۰ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
وزیر خارجه ایرلند به تهران سفر می‌کند

ایسنا نوشت:رسانه های ایرلندی از سفر قریب الوقوع وزیر امورخارجه این کشور به تهران به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات ایران درباره برجام خبر دادند.

 به نوشته روزنامه آیریش تایمز، سیمون کاوونی وزیر امورخارجه ایرلند قرار است روز یک شنبه باتوجه به نقش کشورش به عنوان تسهیل کننده اجرای توافق هسته ای در شورای امنیت سازمان ملل، در تهران با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار کند.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر دعوت اتحادیه اروپا برای شرکت در مذاکرات مستقیم با آمریکا درباره توافق هسته ای را رد کرده است.

با این حال منابع اروپایی هفته گذشته گفتند که تهران نشانه های مثبتی را درباره آغاز مذاکرات غیر رسمی پس از آنکه کشورهای اروپایی طرف برجام پیش نویس قطعنامه انتقادی خود علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی را پس گرفتند، نشان داده است.

سیمون کاوونی جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایرلند حامی قوی برجام است. ایرلند در جایگاه یک تسهیل کننده مشتاق است که می‌خواهد با همه بازیگران گفت‌وگوی نزدیکی داشته باشد و همه طرف ها را به پایبندی کامل به این توافق تشویق می کند.

وی افزود: این سفر فرصتی مناسب برای گفت وگو درباره برجام و سایر مسائل کلیدی خاورمیانه خواهد بود که بسیاری از آنها در دستورکار شورای امنیت قرار دارد.

این سفر پس از آن انجام می شود که وزارت امورخارجه ایرلند هفته گذشته اعلام کرد که این کشور قصد دارد سفارت خود در تهران را در سال 2023 که پیشتر در سال 2012 به دلیل کاهش بودجه تعطیل شده بود، بازگشایی کند.

وی در جریان این سفر همچنین با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران دیدار خواهد کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =