کاهش ۲۵ درصدی بارش‌ها در کشور/ تداوم کم‌بارشی تا اواخر بهمن ماه

ایسنا نوشت: درحالی بارش‌ها در کشور نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است که اطلاعات موجود نشان می‌دهد که بیش از ۲۰ استان در ایران با کم بارشی مواجه‌ بوده‌اند.

از مهر ماه تا آخر دی در کشور ۶۵.۸ میلیمتر بارش داشتیم که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۲۵ درصد کمتر گزارش شده است. بر این اساس بارش‌ها در کشور نسبت به سال گذشته نیز بیش از ۴۴ درصد کاهش یافته است علاوه بر این تا آخر دی ماه ۲۵ استان با کم بارشی مواجه بودند.

بر اساس اطلاعات مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از مهر ماه تا آخر دی ماه بارش‌ها در استان ایلام ۳۰ درصد، خراسان رضوی ۳۴ درصد، خراسان شمالی ۴۳ درصد، سیستان و بلوچستان ۸۵ درصد، کرمان ۴۸ درصد و هرمزگان ۸۵ درصد کمتر از میانگین بلند مدت بوده است.

از سوی دیگر بارش‌ها در شش استان اردبیل، البرز، تهران، قم، کهگیلویه و بویراحمد و یزد در محدوه نرمال و کمی بیش از آن گزارش شده است.

هرچند که استان‌های گیلان و مازندران از ابتدای سال آبی زراعی تاکنون بیشترین بارش‌ها را دریافت کرده‌اند اما در این دو استان نیز با کم بارشی نسبت به میانگین بلند مدت مواجه هستیم.

مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است که کم بارشی در ایران تا اواخر بهمن ماه ادامه داشته باشد این درحالیست که بهمن ماه زمان ورود سامانه‌های بارشی از جنوب و جنوب‌غرب به کشور است و متاسفانه آنومالی بارش‌ها طی روزهای آینده نیز منفی خواهد بود.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1478712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =