سالیوان بر دست‌نیافتن ایران به سلاح اتمی تاکید کرد

ایرنا نوشت:سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با همتای اسرائیلی خود تاکید کرد ایران هرگز نباید به سلاح اتمی دست یابد.

 امیلی هورن روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، مشارکت ایالات متحده را در یک نشست مجازی از گروه مشاوره استراتژیک ایالات متحده و اسرائیل در ۱۳ آوریل رهبری کرد.

وی افزود: این جلسه به عنوان بخشی از رایزنی‌های دو جانبه در مورد مسائل امنیتی از اهمیت حیاتی دو کشور برگزار شد. در این جلسه، مقامات در مورد فرصت‌های ارتقای ثبات و امنیت در برابر تهدیدات و چالش‌های مشترک منطقه‌ای به طور مشروح رایزنی کردند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ادامه داد: سالیوان بار دیگر تعهد تزلزل‌ناپذیر دولت بایدن-هریس را در مورد امنیت اسرائیل و اطمینان از اینکه ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند، تأیید کرد.

هورن اضافه کرد: مقامات ابراز علاقه مشترک خود را برای برقراری گفت‌وگوی نزدیک و آزاد در ماه‌های آینده اعلام کردند. سالیوان همچنین مئیر بن شبات، همتای اسرائیلی خود را دعوت کرد تا قبل از پایان این ماه برای رایزنی‌های بعدی از واشنگتن دیدن کند.
این نشست در شرایطی برگزار شد که رژیم صهیونیستی دو روز پیش، خرابکاری تروریستی در سایت هسته‌ای نطنز انجام داد که به تعبیر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران یک اقدام تروریست هسته‌ای و جنایت جنگی بود.

در این بیانیه، به موضع آمریکا در قبال این خرابکاری که به گفته می‌شود به منظور تاثیرگذاری بر مذاکرات هسته‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام انجام شد، هیچ اشاره‌ای نشده است.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =