پاکستان خواستار همکاری با ایران برای مبارزه با اسلام‌هراسی شد

ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه پاکستان بر اهمیت همکاری‌ با جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با پدیده اسلام‌هراسی تاکید کرد و خواستار تدوین یک راهبرد اساسی توسط علمای دو کشور شد.

«شاه محمود قریشی» روز چهارشنبه در مراسمی که در سفارت پاکستان در تهران برگزار شد، از دیدارهای مهم و سازنده خود با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ایران سخن گفت.

وی اظهار داشت، در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نگرانی مشترک دو کشور یعنی تشدید اسلام‌هراسی در غرب و لزوم جلوگیری از این جنگ که احساسات میلیون‌ها مسلمان را جریحه‌دار کرده است مطرح کرد.

شاه محمود قریشی افزود: پاکستان از تشدید احساسات ضداسلام در کشورهای غربی و افراط‌گرایی علیه مسلمانان به شدت نگران است و بر لزوم حرکت مشترک ایران، پاکستان، ترکیه و عربستان در یک جبهه مشترک برای مقابله با نفرت‌پراکنی و توهین به مقدسات اسلامی تاکید دارد.

وی گفت: استقبال رئیس مجلس ایران از مواضع پاکستان در مقابله با اسلام‌هراسی اطمینان بخش است و آقای محمد باقر قالیباف بر لزوم همکاری‌های مجالس دو کشور در این زمینه تاکید داشت.

وزیر امورخارجه پاکستان اظهار داشت: وی در این دیدار پیشنهاد همفکری علمای دو کشور برای تدوین راهبرد منطقی و راهکار مشترک برای جلوگیری از اسلام‌هراسی و روشنگری درباره سوء استفاده از مفهوم آزادی بیان در غرب را مطرح کرد.

روابط عمومی وزارت امورخارجه پاکستان گفت: قریشی در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، ایشان را در جریان چشم انداز دولت عمران‌خان نخست وزیر پاکستان برای تعمیق روابط دوجانبه با ایران قرار داد.

براساس این گزارش، وزیر امورخارجه پاکستان امروز با رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کرد.

در جریان دیدار وزیران امورخارجه ایران و پاکستان، دو کشور تفاهم‌نامه ایجاد بازارچه‌های مرزی مشترک را با هدف تقویت مبادلات اقتصادی مرزی امضاء کردند.

این سومین سفر وزیر امورخارجه پاکستان به ایران در طول ۳ سال گذشته است. قریشی در سوم دیماه ۹۷ و ۲۱ دیماه ۱۳۹۸ دو سفر رسمی به ایران داشت. وی در آخرین سفر خود ضمن حضور در مشهد مقدس و پس از زیارت بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) به تهران رفت و سپس دیدارهای مهمی با حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان انجام داد.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1507440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    نگید تو رو خدا خندمون میگیره.