رشد 20 درصدی کشف مواد مخدر در خوزستان/ کاهش سن و تغییر جنسیت  مصرف کنندگان مواد مخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان خوزستان گفت: با تلاش نیروهای انتظامی، سپاه، بسیج و ستاد مبارزه به مواد مخدر، آمار کشف موادمخدر در این استان در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد رشد را نشان می دهد.

سرهنگ محمد صفری در گفتگو با اصحاب رسانه با بیان اینکه راهبردهای پیشگیری و مقابله با پدیده شوم اعتیاد با تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی هدفمند حاصل می‌شود، اظهار کرد: بایستی این برنامه ها با مشارکت و خرد جمعی به پیش برود.

وی افزود: برای کسب موفقیت در زمینه پیشگیری از اعتیاد، بایستی در انجام و اجرای اقدامات بازدارنده از مصرف مواد مخدر به صورت هوشمندانه عمل کرد که در این راستا استفاده از ظرفیت‌های مردمی، بخش مهمی از کار است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان خوزستان با تاکید بر اینکه مقابله با پدیده شوم اعتیاد و نابودی موادمخدر خواست عموم مردم است، تصریح کرد: مسئولان موظفند تا در جهت تحقق خواسته‌های مردم گام بردارند و اقدامات فعالانه ای را در زمینه ی پیشگیری از ابتلای افراد به موادمخدر به انجام برسانند.

سرهنگ صفری یادآور شد: در کنار برخورد جدی و قانونی با توزیع کنندگان مواد مخدر لازم است تا به مهمترین اصل در مبارزه با اعتیاد که همان پیشگیریست با اجرای برنامه‌های فرهنگی توجه بیشتری شود. استان خوزستان در سال جاری در حوزه کشف و  دستگیری سوداگران مرگ موفقیت چشمگیری در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشته که نشان از انجام اقدامات برنامه‌محور و کاربردی در این باره دارد.

وی با اشاره به اینکه استان خوزستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر در ردیف، دسته دوم استان‌ها قرار دارد، گفت: خوزستان یکی از استان‌های پرحاشیه‌نشین است که از نظر شیوع موادمخدر بایستی تلاش بیشتری برای کاهش آن داشته باشیم.

به گفته ی وی بالا بودن نرخ بیکاری و حاشیه‌نشینی در استان خوزستان سبب افزایش میزان میل افراد به مصرف مواد مخدر می شود ضمن اینکه خوزستان با داشتن مرز آبی و خاکی با کشورهای حوزه خلیج فارس، در مسیر ترانزیت مواد مخدر به این کشورها قرار دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان خوزستان جامعه ی مخاطب مواد مخدر را از ۱۵ تا ۶۴ سالگی خواند و افزود: به سبب شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و عدم بهره مندی جوانان از فضاهای تفریحی سن مصرف مواد مخدر در خوزستان پائین آمده ضمن اینکه جنسیت مصرف کنندگان موادمخدر به سوی بانوان در حال افزایش است.

سرهنگ صفری با بیان اینکه افغانستان با تولید مواد صنعتی یکی از قطب های تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی به شمار می رود، اظهار کرد: در حال حاضر میل مصرف کنندگان مواد مخدر به سمت مواد صنعتی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1480534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =