افتخارآفرینی دانشگاه سمنان در نظام رتبه‌بندی موضوعی بین‌المللی شانگهای ۲۰۲۰

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گفت: دانشگاه سمنان توانست نام خود را در جدیدترین نظام رتبه‌بندی موضوعی بین‌المللی شانگهای ۲۰۲۰ در میان دانشگاه‌های برتر جهان و ۳۵ دانشگاه ایرانی ثبت کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، دکتر سیف‌الله سعدالدین با اعلام این خبر گفت: رتبه‌بندی بین‌المللی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ منتشر می‌شود و در جدیدترین رتبه‌بندی آن که اخیراً منتشرشده است، نام ۳۵ دانشگاه ایرانی در حوزه‌های مختلف به چشم می خورد .
 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود: بر اساس این رتبه بندی در حوزه مهندسی عمران، دانشگاه سمنان رتبه ۳۰۰ -۲۰۱ جهانی، در حوزه مهندسی مکانیک، رتبه ۳۰۰ -۲۰۱ جهانی و در حوزه علوم و مهندسی انرژی رتبه ۳۰۰-۲۰۱ جهانی را کسب کرده است.
دکتر سعدالدین اظهار داشت : این رتبه‌بندی بر اساس موضوعات در ۵۴ رشته دسته‌بندی‌شده است که در آن نام دانشگاه‌های پرافتخار ایرانی در ۳۳ موضوع ،  ۱۶۸ بار در این نظام رتبه‌بندی تکرار شده است.
گفتنی است نظام رتبه‌بندی شانگهای از سال ۲۰۰۹ منتشر می‌شود و شامل رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در موضوعات علوم طبیعی، مهندسی، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم اجتماعی است.
شایان‌ذکر است دانشگاه سمنان از سال ۲۰۱۸ در این رتبه‌بندی بین‌المللی با حوزه موضوعی مهندسی شیمی واردشد و  در سال ۲۰۱۹ توانست در حوزه‌های موضوعی مهندسی عمران، مکانیک، علوم و مهندسی انرژی و مهندسی شیمی حائز کسب رتبه شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1407226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =