۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
بایدن به‌دنبال دیدار با شی

ایسنا نوشت: کاخ سفید بر اساس گزارش مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در پی نشست جو بایدن و ولادیمیر پوتین، حالا مذاکرات با شی جینپینگ، رئیس جمهور چین را در نظر دارد.

 به نقل از پایگاه آکسیوس، این اظهارات جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا بعد از آن مطرح شده که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کرد. این دیدار در حالی رخ داده که آمریکا فشارهایش را بر دولت چین به منظور رسیدگی به مسائل حقوق بشری از جمله در ارتباط با اویغورها، هنگ کنگ و منشا کروناویروس افزایش می‌دهد.

سالیوان در کنفرانسی مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: صحبت رئیس جمهور درباره عدم وجود جایگزینی برای مذاکرات در سطح رهبران به عنوان یک دلیل محوری برگزاری نشست او با پوتین همچنین در قبال چین و رئیس جمهورش شی جینپینگ نیز اعمال می‌شود. او به دنبال فرصتهایی برای تعامل با شی جینپینگ در ضمن حرکت به سمت جلو است.

با وجود گفته وی درخصوص اینکه در حال حاضر برنامه خاصی وجود ندارد اما احتمالا هر دو رهبر در نشست گروه 20 در ماه اکتبر شرکت خواهند کرد.

سالیوان تاکید کرد: به زودی ما نشستی به منظور تدارک شرایط درست برای تعامل این دو رئیس جمهور خواهیم داشت. حالا، این تعامل می‌تواند از طریق تماس تلفنی باشد؛ می‌تواند یک نشست در حاشیه یک اجلاس بین‌المللی دیگر باشد، می‌تواند یک چیز دیگر باشد.

رویترز نوشت که رهبران گروه هفت اخیرا به درخواست بایدن در جریان نشست‌شان بیانیه‌ای در انتقاد از سواستفاده‌های حقوق بشری دولت چین منتشر کرده و خواستار تحقیقات کامل و جامع درخصوص منشا کروناویروس شدند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1526956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =