در انتظار غرش یوزپلنگ

تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بازی‌های سخت و البته مهمی در پیش دارد.

زاوش محمدی: شهاب عزیزی خادم از شنبه کار رسمی اش را در فدراسیون فوتبال آغاز کرد تا ۴ سال سخت را در پیش داشته باشد. او که بارها در شعارهایش تکرار کرده از افراد باتجربه و کاربلد در فدراسیون استفاده خواهد کرد، در وهله اول چالش بازی های تیم ملی را در پیش دارد. تیم ملی که قرار بود در بازی های انتخابی جام جهانی در فروردین ماه به میدان برود، بازی هایش به خرداد موکول شده اما هنوز مشخص نیست این بازی ها به صورت متمرکز برگزار خواهد شد یا به صورت رفت برگشت.

تیمی که دیگر یوزپلنگ نبود

تیم ملی در بازی های مقدماتی جام جهانی با تیم های عراق، بحرین، کامبوج و هنگ کنگ همگروه شد. در نگاه اول تیم ملی برای صعود از مرحله اول گروهی کار آسانی در پیش داشت و تیم مارک ویلموتس در بازی مقابل هنگ کنگ با نتیجه ۲-۰ پیروز شد و در تهران هم ۱۴ گل به کامبوج زد تا باز خیال کنیم که به راحتی به جام جهانی صعود خواهیم کرد. اما عیار ویلموتس در بازی مقابل عراق و بحرین مشخص شد. جایی که ملی پوشان حتی بدون یک شوت در درون دروازه مقابل بحرین شکست خوردند و باخت در لحظات پایانی مقابل عراق هم آب سردی بود روی سر فوتبال ما. ویلموتس ۲۰۰ میلیاردی رفت و مدیران وقت فدراسیون که زمان زیادی برای بازی های انتخابی جام جهانی در فروردین ۹۹ نداشتند، تیم ملی بحران زده را به اسکوچیچ سپردند که در آن زمان تنها گزینه سئول نشینان بود. اما در همان روزها سر و کله ویروس منحوس چینی پیدا شد تا بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، ۱۵ ماه به تعویق بیفتد. 

اسکوچیچ به دنبال اثبات خود

اسکوچیچ در حالی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت که بسیاری او را گزینه ای کوچک قلمداد می کردند و معتقد بودند نیمکت تیم ملی به سرمربی کروات اعتبار بخشیده و او نمی تواند از پس این کار بربیاید. او از همان روزهای اول سعی کرد تا بازی ملی پوشان را زیر نظر بگیرد و به نقاط مختلف اروپا سفر و بازی لژیونرها را تماشا کرد. با حضور اسکوچیچ درهای تیم ملی روی بعضی از بازیکنان از جمله مهدی قایدی، شجاع خلیل زاده و کاوه رضایی باز شد تا تیم ملی از انحصار بعضی از بازیکنان در بیاید. اسکوچیچ در این یک سال چند اردوی تدارکاتی برگزار کرد و حتی به مصاف ازبکستان و بوسنی هم رفت و موفق شد این دو تیم را شکست دهد. 

در انتظار غرش یوزپلنگ

۴ بازی حساس و ۱۲ امتیاز حیاتی

تیم ملی در ادامه بازی های مقدماتی جام جهانی ۴ دیدار مهم را در پیش دارد و اسکوچیچ خوب می داند اگر در این ۴ دیدار امتیازی از دست دهد، به قیمت برکناری برای او تمام خواهد شد. او در این مدت تمام بازی های لیگ برتر و لژیونرها را زیر نظر گرفته تا با تمامی قوا راهی این مسابقات شود. اسکوچیچ در تیم ملی از نسخه کی روش تبعیت می کند و اول به دنبال گل نخوردن است و سپس به فکر گل زدن. او روش بازی نتیجه گرا را در پیش گرفته تا بتواند تیم ملی را از این ۴ بازی به سلامت عبور دهد و راهی مرحله بعدی شود.

اتمام حجت رئیس جدید با مربیان تیم ملی

عزیزی خادم پس از انتخابش به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال و حضورش در ساختمان سئول، جلسه ای با اسکوچیچ و دستیارانش برگزار کرد تا از برنامه های آنها باخبر شود. خادم در شروع کارش می خواهد کارنامه خوبی از خودش به جای بگذارد و به کادر فنی اولتیماتوم داده تا هرچه در توان دارند بگذارند و تیم ملی را از این شرایط سخت نجات دهند.

بیشتر بخوانید:

خبر بد برای استقلال!

جمله جنجالی پیشکسوت استقلال درباره علی دایی 

خوشتیپ‌ترین و خوشگل‌ترین بازیکن تاریخ

ملی پوشان مرد روزهای سخت

این اولین باری نیست که تیم ملی در چنین شرایط قرار می گیرد. ملی پوشان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ هم در شرایطی مشابه قرار گرفته بودند. دو باخت مقابل لبنان و ازبکستان، تیم ملی را در آستانه حذف قرار داده بود و تنها کسب ۹ امتیاز از ۳ بازی جواز صعود را شاگردان کی روش را می داد. تیم ملی با هدایت کی روش موفق شد در آن سه بازی، لبنان را در تهران و قطر و کره جنوبی را در خانه حریف شکست دهد و راهی برزیل شود. در حالی که گفته می شود احتمال دارد بازی های تیم ملی در بحرین و به صورت متمرکز برگزار شود، اما ملی پوشان ایران آنقدر تجربه لازم را دارند که بتوانند از این شرایط هم سربلند خارج شوند.

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =