لزوم تنقیح قوانین و مقررات مناطق آزاد از سوی دولت/ حمایت جدی اروند از فن آوریهای نوین

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند بر لزوم تنقیح قوانین و مقررات مناطق آزاد به منظور کمک به رونق و توسعه آنان از سوی دولت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، حسین گروسی عصر امروز در آئین بهره برداری رسمی از شرکت فناپ تک تولید کننده انواع دستگاههای کارت خوان واقع در سایت صنعتی خرمشهر ضمن تبریک عید سعید فطر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام منطقه اظهار کرد: در این روز بسیار خوب که مصادف با عید فطر بود، در خدمت عزیزان و بزرگانی همچون استاندار خوزستان، فرمانداران، نمایندگان مردم در مجلس، ائمه جمعه و اهالی شاهد افتتاح پروژه های بزرگی بودیم و بر همین اساس امروز عهد و پیمان می بندیم که با ایجاد وحدت، همدلی، استفاده از نخبگان و افراد توانمند و دارای ایده به سمت پیشرفت و تعالی و استفاده از فنآوریهای نوین در منطقه حرکت کنیم.

وی با اشاره به افتتاح ۱۴ هزار و ۸۴۱ میلیارد ریال طرح در اروند آن هم با حضور رئیس جمهور در قالب ویدئو کنفرانس گفت: اعتقادمان آنست که فن آوریهای نوین حرف اول را در دنیا می زند و وسعت سرزمینی، گاز، فولاد و غیره  نمی تواند در جی.دی. پی و افزایش سرانه ملی (تولید ثروت کشور تقسیم بر افراد) حرف اول را بزند. شاید کشوری درآمدهای نفتی و گازی داشته باشد اما سرانه اش بالا نیست مگر آنکه در آی. تی و آی.تی. سی کار کرده باشد.

وی افزود: افتتاح این شرکت که در قالب فناوریهای نوین اجرا و به بهره برداری رسیده است را به فال نیک می گیریم و امیدواریم تا با یک تغییر نگرش به مناطق آزاد، به سمتی برویم تا ضمن ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان برای کشور نیز ثروت ایجاد شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به وسعت ۴ هزار هکتاری سایت صنعتی خرمشهر، تصریح کرد: بایستی سرمایه گذاران زیادی را چه داخلی و چه خارجی برای سرمایه گذاری به این منطقه دعوت کنیم و تحقق این امر در گرو تلاش، همدلی و برنامه ریزی مدون است که ما را نیز به اهداف تعیین شده سازمانی نیز نزدیک می کند.

گروسی؛ آی.تی.سی و آی.تی را زیر بنای پیشرفت کشور خواند و یادآور شد: بایستی بکوشیم تا در تمامی حوزه ها به سوی فن آوریهای نوین حرکت کنیم چرا که این مسئله ضمن پایداری اشتغال سبب تولید ثروت برای کشور می شود بر همین مبنا حمایت از فن آوریهای نوین امری ضروریست که بایستی با جدیت دنبال شود.

وی گفت: در فن آوریهای نوین عالم بزرگی نهفته شده که اگر به این سمت برویم به طور حتم میتوانیم تغییرات اساسی را در حوزه های مختلف از جمله زمینی، هوایی، دریایی و حتی خودرو سازی شاهد باشیم.

وی ضمن اعلام آمادگی واحد متبوعه اش برای حمایت جدی از فن آوریهای نوین، افزود: برای افتتاح این پروژه ها تلاشهای زیادی انجام شده است و لذا قدران تمامی دست اندرکاران هستیم. امیدواریم جوانها و نخبگان شهرهای آبادان و خرمشهر و حتی از سراسر کشور وارد عرصه شوند و با بهره گیری از تفکرات خوب گامهای موثری را در عرصه فن آوریهای نوین برداریم.به طور حتم همدلی میان مسئولان استان، نمایندگان مردم در مجلس و دیگر مسئولان منطقه به همراه بهره گیری از ظرفیت ها و امکانات بسیار خوبی که در منطقه وجود دارد، زمینه ساز رونق و آبادانی منطقه خواهد شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: وجود ۴ نماینده مجلس (آبادان و خرمشهر)، نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه ظرفیت بالایی است که می تواند در ریل گذاری برنامه های سازمان منطقه آزاد اروند و حرکت به سوی تحقق امور اثرگذار باشند. گروسی، یادآور شد: منطقه آزاد اروند به سبب تنوع ظرفیت ها و پتانسیل هایش در حوزه های مختلف، گل سر سبد مناطق آزاد است، منطقه ای استراتژیک که با توجه به همجواری اش با کشور عراق و نزدیکی آن با دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس می تواند محلی برای انتقال دانش و فن آوریهای نوین باشد.

گروسی با تاکید دوباره بر تلاش برای جذب سرمایه گذاران خارجی، گفت: نگاه به مناطق آزاد بایستی، مناطق آزاد نه تنها محل ورود و قاچاق کالاها از مبادی خارجی نیستند بلکه می توانند نقطه ی مهم اتصال کشورمان با دیگر کشورهای خارجی، توسعه ی صادرات و سودآوری برای کشور باشند.

وی افزود: طبق بندهای ۱۱ و ۱۲ اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری به ترتیب بر اشتغال بر مبنای فن آوریهای نوین در کشور و ارتباط مستمر با کشورهای همسایه تاکید دارند و لذا بایستی در منطقه آزاد اروند ضمن توجه ویژه به موضوع فن آوریهای نوین در زمینه ی ارتباط با همسایه گان به جهت افزایش تولیدات و صادرات کالاها در راستای تحقق منویات رهبری اقدام موثر کرد.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور امروز در آئین بهره برداری همزمان طرحهای تولیدی و صنعتی در مناطق آزاد و به طور خاص در منطقه آزاد اروند بر اهتمام جدی در جهت اتصال خط آهن ایران به بصره از طریق مرز شلمچه که می تواند کشور را به  دریای مدیترانه و دیگر کشورها متصل کند تاکید کردند که این موضوع می تواند نقطه قوت و متمایزی برای اروند باشد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: وجب به وجب این منطقه آغشته به خون شهداست و برکتی است که به ما برای رسیدن به اهداف بزرگ کمک می کند. منطقه آزاد اروند در آمایش سرزمینی، ریلی، لجستیک، صنایع خلاق و صنایع صادراتی و حتی به لحاظ گردشگری در کشور برند باشد.

گروسی، با تاکید دوباره بر اینکه برای پیشرفت، توسعه و ارتقاء سطح فعالیت ها در منطقه نیاز به تعامل، همفکری و آدمهای اجرایی داریم، یادآور شد: از رئیس جمهور طی نامه ای می خواهیم تا در ۶ ماهه نخست امسال موضوع بازنگری برخی قوانین مناطق آزاد را که به مثابه مانع بر سر راه  سرمایه گذاریست توجه ویژه ای داشته باشد. چگونه می شود در اروند مینی پالایشگاه و یا پتروشیمی راه اندازی شود اما خوراک مورد نیازش تامین نشود؟ توسعه اقتصادی، اشتغال پایدار و سودآوری در گرو رفع موانع است  در غیر این صورت مناطق آزاد رونق نمی گیرند.

وی گفت: بایستی تنقیح قوانین انجام شود تا با کنار گذاشتن قوانین بد و اجرای قوانین خوب (نه بر هم زدن قوانین) رونق و توسعه را در مناطق آزاد شاهد باشیم. بایستی ضمن احصاء موانع تولید و سرمایه گذاری و بررسی پیامد تداخل وظایف در جهت یافتن راهکارهای رفع مشکلات اقدام کنیم. تلاش برای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده به طور جدی در دستور کار سازمان منطقه آزاد اروند قرار دارد.

به گقته ی وی ۴ نماینده ی مردم شهرهای آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نقش موثر و به سزایی را در جهت پیگیری موضوع تنقیح قوانین و مقررات مناطق آزاد خواهند داشت.

وی افزود: آمایش از سرمایه گذاریها بایستی در منطقه انجام شود ضمن اینکه از صاحبان نظر و اندیشه یاری می خواهیم تا بتوانیم با کمک آنان بسترهای اجرا را فراهم کنیم. بایستی تا پیش از سوم خرداد تمامی جمع بندیهای قابل اشاره به انجام برسد.

وی با بیان اینکه فریادها، انتقادات، پیشنهادات را شنونده ایم، اظهار کرد: از اصحاب رسانه نیز بابت همراهی شان به جهت انعکاس اخبار منطقه برای آگاه سازی عمومی قدردانی می کنیم و شنونده ی انتقادات، پیشنهادات و راهکارهای آنان در عرصه های مختلف هستیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1514617

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =