وضعیت بازپرداخت پول زائران جامانده از حج ۹۹ روشن شد

میزان نوشت: رییس سازمان حج و زیارت از آخرین وضعیت بازپرداخت پول زانران جامانده از حج امسال خبر داد.

بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی حج، در این نشست که امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به دیدار خود با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: شورای عالی حج بعنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری دراین حوزه تشکیل و موضع جمهوری اسلامی ایران درباره تعطیلی حج اعلام خواهد شد.

رشیدیان افزود: دراین جلسه همچنین وضعیت قسط اول هزینه حج، که زائران پرداختند و برای خرید ارز به مبلغ دویست میلیون دلار به حساب بانک مرکزی واریز شده است و همچنین نحوه تامین باقیمانده مبلغ ریالی مورد نیاز برای صد میلیون دلار دیگر روشن خواهد شد.

برپایه این گزارش، در این جلسه نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: شرایط پیش آمده باید مدیریت و فرآیند دقیقی برای وضعیت آینده طراحی و به زائران اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین خواستار ارائه راهکارهای مناسب و قابل اجرا برای طرح و بررسی در شورایعالی حج شد و افزود: معاونین بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت طرح‌ها و برنامه‌های خود درخصوص تعامل و هم افزایی بیشتر بین سازمان حج و بعثه و مواردی از قبیل بازسازی و آموزش نیروی انسانی، نحوه رفع آسیب‌های شناسایی شده و نقاط ضعف، آموزش زائران و... را در جلسه آینده شورای برنامه ریزی ارائه کنند.

این جلسه با بیان پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده درزمینه حج هوشمند ادامه یافت و مسئولان سازمان حج و بعثه لزوم ساماندهی نرم افزارهای مورد استفاده دربخش‌های مختلف این مجموعه را یادآور شدند و تاکید کردند: اقدامات دراین خصوص باید متمرکز و بانک‌های اطلاعاتی تقویت شود و برای اصلاح فرآیندها و استفاده از نرم افزارهای مناسب با استفاده از افراد خبره و صاحب نظر نقشه راه تهیه شود.

درپایان این جلسه اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز از وضعیت قراردادها و تفاهم‌های صورت گرفته با طرف‌های سعودی در حوزه‌های مسکن، تغذیه و تدارکات و حمل و نقل برای حج ۹۹ گزارش داد و گفت: با توجه به اینکه عربستان مراسم حج را لغو کرد خسارت و زیانی متوجه سازمان حج نخواهد شد و البته مواردی را که با سیاست‌ها و برنامه‌های ما همخوانی دارد مجددا بررسی و در صورت لزوم برای حج آینده حفظ خواهیم کرد.

۴۷۴۷


 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1404993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =