یزد از کانون‌های توسعه، اقتصاد دیجیتال و صنایع دانش بنیان کشور است

معاون اول رییس جمهور به منظور افتتاح و بازدید ازچندین پروژه استانی وارد شهر یزد شد و در بدو ورود از سوی استاندار یزد و جمعی از مقامات ارشد استان مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ معاون اول رییس جمهور به منظور افتتاح و بازدید ازچندین پروژه استانی وارد شهر یزد شد و در بدو ورود از سوی استاندار یزد و جمعی از مقامات ارشد استان مورد استقبال قرار گرفت.
اسحاق جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه یزد در جمع خبرنگاران تاکید کرد: یزد برای همه ایرانیان به عنوان مرکز مهم و الهام بخش در زمینه های مختلف و پشتوانه بزرگ و مهم برای ایران در مقاطع مختلف و توسعه وسازندگی بوده است.
وی با تاکید بر پیگیری طرح ها و برنامه های دولت تا آخرین لحظات کار دولت همانند روزهای آغازین کار دولت از استانداران و مسئولان کشور خواست تا طرح های توسعه و موانع پیش رو پیگیری شود.
دکتر جهانگیری یزد را از کانون های توسعه، اقتصاد دیجیتال و صنایع دانش بنیان کشور دانست و گفت:یزد به‌عنوان استان صنعتی و پایگاه صنعت ایران بوده است و طرح های مهمی در این استان در حال انجام است و باید با توجه به محدودیت آب در این استان اقدامات لازم برای ادامه روند توسعه در این استان در نظر گرفته شود.
جهانگیری همچنین ثبت جهانی یزد به عنوان اثر مهم جهانی را در دنیا و ایران بی نظیر توصیف و تاکید کرد: اینکه یک شهر زنده به عنوان اثر جهانی ثبت شود باید فعالیت ها متناسب با این امتیاز درنظر گرفته شود و به عنوان کانون جذب گردشگر در سطح جهان تبدیل شود.
معاون اول رییس جمهور افتتاح بندر خشک را یکی دیگر از برنامه های این سفر برشمرد و افزود: حجم بالایی از کالا در بنادر ماندگار می شود تا به اقصی نقاط کشور منتقل شود و قبل از ترخیص می توان کالاها را به این بنادر منتقل کرد تا به بازار مقصد منتقل شود تا در اختیار تجار و بازرگانان و صنعت گران قرار گیرد.
جهانگیری در پایان با اشاره به اقدامات دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی عملکرد خود در تحریم و جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران نشان داد و تاب آوری کشور در برابر این تحریم های ظالمانه به خاطر اقتصاد مقاومتی بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =