‍ تجلیل از ۱۳ دانشمند چهارمحال و بختیاری در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان

مجموعه مدیریت شهری طی مراسمی از ۱۳ دانشمند برتر استان که نامشان در فهرست دو درصد برتر دانشمندان جهان قرار گرفته است تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در این مراسم ضمن خیر مقدم با بیان اینکه اگر بخواهیم این شهر را به عنوان مدل توسعه منطقه‌ای و یک منطقه نمونه معرفی کنیم باید از ظرفیت دانشمندان استفاده کنیم، اظهارداشت: در دوره جدید فعالیت شهرداری، کلیۀ طرح‌ها و پروژه‌های شهر با مطالعات دقیق‌تر و با بهره‌گیری از دانش متخصصان انجام و در این رویکرد آمادگی هرگونه همکاری با دانشمندان و متخصصان را داریم. 

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین دغدغه ما این است که دانشگاه و دانشگاهیان را با شهرداری پیوند و درگیر مسائل توسعه شهری کنیم، افزود: در بحث توسعه نیاز به اجماع فکر دغدغه‌مندان امر توسعه داریم.

 شهردار شهرکرد با بیان اینکه مدیریت شهری می‌بایست از ظرفیت و استعدادهای نهفته و اساتید و دانشمندان استفاده کند، بیان کرد: شهرداری شهرکرد آمادگی دارد از پیشنهادات ارزشمند دانشمندان و دانشگاهیانی که بتوانند در امر توسعه شهری و رفع مشکلات کمک کنند، بهره‌مند شود. 

از عدم خودباوری تا تنگ‌نظری‌ها در استان

 فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه رشد و توسعه دانشگاه‌ها زمینه رفع مشکلات کشور را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: چالش‌ها و مشکلات مختلفی در جهان وجود دارد که رشد جمعیت، تغییرات اقلیمی و کمبود منابع سبب ایجاد این چالش‌ها  شده اما براساس پیش‌بینی دانشمندان تا ۵۰ سال آینده این نقاط تاریک با کارهای پژوهشی در دانشگاه‌ها به نقاط روشن تبدیل می‌شوند. 

وی افزود: اگر امروز شاهد نوسانات مختلف و تحریم‌ها هستیم به این دلیل است که از ظرفیت متخصصان و علم و دانش دانشگاهیان استفاده لازم نشده است بنابراین دانشگاه باید پژوهش‌محور باشد و ایده را به تولید و ثروت تبدیل کند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه رسالت اصلی دانشگاه، کیفیت‌بخشی به زندگی در تمامی ابعاد است، بیان کرد: هرگونه رشد و توسعه در جامعه به عملکرد دانشگاه و آموزش و پرورش برگشت می‌شود، بنابراین باید دانشگاه در همه عرصه‌ها مشارکت داشته و حلقه ارتباطی دانشگاه و مدیریت شهری شکل گیرد تا بخش مهمی از مشکلات مرتفع شود. 

وی با بیان اینکه تاکنون به خودباوری نرسیده‌ایم و سیاست‌زده شده‌ایم، گفت: باید بپذیریم از افراد علمی و متخصص در جایگاه‌های علمی استفاده کنیم تا بتوانیم با ارائه ایده به تولید محصول و ثروت برسیم. 

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: با توجه به کمبود امکانات در استان حضور ۱۳ نفر از اساتید علمی دانشگاه‌های استان در لیست دانشمندان دو درصد برتر جهان مایه افتخار است چراکه الگویی شد برای فرزندان ما که با عزم جدی‌تر برای کشور به سمت علم و دانش حرکت کنند. 

شریفی با بیان اینکه امروز دنیا توسط علم می‌چرخد، گفت: در راستای مقابله با جنگ نرم امروز علم حرف اول را می‌زند چراکه با علم و دانش و آگاهی می‌توان در جنگ نرم پیروز شد و به‌صورت کاربردی از مباحث علمی بهره‌مند شویم. 

امامقلی بلالی رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه تصریح کرد: مردم استان از گذشته با پرورش فرزندان صالح از کشور دفاع کرده و فرزندان خود را به میدان جنگ فرستادند و امروز با پرورش این دانشمندان افتخاری دیگر برای استان رقم زدند. 

وی گفت: حضور ۱۳ دانشمند استان در بین اسامی دانشمندان دو درصد برتر جهان سبب ایجاد انگیزه برای پدر و مادران شد تا این افراد را الگو قرار داده و فرزندانی پرورش دهند که در آینده برای کشور افتخار آفرینی کنند. 

بلالی ادامه داد: در راستای توسعه فضای دانشگاه‌ شهرکرد پیگیری‌های لازم انجام و زمین آماده‌سازی و اسناد اخذ شده است. 

علیرضا توکلی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: جایگاه بافضیلت و کرامت که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است منتسب به همین مفاهیم است که وجود انسان‌هایی چون دانشمندان می‌توانند در سایه این آیات به چنین جایگاهی برسند. 

وی با بیان اینکه دانشمندان یک اعتبارنامه برای عیار هستی هستند، افزود: نام استان در سایه تلاش بی‌دریغ این دانشمندان سربلند شده است. 

حمید فتح‌اللهی رئیس کمیسیون معماری شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه گفت: کیفیت زندگی بشر امروز مدیون تلاش دانشمندانی است که زندگی خود را وقف علم و دانش کردند و برای استان افتخار آفریدند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1491746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =