شکست طرح کمک به اوکراین با هشدار جدی روسیه /عکس

طرح بلندپروازانه ایالات‌متحده برای ساخت موشک‌های پاتریوت در ژاپن برای اوکراین، ممکن است در یک مقطع حساس با شکست مواجه شده باشد.

امیرمسعود عابدین_ ‌رویترز با استناد به چهار منبع ناشناخته، گزارش داد که کمبود یک جزء مهم بوئینگ، پیشنهاد آمریکا برای استفاده از کارخانه‌های ژاپنی برای تقویت ساخت موشک‌های دفاع هوایی پاتریوت را به تاخیر می‌اندازد.
دو مقام دولتی ژاپن و دو منبع صنعتی که با رویترز صحبت کردند، خاطرنشان کردند که سازنده ژاپنی، صنایع سنگین میتسوبیشی (MHI)، در حال حاضر سالانه حدود ۳۰ موشک PAC-۳ را تحت لیسانس لاکهید مارتین تولید می‌کند.

شکست طرح کمک به اوکراین با هشدار جدی روسیه /عکس

ایالات‌متحده می خواهد میزان تولید را از تقریباً ۵۰۰ دستگاه در سال به بیش از ۷۵۰ دستگاه در سال در سراسر جهان، از جمله در ژاپن، در سریع‌ترین زمان ممکن افزایش دهد. با این حال، مقامات دولتی و تجاری مدعی شدند که توسعه در ژاپن بدون تامین تجهیزات اضافی جستجوگرهای موشکی، که موشک‌ها را در ثانیه‌های آخر پروازشان هدایت می‌کنند، امکان پذیر نخواهد بود.
یک منبع صنعتی که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت: «به دلیل این کمبود، ممکن است چندین سال طول بکشد تا MHI بتواند تولید را افزایش یابد.
برای افزایش ۳۰ درصدی تولید، بوئینگ ساخت خطوط جدید را در تاسیسات خود در ایالات‌متحده آغاز کرد. با این حال، این خطوط تا سال ۲۰۲۷ شروع به کار نخواهند کرد.
لاکهید مارتین قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ تعداد رهگیرهای پاتریوت تولیدی خود در ایالات متحده را از ۵۰۰ به ۶۵۰ دستگاه افزایش دهد. هزینه هر واحد از این موشک ها ۴ میلیون دلار است و گزارش‌ها حاکی از افزایش تولید ۱۰۰ موشک در سال است.

شکست طرح کمک به اوکراین با هشدار جدی روسیه /عکس

نقص تولید در ژاپن، نشان‌دهنده مشکلاتی است که واشنگتن در اتصال شرکای بین‌المللی به زنجیره تامین پیچیده خود دارد. حتی با کمک متحدان نزدیک خود، ایالات‌متحده در تامین نیاز اوکراین به تسلیحات، به ویژه سیستم‌های دفاع هوایی که قادر به دفع حملات روسیه هستند، به دلیل تنگناهای زنجیره تامین مشکل دارد.
ناتوانی ژاپن در افزایش تولید، با توجه به تجدید نیاز به سیستم های دفاع موشکی پاتریوت در سطح جهان و تقاضای رو به رشد پیوسته برای رهگیرهای PAC در اوکراین، برنامه‌های گسترده‌تر واشنگتن برای توسعه را تضعیف خواهد کرد. به عنوان مثال، ایالات‌متحده در ماه آوریل اعلام کرد که سیستم‌های موشکی پاتریوت را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۶ میلیارد دلاری به اوکراین ارائه خواهد کرد.
اوایل این ماه تصمیم گرفته شد که ایالات‌متحده، آلمان و رومانی تعداد بیشتری پاتریوت را به اوکراین بفرستند و هلند و سایر کشورها قطعات پاتریوت بیشتری را برای تکمیل موشک‌ها ارسال کنند. تقاضای اوکراین برای مهمات پیشرفته پاتریوت در مواجهه با تشدید حملات هوایی روسیه، افزایش یافته است.

در بحبوحه تقاضای رو به رشد، پیش از این تصور می‌شد که ژاپن برای کمک به اوکراین به طور غیرمستقیم، قدرت آمریکا را تقویت خواهد کرد؛ اما در نهایت این موضوع منجر به هشدارهای شدید کرملین شد و در نهایت توکیو از موضع خود عقب نشینی کرد.

منبع: Eurasiantimes

۳۲۲

کد خبر 1935323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    11 1
    اگر امروز جنگ روسیه و اوکراین به صلح منجر شود آثار بدهی اوکراین تا ابد پا برجا خواهد ماند .به همین دلیل ملت اوکراین حاضر به ادامه جنگ نیستند.
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    16 13
    روسیه روزی برای همیشه نابود خواهند شد،،وعده خداوند است
    • حالا IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
      2 5
      اون آمریکا و اسراییل است که نابود خواهند شد به اذن الهی
  • شیخ جدید IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    13 11
    شکست روسیه خبیث مهاجم نزدیک است!
  • علیرضا IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    14 20
    مطمعنا روسیه محکوم به شکست هست ..خداوند نگهبان مردم مظلوم وبی پناه اکراین باشه ..
  • مهدی IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    1 1
    اوکراین با پای خودش رفت تو بازیه بایدن که ۳۰سال بود آرزوی همچین جنگیرو داشت در کل جو خوابالو فقط برای همین اومد حالا هم ۴ سالش کردن که اگر لازم شد بتونن جنگو پایان بدن
  • امیر IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    1 6
    تمام این بازی جنگ اوکراین و روسیه زیر سر آمریکا و انگلیس بود تا کشورهای اروپا را از روسیه دلسرد کنه و به سمته آمریکا بکشونه اگه یادتون باشه سال‌های اول ریاست پوتین داشت خودش جزو ناتو میشد بد فهمید همه اینها بازی بوده لطفا تاریخ را بخوانید