علیرضا برازنده از تجربه‌های فیلمبرداری‌اش می‌گوید

مدیر فیلمبرداری «ضد نور» درباره ویژگی‌های صحنه‌های زیرآب این فیلم و تجربه‌های متفاوت قبلی‌اش توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «ضد نور» به کارگردانی کاوه سجادی‌حسینی گفت: «این فیلم مراحل آخر فیلمبرداری را در شمال پشت سر می گذارد. یکی از ویژگی‌های این فیلم تنوع لوکیشن‌های آن است. علاوه بر اینکه در این فیلم بخش از فیلمبرداری زیر آب انجام شده است.»

او ادامه داد: «من قبل از این فیلم هم تجربه فیلمبرداری زیر آب داشتم، اما در فیلم «ضد نور» صحنه‌های آب را دو بخش کردیم؛ یک بخش فیلمبرداری زیر آب که با دوربین ویدئویی گرفتم و روی آب که با نگاتیو فیلمبرداری کردم.»

برازنده افزود: «کاوه سجادی حسینی از دوستان قدیمی من است. پیش از این در فیلم‌های کوتاه او در کنارش بودم. «ضد نور» دومین فیلم سینمایی او است که ویژگی های زیادی دارد. مثل اینکه  در پرداخت فیلمنامه و دکوپاژ کارش شبیه کس دیگری در سینما نیست. فکر می‌کنم نتیجه نهایی فیلم قابل قبول خواهد بود.»

این مدیر فیلمبرداری که امسال سه فیلم «آرایش غلیظ»، «ارسال یک آگهی تسلیت به روزنامه» و «فصل فراموشی فریبا» را در جشنواره فیلم فجر داشت، گفت: «خوشحالم که امسال با سه فیلم که هر کدام تجربه متفاوتی برایم بود در جشنواره فجر حاضر بودم. فیلمبرداری «آرایش غلیظ» کاری متفاوت بود. از این جهت که قبل از کار با حمید نعمت‌الله ساعت‌ها در مورد فیلمبرداری صحبت کردیم. او معتقد بود فیلم باید پرانرژی باشد و ترجیح می‌داد فیلم پر‌رنگ‌تر باشد و فضای اکتیو‌تری داشته باشد. بنابراین رنگ‌ها در این فیلم گرم‌تر و خوش‌آب‌ و‌ رنگ‌تر است علاوه بر اینکه از نماهای متعدد در فیلم استفاده کردیم.»

او ادامه داد: «در «فصل فراموشی فریبا» هم مجبور بودیم در بسیاری از مواقع دوربین را مخفی کنیم تا حس رئالیستی و مستند‌گونه فیلم حفظ شود. اتفاقات عجیبی را هم سر این فیلم تجربه کردم، اما این فیلم هم تجربه جدیدی برای من بود. و در نهایت فیلم «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» که پنج شش ماه با فیلمنامه کار زندگی کردم و به تک‌تک پلان‌هایش فکر کردم. قبل از فیلمبرداری در ذهنم پلان‌ها را طراحی می‌کردم. درباره رنگ و نوع فیلمبرداری با ابراهیم ابراهمیان زیاد صحبت کردیم تا به نتیجه دلخواه رسیدیم.»

او در پایان گفت: «خوشحالم که بعد از جشنواره فیلم فجر نظرات خوبی از منتقدان و صاحب نظران سینما گرفته‌ام و به نظراتشان احترام می‌گذارم.»

58247

کد خبر 343489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =