تاجگردون: هم قالیباف، هم معاونش پذیرفتند که فرایند بررسی اعتبارنامه من،غیرقانونی بود

غلامرضا تاجگردون که اعتبارنامه اش در مجلس یازدهم رد شد به روزنامه اعتماد گفت:در مرحله اول بگویم که همه اتفاقات رخ داده در آن زمان را کتاب کاملی کرده‌ام و به همه سوالات نیز پاسخ داده‌ام که امیدوارم به آن اجازه انتشار بدهند.

قاعدتا چیزی که می‌توانم در مورد آن بگویم این است که همه حقوقدانان به ویژه معاونت حقوقی مجلس هم اذعان کردند که فرآیند طی شده غیرقانونی بود. معاونت حقوقی مجلس حتی این مساله را کتبا به اطلاع رییس مجلس رساند.

آقای قالیباف هم شفاها به من گفت که می‌پذیرد فرآیند طی شده غیرقانونی است و تاکید کرد که اجازه نمی‌دهد رای‌گیری صورت بگیرد اما چون فشار رویش وجود دارد، فرآیندی را طی می‌کند تا مدت بررسی طولانی‌تر شود. اینها به جای خود البته این نقل قول قابلیت اثبات ندارد ولی من بیانش کردم و آقای قالیباف هم رد نخواهد کرد چراکه مستندتر از این نقل قول، همان نامه‌ای است که معاونت قوانین مجلس به آقای قالیباف نوشت.

به عقیده من مراجع بررسی باید این ادعاها را بررسی کنند. این مراجع هم برای نمایندگان مجلس چند نهاد بیشتر نیست که مهم‌ترین آنها شورای نگهبان است. برای شورای نگهبان هم یکسری نهادهای امنیتی و تحقیقاتی گزارش تهیه می‌کنند و این نهاد براساس این گزارش‌ها صلاحیت افراد را رد یا تایید می‌کنند. معتقدم یکی از پر سر و صداترین افرادی که صلاحیت‌شان مورد بحث جدی قرار گرفت، من بودم. شورای نگهبان هم هیچ بده و بستانی با من ندارد و دلیلی هم ندارد که نسبت به من تعصب خاصی داشته باشد. شورای نگهبان با همه این فرآیندها و پیچیدگی‌ها من را تایید صلاحیت کرد ولی همان‌ها که تلاش کردند صلاحیت من رد شود، در مجلس به اعتبارنامه‌ام اعتراض کردند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =