قرنطینه فوری و سراسری اعلام کنید

جبهه اصلاحات ایران همزمان با وضعیت قرمز کرونایی در همه شهرهای ایران، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از کانال جبهه اصلاحات ایران، متن این بیانیه مصوبِ مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران از این قرار است: «بنا بر اخبار رسمی منتشر شده، اکنون همهٔ کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و موج چهارم کرونا با شیب تند در حال اوج‌گیری است و به خاطر افزایش بی‌سابقهٔ بیماران، نظام سلامت به شدت زیر فشار قرار گرفته است. در مرحلهٔ کنونی که کرونای جهش‌یافته با سرایت بیشتر، کشندگی بیشتر و نیاز بیشتر به بستری، وارد مرحلهٔ تصاعدی شده است، بر اساس تجارب جهانی، راهی جز قرنطینهٔ سراسری حداقل دو هفته‌ای باقی نمانده است. پرهیز از تصمیم سریع در این زمینه می‌تواند به فروپاشی نظام درمان و در هفته‌های پیش رو به مرگ هزاران شهروند ایرانی بیانجامد.

جبهه اصلاحات ایران از ستاد ملی کرونا درخواست می‌کند فورا به نظر اجماعی کارشناسان تن بدهد و قرنطینهٔ فوری و سراسری اعلام کند، برای کاهش فشار به اقشار فرودست در این تعطیلی از منابع اضطراری پرداخت مستقیم به دهک‌های آسیب‌پذیرتر را در دستور قرار دهد و برای افزایش خرید واکسن‌های معتبر (پیش از تولید انبوه واکسن داخلی) و افزایش کارآمدی توزیع واکسن همگانی کرونا اقدامات موثرتری انجام دهد.

همچنین از عموم شهروندان ایران درخواست می‌کنیم با توجه به شیب تند شیوع، از هر گونه گردهم‌آیی خانوادگی و غیرخانوادگیِ حضوری پرهیز کنند، در صورت لزومِ خروج از خانه از دو ماسک استفاده و فاصلهٔ اجتماعی را رعایت کنند، در فضاهای بستهٔ بدون تهویه حاضر نشوند و برای کمک به عبور از این بحران، دیگر شهروندان را هم به رفتار مسئولانه دعوت کنند».

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1505902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =