یک قلاده سیاهگوش در شهرستان آوج مشاهده شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آوج در جریان گشت و کنترل و پایش مناطق آزاد، یک قلاده سیاهگوش را مشاهده کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ احسان خسروی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آوج  گفت: در جریان گشت و کنترل و پایش مناطق آزاد توسط کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست آوج موفق به مشاهده یک قلاده سیاهگوش شده که از این گربه سان منطقه تصویر برداری کردند.

او تصریح کرد: سیاهگوش( گربه وحشی ) اغلب شب فعال است و به ندرت در طول روز مشاهده می شود اما با توجه به بروز بحران کرونا و عدم تردد مردم در زیستگاه های طبیعی، این حیوانات احساس امنیت بیشتری کرده و در طول روز نیز به گردش و شکار می پردازد و همین امر موجب شده که در طول روز قابل دیدن باشد.

خسروی افزود: مناطق آوج - آبگرم با تنوع زیستی بالا، زیستگاه دوگونه ارزشمند گربه سان (سیاه گوش و گربه وحشی) بوده که وجود این گونه ها نشان از کامل بودن چرخه و سلامت زیستگاه دارد.

او تصریح کرد: طول بدن گربه وحشی ۴۵ تا ۸۰سانتی‌متر است و بین سه تا هشت کیلوگرم وزن دارد، گربه وحشی از اجداد گربه اهلی به شمار می آید و جثه ای بزرگتر از نوع اهلی دارد و این نوع از گربه سان به دلیل احتمال جفت گیری با نوع اهلی در طرح و رنگ و جثه های متفاوتی دیده می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آوج در پایان گفت: باتوجه به اینکه فصل بهار زمان زادآوری حیوانات می باشد و حیات وحش فعالیت بیشتری دارند و برای فعالیت های سرشتی خود مانند تهیه غذا به مناطق مسکونی، زمین های زراعی و باغات نزدیک می شوند؛ از عموم مردم درخواست می شود در حفظ و حمایت از آن ها  مشارکت بیشتری داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1479426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =