بیانیه انصارالله در واکنش به انفجارهای هولناک عراق

ایرنا نوشت:جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای در واکنش به انفجارهای دوگانه امروز بغداد ضمن محکوم کردن این انفجارهای بزدلانه، اعلام کرد که این انفجارها برگه‌ [فشاری] است که آمریکا از طریق گروه‌های مورد حمایت خود و ریاض به کار می‌گیرد.

به گزارش المیادین، در ادامه این بیانیه آمده است: ما به شدت انفجار مجرمانه دوگانه که در آن بازاری در بغداد هدف قرار گرفته است، محکوم می‌کنیم.

انصارالله یمن اعلام کرد که انفجارهای وحشیانه امروز تأییدی بر این گفته است که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا بار دیگر این رویکرد و روش [انفجار در عراق] را از سرخواهند گرفت.

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن نیز این حادثه تلخ را محکوم کرد و در توئیتی نوشت: ضمن محکومیت این انفجار خونین و مجرمانه در بغداد، تأکید می‌کنیم که حق ملت عزیز عراق آن است که امنیت و ثبات خود را بار دیگر به دست آورند و نیروهای اشغالگر آمریکایی را از کشورشان بیرون رانند.

وزارت بهداشت عراق شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که در دو انفجار انتحاری امروز در مرکز بغداد ۳۲ نفر کشته شدند و شمار زخمی‌ها نیز به ۱۱۰ نفر رسیده است.

"خالد المحنا" سخنگوی وزارت کشور عراق پیشتر درباره جزئیات دو انفجار انتحاری امروز در میدان الطیران گفت: اولین تروریست حامل کمربند انتحاری وانمود کرده که بیمار است و وقتی مردم در اطرافش جمع شدند، خود را منفجر کرده است.

وی افزود: دومین تروریست نیز به فاصله اندکی وقتی مردم برای انتقال زخمی‌ها جمع شدند، کمر بند انتحاری خود را منفجر کرد.

این انفجارها با موجی از محکومیت در سطح داخلی و خارجی مواجه شده است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این دو انفجار انتحاری در بغداد را برعهده نگرفته است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1478619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =