هر روزه تعداد زیادی از افراد دچار بیماری سرطان می شوند که خیلی از موارد با تشخیص به موقع و صحیح با حذف توده سرطانی و شیمی درمانی این بیماران سلامت خود را باز می یابند اما در این بین بیمارانی هستند که دیر متوجه این بیماری شدند و این توده های سرطانی بزرگ شده وعمل جراحی برای آنان سخت می شود، دکترهای کمی در سرتاسر دنیا وجود دارند که زیر بار ریسک این عمل های جراحی بروند.

دکتر مهرداد بهلولی ، متخصص جراحی عمومی، جراحی سرطان و لاپاراسکوپی در بیمارستان جم یکی از آن دکترهایی است که نه تنها ریسک درمان این بیماران را می پذیرد بلکه با استفاده از فناوری های جدید تا 50 درصد بهبود سلامتی کامل بیمار را تضمین می کند. به گقته این پزشک عموما بیماران زمانی به وی معرفی می شوند که از دکترهای زیادی جواب منفی شنیده اند و حتی گاهی به آنان گفته شده که کمتر از یک ماهه دیگه زندگی خواهند کرد و اکنون بعد از عمل جراحی و درمان های مستمر نه تنها جان خود را از دست ندادند بلکه بیشتر از 2 سال از شروع درمان آنها می گذرد و آنها در سلامت به زندگی خود ادامه می دهند.

یکی از فناوری های جدید مورد استفاده دکتر بهلولی در درمان این بیماران جراحی HIPEC به صورت استاندارد است او در این مورد می گوید: در این درمان ابتدا بیمار مورد یک جراحی طولانی قرار می گیرد تا تمام تومور ها شکمی از بدن پاک شوند و بعد با توجه به اینکه سلول های زنده ای وجود دارند که ممکن است دوباره سرطانی شوند، بیمار با استفاده از دستگاه «های‌پک» به مدت 90 دقیقه تحت شیمی درمانی داخل شکم قرار می گیرد. هدف این درمان بهبود بقای طولانی مدت یا گاهأ علاج قطعی بیمار است. این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و معمولا هشت تا دوازده ساعت طول می کشد.

جالب است بدانید این نوع از درمان در سراسر دنیا از طرف سایت hipec.com که زیر نظر انجمن جهانی است تنها 8 مرکز تایید شده دارد که دو مرکز آن در ایران است اولی بیمارستان جم در تهران و دومی بیمارستان فقیهی در شیراز .

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247555