اقدام تازه اسرائیل برای به شکست کشاندن مذاکرات وین

ایسنا نوشت: یک روزنامه صهیونیستی با استناد به گزارش یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی، مطرح کرد که این رژیم به دنبال اعمال نفوذش بر آمریکا در مذاکرات وین است تا سطح بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران ارتقا یابد.

 به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، شبکخ تلویزیونی کان روز سه شنبه گزارش داد که رژیم صهیونیستی همزمان با مذاکرات دولت آمریکا در وین برای بازگشت به توافق هسته ای در حال لابی کردن با آمریکا برای اعمال فشار در راستای ارتقای نظارت بین‌المللی بر برنامه هسته ای ایران است. 

شبکه کان همچنین گزارش داد که قدس اشغالی در حال اعمال پافشاری است که مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازرسی تاسیسات هسته ای ایران اعمال قدرت عمل بیشتری داشته باشند. 
این شبکه در ادامه گزارشش آورده است که این موضع رژیم صهیونیستی پس از این اتخاذ شد که مقامات آن به این نتیجه رسیدند که تغییرات چشم‌گیری در توافق هسته‌ای رخ نخواهد داد، اما به هر صورت به دنبال اصلاح مفاد توافق هستند. 
همچنین در این گزارش آمده است که یوسی کوهن، رئیس موساد، مِیر بن شابات مشاور امنیت ملی و آویو کوخاوی رئیس ارتش رژیم صهیونیستی در اوایل هفته آتی به آمریکا می روند تا در این زمینه از طرف قدس اشغالی با دولت آمریکا لابی کنند. 
بر اساس این گزارش، موضع رژیم صهیونیستی در پی این مطرح می شود که طی دو هفته گذشته،  جلسات اخیر کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته‌ای از طریق لغو تحریم های اعمال شده آمریکا بر ایران و بازگشت دوجانبه آمریکا و ایران به پایبندی به توافق هسته ای برگزار شدند. 

نمایندگان آمریکا نیز در طول مذاکرات اعضای کمیسیون مشترک برجام در وین حضور داشتند اما تا کنون هیچ مذاکره مستقیم و غیر مستقیمی میان ایران و آمریکا در وین انجام نشده است. 
ایران خواستار لغو تمامی تحریم های آمریکا بوده و بیان کرده است تنها پس از راستی آزمایی لغو این تحریم ها اقدامات جبرانی اش که در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته ای و متحمل شدن تحریم ها انجام داده بود را  به حالت قبل باز می‌گرداند.  این اقدامات طبق مفاد برجام و شامل کاهش تعهدات هسته ای داوطلبانه ایران بوده اند. 

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1507216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    11 10
    برای ایران مهم نیست که مذاکرات وین شکست بخورد. ایران سعی میکند که مسالمت‌آمیز برخورد کند.به صلاح نیست دولت یازدهم مذاکرات وین را ادامه دهد. چون همین دولت بود که برجام را ناخوانده امضای کرد.برجام را بر ایران تحمیل کردند و ما می‌ترسیم که این مذاکرات را هم بر ایران تحمیل کنند
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    10 13
    مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا
  • hasan IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    8 8
    اگر مذاکرات شکست بخوره ایندفعه دیگه حتی یک روز تعلل نمیکنیم البته ما باید اول بمب اتم درست میکردیم بعدا اگر کسی مشکلی با برنامه هسته ای ماداشت میپذیرفتیمش برای مذاکره نه اینکه اونا تاعین تکایف کنن اینبار مذاکرات سودی نداشته باشد میرویم برای سکانس اخر فیلم یعنی تولید بمبببببببب اتم و ترسی هم نداربم اونا باید بترسند ما هیچ مشکلی نداریپ
    • فرزاد IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      0 0
      به نظر من باید بمب اتم بسازیم و به چند تا کشور هم شلیک کنیم.چقدر حال میده
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    نتانیاهو انگاریاقیه زمانه است این آدم از یخش پیداست که جزخودش وهمکیش خودش بقیه را دشمن فرض می‌کند ازچشمانش نفرت وکارت میریزد
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    یعنی اسرائیل نمی فهمد اگر ایران اراده کند اسرائیل را نابود کند اصلا نیازی به صلاح اتمی ندارد .یک ساعته اسرائیل نابود میکند . تمام دنیا قدرت ایران فهمیدن این اسرائیل نفهم از اب درامد .
  • حسن برهان IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    اگر اسراییل و صدا و سیما و تند روهایه داخل ایران بگذارند توافق حاصل میشود
  • علی IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    سلام میشه در خصوص اراجیف صهیونیستی های نحس مطلب ننویسید؟