آموزش‌های همگانی در هلال احمر مجازی شد

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: آموزش‌های همگانی در جمعیت هلال احمر به صورت غیر حضوری و مجازی و در راستای توسعه سطح آموزش‌ها و ایمنی جامعه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ تهمینه ابراهیمی، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین با توجه به فرارسیدن هفته هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ، اظهار کرد: به جهت شرایط فعلی و محدودیت های برگزاری کلاسهای حضوری و نیز با هدف دسترسی حداکثری مردم استان، سعی کردیم آموزشهای همگانی را از حضوری به غیر حضوری و با استفاده از فضای مجازی پیش ببریم و این آموزشها را به صورت مجازی برگزار کنیم.

او افزود: فراگیری آموزشهای همگانی موجب ارتقاء سطح آگاهی خانواده ها در برابر حوادث و سوانح و نیز افزایش سطح تاب آوری جامعه می شود و با توجه به اینکه راهبرد کشور برای کاهش خطرات و آسیب‌ها تاکید بر آموزش همگانی است این نوع آموزش، آمادگی مقابله و پاسخگویی در بحران هایی مانند زلزله، سیل و دیگر حوادث غیر مترقبه را بالا می برد و تلفات جانی و خسارات مادی را به شدت کاهش می دهد.

ابراهیمی ادامه داد: به جهت شیوع ویروس کرونا و با توجه به مختل شدن الگوی زندگی افراد جامعه لازم بود هلال احمر برای برطرف کردن نیازها دست به اقدامات ضروری بزند و قطعا به روزرسانی آموزش از ارائه حضوری به فضای مجازی از جمله این نیازها بود که هلال احمر در این راستا تمام سعی و تلاش خود را کرد.

او یادآور شد: جمعیت هلال احمر بر حسب وظایف ذاتی و قانونی خود، متولی اصلی آموزش‌های همگانی مربوط به حوادث و سوانح در کشور است و تلاش دارد تا با استفاده از مشارکت‌های مردمی، بشردوستانه و داوطلبانه میزان خسارات ناشی از حوادث و سوانح را کاهش دهد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: سایت خادم به آدرس http://learn.khadem.ir  با ارائه آموزشهای مفید و کاربردی با  دسترسی آسان به منابع آموزشی همراه با صدور گواهینامه بصورت رایگان در دسترس عموم برای این موضوع قرار دارد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: با هدف ترویج فرهنگ یادگیری آموزه های خود امدادی و دگر امدادی و پیشگیری از آسیب های ناشی از عدم آگاهی در برخورد با مخاطرات، مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین نیز طی مکاتبه ای با کلیه دستگاههای اجرایی استان، نسبت

به اطلاع رسانی و معرفی سایت خادم اقدام کرد تا گام مؤثری در فرهنگ سازی فراگیری آموزشهای همگانی برداشته شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1514158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =