دفاع مقدس بود.

این اثر تاكنون به زبان‌های انگلیسی و اردو ترجمه شده است،‌ نكته جالب توجه در این میان این است كه استقبال از «دا»‌ تنها اختصاص به مخاطبان فارسی زبان ایرانی ندارد،‌ بلكه این كتاب در افغانستان نیز با استقبال گسترده مواجه شده و نزدیك به 10 هزار نسخه از این كتاب در سال‌های اخیر در افغانستان به فروش رفته است.

6060

 

کد خبر 362028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مینا GB ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    13 4
    من کتاب دا را مطالعه کردم خیلی عالی بود
  • موسوی A1 ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    12 3
    خانم حسینی کولاک کرده، برادر ش سید منصور که گروه تخریب تفحص شهدابوده مخزن اسرار جنگه ،کاش او نیز مینوشت
  • شهاب IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    1 0
    با خوندن کتاب دا فضای اوایل جنگ برام به تصویر در اومد.