توزیع کولر وارداتی از منطقه آزاد اروند در بازار خوزستان ضروری است

ایرنا نوشت : نایب رییس انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان خوزستان با تاکید بر ضرورت تصویب یک مصوبه در ستاد تنظیم بازار استان برای توزیع کولرهای گازی وارداتی از منطقه آزاد اروند در سطح استان خوزستان گفت:با این اقدام می‌توان قیمت این کالای ضروری را در بازار استان کاهش داد.

بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: در شرایط عادی بابت واردات یکدستگاه کولر از سایر مرزهای کشور ۲۰ میلیون ریال تعرفه گمرکی دریافت می شود این در حالی است که تعرفه گمرکی منطقه آزاد اروند برای واردات یکدستگاه کولر هفت میلیون ریال است.

وی بیان کرد: این کاهش قیمت تعرفه در قیمت نهایی کولرگازی در بازار بسیار تاثیر گذار است و دراین شرایط گرانی کولر در بازار خوزستان باید از این ظرفیت برای رفاه حال مردم استفاده کرد.

توکل ادامه داد: برای عملیاتی شدن این کار نیاز به همکاری منطقه آزاد اروند و تصویب این تصمیم در ستاد تنظیم بازار استان است.

نایب رییس انجمن حمایت از مصرف کنندگان خوزستان ادامه داد: واردات کولر پنجره‌ای ممنوع شده است این در حالی است که ساکنان مناطق روستایی خوزستان به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد از این نوع کولر استفاده می کنند و همین موضوع باعث شده تا کولرهای پنجره ای مستعمل با قیمت های بالا در بازار خوزستان خرید و فروش شود.

توکل ادامه داد: باید تصمیمی برای این مورد در ستاد تنظیم بازار استان گرفته شود تا به مردم خوزستان در این شرایط سخت اقتصادی کمک شود.

۲سال گذشته سازمان صمت خوزستان از وزارت صنعت،معدن و تجارت درخواست صدور مجوز واردات کولر از منطقه آزاد اروند و تعاونی های مرزنشین را داشت که با این درخواست موافقت نشد.

قیمت کولرگازی در بازار استان خوزستان به دلیل افزایش قیمت ارز به شدت افزایش یافته است. کولر گازی از نیازهای ضروری زندگی در خوزستان در هوای داغ این استان می باشد.

برخورد جدی با افرادی که در عرضه شکر مداخله می کنند

مدیرکل اقتصادی استانداری خوزستان نیز گفت: سازمان صمت استان افرادی را که در عرضه و توزیع شکر اختلال ایجاد می کنند را به معاونت اقتصادی استانداری معرفی کند تا با این افراد برخورد جدی شود.

ارسلان شهنی ادامه داد: دستگاه ها و مسوولان استان با توجه به امکانات و شرایط جامعه ومحدودیت هایی که وجود دارد می توانند برای حل مشکلات استان تصمیم گیری کنند.

وی افزود: دراین شرایط اقتصادی که عمده مشکلات ناشی از تحریم و افزایش نرخ ارز است در بسیاری از موارد برای حل مشکلات امکان سیاستگذاری وجود ندارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1409883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =