استاندار همدان: جلسات غیرضروری برای پیشگیری از کرونا لغو شود

استاندار همدان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، نشست‌ها و جلسات غیرضروری در استان لغو و جلسات مهم نیز با حضور اعضای اصلی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ سید سعید شاهرخی در جلسه اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: علاوه بر لغو جلسات غیرضروری اداری و غیر اداری، باید ماموریت های غیراضطراری نیز لغو و این مصوبه در مکاتبه ای به دستگاه ها ابلاغ شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک از ۱۵ تیرماه در همه ادارات و مراکز تجمع الزامی است و مراجعه کنندگان تنها در صورت زدن ماسک می توانند وارد ادرات دولتی شوند.

وی با بیان اینکه خدمات دهنده و خدمات گیرنده باید نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی حساس باشند تصریح کرد: ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، توصیه به مردم برای پرهیز از حضور در هر گونه تجمع و برگزاری مراسم عروسی و عزا در مکان های رسمی و غیر رسمی مورد تاکید است.

شاهرخی اضافه داد: اداره اماکن نیروی انتظامی، ضابطان قضایی، اتحادیه ها و علوم پزشکی باید از برگزاری مراسم ممانعت کنند و در صورت تمرد، فرد متخلف به دستگاه قضایی معرفی شود.

وی ادامه داد: پیشگیری از بروز و سرایت بیماری کرونا و حفظ سلامت شهروندان باید برای اتحادیه ها، اداره اماکن و بهداشت و درمان مهم باشد و در این راستا شهرداری هم با رعایت شیوه نامه های ابلاغی علوم پزشکی، پاکسازی و گندزدایی فضاهای عمومی را از سر بگیرد.

استاندار همدان اظهار داشت: بانوان باردار و افراد دارای بیماری زمینه ای می توانند به تشخیص پزشک و رئیس دستگاه مربوطه، دور کاری یا به صورت روزهای فرد یا زوج در محل کار حضور یابند.

شاهرخی با بیان اینکه مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت باید غرفه های عرضه ماسک را افزایش دهند، افزود: برای برپایی آیین نماز جمعه و جماعات باید چهارشنبه هر هفته بر اساس آمار هفتگی اعلامی از سوی علوم پزشکی، نمازگزاران در جریان تصمیم صورت گرفته قرار بگیرند. 

وی گفت: میزان ابتلا به ویروس کرونا در کشور رو به افزایش و در هفته های گذشته وضعیت ۹ استان نامناسب بود و همدان نیز از سه روز پیش در وضعیت نامناسبی قرار گرفته است.

استاندار همدان از مدیران خواست، نظارت بر روند اجرای مصوبات را با جدیت و دقت دنبال کنند و در صورت بروز اشکالات و نقص، در جلسات موضوع را مطرح و مصوبه لازم برای اجرایی کردن آن را اخذ نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =