باتری آیفون شما اصلی است یا تقلبی؟ / شیوه تشخیص

بهترین راه برای تشخیص باتری تعویض‌شده آیفون چیست؟ چگونه بفهمیم گوشی ما باتری اصل دارد یا باتری غیراصل؟

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از زومیت، اپل از سیستم‌عامل iOS ۱۵.۲ به‌ بعد در گوشی‌های آیفون XR و آیفون XS و مدل‌های جدیدتر شامل نسل دوم و سوم آیفون SE تا آیفون ۱۴ و بعداً آیفون ۱۵ قابلیت نرم‌افزاری جدیدی گنجانده است که جزئیات تعویض قطعات را اعلام می‌کند. بررسی منوی تنظیمات بهترین راه در بین راه‌های تشخیص باتری عوض‌شده‌ی آیفون به‌حساب می‌آید.

چگونه بفهمیم باتری آیفون تعویض شده است؟

  1. گام اول: وارد Settings شوید.
  2. گام دوم: روی General بزنید.
  3. گام سوم: وارد About شوید.
  4. گام چهارم: بخش Parts and Service History بررسی کنید.

در قسمت توضیحات تاریخچه‌ی قطعات و سرویس‌های آیفونی که باتری‌اش تعویض شده، ممکن است با یکی از سه کلمه‌ی «Genuine» یا «Used» یا «Unknown» مواجه شوید.

اگر فرایند تعویض باتری آیفون به روش‌های رسمی و با استفاده از قطعات رسمی انجام شده باشد، کلمه‌ی Genuine را در جلوی باتری مشاهده خواهید کرد.

از طرفی اگر باتری گوشی شما با باتری غیراصل جایگزین شده باشد یا مطابق انتظار عمل نکند، کلمه‌ی Unknown را در توضیحات مشاهده خواهید کرد. همچنین ممکن است عبارت Apple has updated the device information for this iPhone را ببینید.

در نسخه‌های قبل از iOS ۱۵.۲ به‌جای عبارت Unknown پیام Important Battery Message را مشاهده خواهید کرد. برای دیدن این پیام باید وارد مسیر Settings > Battery > Battery Health & Charging شوید.

باتری آیفون شما اصلی است یا تقلبی؟ / شیوه تشخیص

در آیفون ۱۵ با iOS ۱۸ به بعد چنانچه باتری اصلی اپل نصب‌شده روی دستگاه، قبلاً استفاده شده باشد یا در آیفون دیگری نصب شده باشد، پیام «Used» را مشاهده خواهید کرد. دقت کنید که این نوع باتری اصلی است، در غیر این صورت همان پیام Unknown را نمایش می‌دهد.

استفاده‌ی مجدد از باتری اپل اصلی در آیفون ۱۵ با آی‌اواس ۱۸ به بعد (در مدل مشابه) امکان‌پذیر است؛ اما باتری کارکرده شاید عملکرد یک باتری نو را ارائه ندهد. برای مشاهده‌ی تاریخ نصب باتری برای اولین‌بار و ظرفیت و تعداد چرخه‌های شارژ آن، باید وارد Settings و Battery و Battery Health شوید.

بعد از نصب باتری روی گوشی، برای تکمیل فرایند نصب و دریافت گزارش قطعات تعویض‌شده، گزینه‌ی Finish Repair در کنار باتری مشاهده می‌شود تا زمانی که با کمک قابلیت Repair Assistant در iOS ۱۸ فرایند نصب باتری را تکمیل کنید و به گزارش قطعات آیفون دسترسی پیدا کنید.

به‌طور کلی همه‌ی گوشی‌های هوشمند برای مدیریت باتری و بهره‌وری بیشتر آن گزینه‌هایی را برای کاربر فراهم می‌کنند. فارغ از اپل و گوشی آیفون، با تنظیمات باتری گوشی سامسونگ، کاربران گوشی‌های گلکسی نیز می‌توانند بهره‌وری باتری خود را افزایش دهند.

۵۸۵۸

کد خبر 1958978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =